3441
Sök

Lurad med försäljning av en audi 100 avant

1 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Hej!

Sålde min gamla avställda audi för futtiga 1000:- på blocket och nu visar det sig att köparen hade falsk legitimation. Så nu har jag fått bärgningskostnad och bävar för att en hel drös p-böter ska ramla in......I dag fick jag både brev från transportmyndigheten att ägarbyte inte kunde genomföras eftersom köparen inte existerar, samt en avgift från bärgning på 2000:- Har även pratat med polisen men de ser inte att något brott har begåtts efterson jag fick betalt för bilen...men den betaningen är ju bara halva beloppet av bärgnigen

Vafan ska man göra? Tacksam för svar....kan för fan inte sova när man har detta o tänka på :-(

2 982 Inlägg
22 januari 2010
prata med hemförsäkringen, det har begåtts ett brott MOT dig!
polisen har fel!

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
22 januari 2010
Falsk legitimation måste väll ändå anses som ett brott?! Tycker att polisen borde hjälpa dig med detta..

1 265 Inlägg
22 januari 2010
har du inte fått tillbaka bilen så anmäl den stulen så slipper du betala alla parkerings böter som kommer in

806 Inlägg
22 januari 2010
Vad var det för människa du sålde den till egentligen? sånt här gör en förbannad, hur fan kan en jävla h*r unge/gubbe göra så för 1000 kr

KHRacing
22 januari 2010
joakim89 skrev:
har du inte fått tillbaka bilen så anmäl den stulen så slipper du betala alla parkerings böter som kommer in

När skall folk fatta att det är omöjligt att stöldanmäla ett SÅLT fordon, oavsett om köparen hade fel identifikation eller ej.

43 Inlägg
22 januari 2010
KHRacing skrev:
joakim89 skrev:

När skall folk fatta att det är omöjligt att stöldanmäla ett SÅLT fordon, oavsett om köparen hade fel identifikation eller ej.

Fast den är ju inte såld eftersom ägarbytet inte gick igenom. Det måste väl ändå vara vad Transportstyrelsens papper säger och inte eventuella kvitton som polisen tittar på när man gör en stöldanmälan.

130 Inlägg
22 januari 2010
KHRacing skrev:
joakim89 skrev:

Ägarbytet gick aldrig igenom, så han var fortfarande ägare på Ådin.

Men till TS: Hehe, jag kan inte sluta dra på smilbanden. Herren som "köpte" din bil var inte dum, han hade säkert råskoj med den bilen så länge det vara!

Sök