Ääh, kör bara....
Det är inte olagligt att ha nånting på bilen som du inte känner till... Så skaffa Alzheimers så fort du kan och glöm vart den satt..
Kör du för fort så kan den vara på, men annars är det onödigt för dioderna har ju en begränsad livslängd i dom så effekten minskar efterhand...
Så stäng av den när du inte behöver den. Ser du en polis så bromsa till hyfsat laglig fart och stäng av den genast så dom kan få ett mätvärde och slipper bli misstänksamma..
Radera denna tråden också, så kan polisen inte bevisa att du visste att du hade nån störare på bilen om dom skulle läsa här
Annars är kameror med inbyggd "Ir belysning" inte olagligt att montera fram på sin bil... Kan en sån störa lasern "på lagligt vis" tro ??? jag gillar att filma när jag är ute och kör och råkar den vara på och störa är det ju inte mitt fel enligt lagens långa bok...
Har läst att vissa extraljus skickar ut en viss våglängd strålning som även kan störa ut polisens laser...
Men vem kör med extraljus på dan ?
Jag hade tänkt starta en tråd om just laserstörare för jag vill veta mer om dessa saker och hur man INTE ska göra
men nu lånar jag denna då...
Fyll gärna på här nu med vettiga fakta..