3527
Sök

Vad tycker ni om detta

624 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
hej
kortfattad historia
sålde mi evo6a JUN trimmad till en ung kille i norra sverige
han bytte turbo o grenrör mm mm
sen skulle han sälja tillbaks den så jag ville ha tillbaks den
men den var på mappning hos PFF
så jag skulle hämta bilen där
så jag betalade ca 220k för bilen och resten ca 60k skull jag betala om bilen var i gor skick:
vad som hände var att jag hämtade bilen hos PPF där den mappades med E85 , bilen var inte nytrimmad , den hade väll varit trimmad och hårt körd i 3år
den gick bra när jag hämtade den men sen skar den i närheyten av jönköping och jag fick bärga bilen till gbg där jag fick renovera motorn för crankwalk samt att lagren i turbon låg nu i oljetråget , detta gick på ca 80k
så klart betalade jag inte killen som heter björn från Ume , och jag sa som d var , nämnligen att jag anser att jag inte behöver betala utan jag sa till honom att antigen betalar han tillbaks mina pengar eller så lagar jag bilen och inte betalar honom resterande pengar , , men då ville han inte betala tillbaks pebgarna då han redan köpt sig en M5a .
sen dess har han skakat galler för något , vet ej vad , men nu när han kommit ut vill han ha 20k och började ta sig ton o ge order och var lite otrevlig , ,,jag vet ni som känner mig tänker att grabben inte vet vem han har o göra med smile
men nu har han ändrat sig o vill ha 80k istället trots att jag lagat bilen för 80k efter att kört den i 2timmar......
sen efter renoveringen så såldes bilen till Jape för 210k då med motorn ej insatt
dessutom fick han med sig massa delar som jag alldrig sett röken av
Vad tycker ni man ska göra i ett sådant sits , för även om man köpt bilen privat så han man enligt konsumentverket rätt till ersättning speciellt om bilen rasat efter 2timmar

mvh
kevin
vill veta vad ni hade gjort i denna sits

4 005 Inlägg
22 januari 2010
deamon skrev:
hej
kortfattad historia
sålde mi evo6a JUN trimmad till en ung kille i norra sverige
han bytte turbo o grenrör mm mm
sen skulle han sälja tillbaks den så jag ville ha tillbaks den
men den var på mappning hos PFF
så jag skulle hämta bilen där
så jag betalade ca 220k för bilen och resten ca 60k skull jag betala om bilen var i gor skick:
vad som hände var att jag hämtade bilen hos PPF där den mappades med E85 , bilen var inte nytrimmad , den hade väll varit trimmad och hårt körd i 3år
den gick bra när jag hämtade den men sen skar den i närheyten av jönköping och jag fick bärga bilen till gbg där jag fick renovera motorn för crankwalk samt att lagren i turbon låg nu i oljetråget , detta gick på ca 80k
så klart betalade jag inte killen som heter björn från Ume , och jag sa som d var , nämnligen att jag anser att jag inte behöver betala utan jag sa till honom att antigen betalar han tillbaks mina pengar eller så lagar jag bilen och inte betalar honom resterande pengar , , men då ville han inte betala tillbaks pebgarna då han redan köpt sig en M5a .
sen dess har han skakat galler för något , vet ej vad , men nu när han kommit ut vill han ha 20k och började ta sig ton o ge order och var lite otrevlig , ,,jag vet ni som känner mig tänker att grabben inte vet vem han har o göra med smile
men nu har han ändrat sig o vill ha 80k istället trots att jag lagat bilen för 80k efter att kört den i 2timmar......
sen efter renoveringen så såldes bilen till Jape för 210k då med motorn ej insatt
dessutom fick han med sig massa delar som jag alldrig sett röken av
Vad tycker ni man ska göra i ett sådant sits , för även om man köpt bilen privat så han man enligt konsumentverket rätt till ersättning speciellt om bilen rasat efter 2timmar

mvh
kevin
vill veta vad ni hade gjort i denna sits

Jag hade stått på mig. Ni hade en giltig överrenskommelse. Om bilen var i gott skick så skulle du ha betalat den extra summan. Bilen är inte i gott skick vilket gör att du inte ska behöva betala. Jag hade iaf inte gjort det.

Sen att han har suttit i fängelse och försöker få på sig någon aura av pondus och farlighet är ju skrattretande. Om han nu har suttit i fängelse så vill han säkert inte tillbaka, då bör han hålla sig lugn.

Om han beter sig otrevlig igen så polisanmäl och skaffa ett besöksförbud. Skaffa även bra försäkringar och kameraövervakning då du har en hel del fina saker. smile

Det är vad hade gjort!

Edit: förtydligande: Jag hade inte gett honom några pengar alltså. Den återstående 20k kostnad hade jag kunnat tänka mig ta själv för att slippa honom.
Senast redigerat av linuslinje (22 januari 2010)

8 883 Inlägg
22 januari 2010
Låser och ber dig åtekomma med en bättre rubrik.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Fotograf på tierpidag.se

Sök