3331
Sök

Köpråd: Nira i3+

Rekondare
218 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
Någon som vet någon sida eller företag som har vettigt pris på Nira i3+ eller känner någon som har ett till salu??
isf hör av er till mig wink

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge

1 062 Inlägg
21 januari 2010
Senast redigerat av wildboy_87_ (21 januari 2010)

Team Björkeryd

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 januari 2010
wildboy_87_ skrev:
men varför nira?? finns ju en hel del andra billigare

ms kostar ca 5k
vems kostar ca 7-8k

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … 24_157_200
vi-pec?

mvh

Ms är inget för en bruksbil även om det är billigt.  Jag byggde min egen box för 1600kr inkl allt och den funkar kanonbra i min offroad jeep, men inget jag hade åkt särskillt långt från garaget med. Det styr exempelvis inte spridarna sekventiellt och lambdavärdet fladdrar väl mycket trots ganska små spridare. Man kan få problem med 60-2 triggerhjul etc.

Vems kan jag inte direkt något om, förefaller dock så som varande snäppet bättre än Ms men fortfarande inget jag vågar lite på till en bruksbil.

Nira i3+ å andra sidan är extremt stabilt och lättjobbat. Man får mycket för pengarna och det är fullt möjligt att få till en stabil tomgång, stabila avgasvärden och bra kallstarter. Bilen beter sig precis som en originalbil om man lagt ner lite tid på mappandet.  Startar i alla väder, har tomgång och bra avgasvärden inför besiktningen mm.

En annan aspekt är att det sitter väldigt många Nirasprut i S40bilar redan och det finns många att fråga, många som kan spruten, vettiga grundmappar etc.

Vi-pec (eller link som motornord kallar det) har synts till en smula på senare tid, men även där har jag för lite kunskap för att direkt kunna säga något vettigt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Smålänning
7 887 Inlägg
22 januari 2010
torpis skrev:
Ms är inget för en bruksbil även om det är billigt.  Jag byggde min egen box för 1600kr inkl allt och den funkar kanonbra i min offroad jeep, men inget jag hade åkt särskillt långt från garaget med. Det styr exempelvis inte spridarna sekventiellt och lambdavärdet fladdrar väl mycket trots ganska små spridare. Man kan få problem med 60-2 triggerhjul etc.

Det gör ju inte många originalsprut heller...

Inte säker på nyare, men hyfsat moderna sprut som Bosch LH sprejar med alla spridare på samma gång smile

Dock så har även jag hört att Nira är det vettigaste om man vill kunna åka längre sträckor... En bil med MS eller Vems är ju död om en givare pajar t.ex, Nira har s.k limp home...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök