Jag skulle sätta en femma på att din soppapump håller på att tacka för sig. Om du har möjlighet så kontrollera soppatryck!
Blinkar din motorlampa vid last?
Det betvivlar jag starkt då Walbro 255 är en ritkigt bra pump som inte ger sig i första taget.
Måndagsexemplar har väl alltid exciterat Symtomen han beskriver känner jag igen från min gamla AERO..
Gidlund skrev:
Kan även till lägga nu att jag märkt att när det är lite bensin i tanken rycker den mer och mer för ju mindre bränsle det finns...
Kör du på bensin eller E85?
Det stämmer, men pumpen känns dumt att ge sig på och byta redan nu. Jag funderar på om bilen kan vara en ren E-85are. Är det då 100% bensin i så går den alldeles för fett och då sotar stiften igen vilket leder till misständningar som kan ge dessa felkoder. En teori bara. Mer info tack
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Jag har tankat med både E85 och 98a... har tanka varannan tank i princip....
pumpen låter då inte konstigt.... Men bilen går ju jätte bra och värdena ser bra ut när det är full tank i bilen....
Var förbi Nordic lite och rådfrågade... Pumpen trodde han kunde va så om de blev lite i tanken ca under 10 L och den inte kan pumpa in bensinen som den skulle för de va för lite....¨¨
Men felkoderna kommer upp och lampan lyser i ett fast sken....
Bilen går ju finifnt som sagt med bensin i tanken men lampan lyser och även fast vi raderat felkoderna kmr den tillbaka.... efter någon start eller körning en bit...
Låter jättekonstigt. Leta rätt på en annan 9-5 alternativt 9-3og och låna en luftmassemätare. Jag tror det är fel på antingen den eller så har du nått luftläckage. Jag tror nämligen inte felkoderna har något med mängden bränsle i tanken.
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
mm, vi provade med en annan lmm dock vet vi ej om den var helt hundra, fick den av robert i borlänge... men den funkade inte så bra... själva gallret i "orginalet som satt i var rätt sotigt såg jag med....
men borde inte bilen gå konstigt hela tiden då? eller kan de ha med tändningen / felkoderna att göra?¨
Mmm dom pratade om nå luft läckage med... men vet inte riktigt hur eller var jag ska kunna testa detta?
Låter jättekonstigt. Leta rätt på en annan 9-5 alternativt 9-3og och låna en luftmassemätare. Jag tror det är fel på antingen den eller så har du nått luftläckage. Jag tror nämligen inte felkoderna har något med mängden bränsle i tanken.
Har han besökt brodern nu?
Angående bränsle så borde styrsystemet ta hand om en del. Så att den skulle gå så fett att den misständer tvivlar jag på. Hur går bilen på E85 jämfört med bensin?
Jag hade ett "Biopower" program i min kärra. Oktantalet är så pass högt i etanol så att T7 klarade av att hantera den magra soppan som kom. Misständningarna och knackningarna påvisade sig dock när jag tankade bensin. Då var det givetvis pumpen som hade tackat för sig.
nordic kikade ju över de... och de värkade konstigt om pumpen skulle ha nå med felkoderna att göra... han menade mer att de kunde bli sådär att pumpen ej kunde pumpa tillräckligt för de va så pass lite i tanken... för ju mindre i tanken de e "under10 l så blir de ju mer och mer sådär hackigt... och dom trodde inte de skulle ha något med felkoderna att göra?
nordic kikade ju över de... och de värkade konstigt om pumpen skulle ha nå med felkoderna att göra... han menade mer att de kunde bli sådär att pumpen ej kunde pumpa tillräckligt för de va så pass lite i tanken... för ju mindre i tanken de e "under10 l så blir de ju mer och mer sådär hackigt... och dom trodde inte de skulle ha något med felkoderna att göra?
Pumpar pumpen för lite soppa så får du felkoder. Med mager blandning så får du misständningar och spikningar.
Har inte mätt soppa tryck ennu... ska försöka se om jag kan låna några grejjer till det imorgon...
Men om den får för mager blandning? borde inte bilen gå konstigt då hela tiden?
Fick även nu precis veta att pumpen som sitter i nu sitter lite högre än orginal och därför osakar ryckningar då den inte får bränslet.... men detta förklarar inte FELKODERNA jag får....? då det alldrig varit problem innan
och skulle det kunna ha något att göra med felkoderna som kommit upp? och att lampan lyser...
bilen ska va lite inställd på att få lite fetare blandning än den ska igentligen för bättre smörjning... har alldrig varit några problem förut med den...
Hej! Får lyfta upp den här tråden igen, jag fick samma felkod, har kollat DI:n och stiften, det intressanta är att motorlampan skedde i samband med byte av takbelysningen samt glödlamporna i framlyktan. Tidigare hade jag LED i bilen och Philips diamondvision i framlamporna så inför besiktningen bytte jag dessa. Jag har ett slutsteg och 2 basar i bilen och när jag slog på dom och satte på låt på hög volym började taklamporna att blinka otroligt mycket, blev som att dom stängdes av i någon sekund och fortsatte och blinka. Då tändes motorlampan och denna felkod. Är det något och oroa sig över?