Asconan har framför allt vettigare geometri då du på Kadetten har en scrubradie som inte är av denna världen, dessutom har Asconan skruvfjädrar, inte blad som Kadetten (fast blad funkar ju iofs. på Corvette så).
Asconan har framför allt vettigare geometri då du på Kadetten har en scrubradie som inte är av denna världen, dessutom har Asconan skruvfjädrar, inte blad som Kadetten (fast blad funkar ju iofs. på Corvette så).
precis, känns inte heller rätt att köra med blad, sen ska det bli lågt också, vill inte hålla på och vända bladen. Blir också att kapa frjädertornen från asconan. Sitter även och kollar runt lite på vad man ska använda för turbo. Mkt som snurrar i skallen
kul projekt, kommer följas. häftig bil. har en kadett rallye motor liggandes. ska me göra så me ratten vart ju bra.. var köpte du färgen??
Tackar, äntligen lite respons! coolt, ska den hamna i en rally? Färgen har vi på jobbet, så vet inte vart den kommer ifrån, men borde finnas i typ läder/skinn butiker..
Tyvärr så hittade jag en jävligt tråkig grej med motorn! Blocket visade sig vara en 2,0 och inte en 2,2 som jag trott och pröjsat för. har pratat men förra ägaren och han visste inte heller att det var en 2.0 eftersom den tidigare ägaren som byggt bilen garanterat och sagt att det är en 2.2.
Vete fan va man ska göra nu, antingen slänger jag i 2.0an och kör sugtrimmat eller så får jag börja om på ruta ett och jaga ny motor. Köpte en komplett bil just för att slippa jaga delar över hela landet..men men
Tänkte bara förklara lite hur det ligger till, såg att det blivit lite rörigt i tråden.
Fick tag i Förrförra ägaren som byggt (asconan) som berättade att han tagit motorn från en rekord och att det SKA vara en 2,2. Även om det står 2.0 på blocket. Vill bara klargöra att jag kommer fortsätta bygga på denna motor/block och det kommer bli turbo!
Tyvärr så hittade jag en jävligt tråkig grej med motorn! Blocket visade sig vara en 2,0 och inte en 2,2 som jag trott och pröjsat för. har pratat men förra ägaren och han visste inte heller att det var en 2.0 eftersom den tidigare ägaren som byggt bilen garanterat och sagt att det är en 2.2.
Vete fan va man ska göra nu, antingen slänger jag i 2.0an och kör sugtrimmat eller så får jag börja om på ruta ett och jaga ny motor. Köpte en komplett bil just för att slippa jaga delar över hela landet..men men
Tänkte bara förklara lite hur det ligger till, såg att det blivit lite rörigt i tråden.
Fick tag i Förrförra ägaren som byggt (asconan) som berättade att han tagit motorn från en rekord och att det SKA vara en 2,2. Även om det står 2.0 på blocket. Vill bara klargöra att jag kommer fortsätta bygga på denna motor/block och det kommer bli turbo!
Såg att du hade 2.2/2.4 topp har du koll på kompet? 2.0 botten med den toppen ska kompet ligga på 8.5;1.
Tyvärr så hittade jag en jävligt tråkig grej med motorn! Blocket visade sig vara en 2,0 och inte en 2,2 som jag trott och pröjsat för. har pratat men förra ägaren och han visste inte heller att det var en 2.0 eftersom den tidigare ägaren som byggt bilen garanterat och sagt att det är en 2.2.
Vete fan va man ska göra nu, antingen slänger jag i 2.0an och kör sugtrimmat eller så får jag börja om på ruta ett och jaga ny motor. Köpte en komplett bil just för att slippa jaga delar över hela landet..men men
Tänkte bara förklara lite hur det ligger till, såg att det blivit lite rörigt i tråden.
Fick tag i Förrförra ägaren som byggt (asconan) som berättade att han tagit motorn från en rekord och att det SKA vara en 2,2. Även om det står 2.0 på blocket. Vill bara klargöra att jag kommer fortsätta bygga på denna motor/block och det kommer bli turbo!
Såg att du hade 2.2/2.4 topp har du koll på kompet? 2.0 botten med den toppen ska kompet ligga på 8.5;1.
Jepp, 2,2. Har inte gjort nåt komptest än, har bara fått upp motorn i stativet hittils.. Måste bygga ordenlig arbetsbänk först och köra bort ascona karossen innan jag börjar med motorn Blir så jävla rörigt utan bänk
Har tyvärr inte hänt mkt alls senaste tiden. Kam och lyftare har ialf hittat hem. Märkte också att en FAKKING isbit har ramlat ner på kadetten så det har blivit en liten buckla på taket Men det fixar en snubbe på jobbet när bilen är klar för gatan
Med tanke på ditt arbete med fiestan så gör du hälften så bra arbete med denna blir resultatet BRUTALT !
Skönt att du inte tvingar i en rödblocks snurra eller annat krafs utan stannar med opels motorer om du inte vill "sno" min V8 i mitt garage ?
Tackar för det!! Grymt kul att höra!
Vet inte riktigt hur det blir med detta, står still nu, har 2 miljoner problem..och allt jag gör med bilen går åt helvete just nu. Har även rasat ner massa is från taket och förstört både tak och huv även en del av bakluckan på kadetten. Kändes extra kul med detta projekt att jag från början skulle slippa lack och karossjobb på denna då den var bra i lacken och plåt. Men som sagt har nu tappat sugen. Kommer säkert tillbaka snart...