2599
Sök

Volvo pv544-64 - LÄGGS NER 18/4

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
26 mars 2010
Brago skrev:
farbrorbozze skrev:
spännade fältlackering på PV-skärmarna på  bilden, vill se bättre foton på dessa delar smile

De kommer! smile  Inne i hörnet ligger de drösvis med delar under all stängsel också!
Sen så har ja nog fått tag på lite godis också, från den enda pv´n som genomgått dakar rallyt cool

coolt smile jag tycker du skulle satsa på nostalgistuk med dessa skärmar mm wink

godis från rally-PVn är "dyrgripar" det , iaf i mina ögon wink vad för godis är det & när kan jag hämta grejjorna? wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 574 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Brago skrev:
farbrorbozze skrev:
spännade fältlackering på PV-skärmarna på  bilden, vill se bättre foton på dessa delar smile

De kommer! smile  Inne i hörnet ligger de drösvis med delar under all stängsel också!
Sen så har ja nog fått tag på lite godis också, från den enda pv´n som genomgått dakar rallyt cool

coolt smile jag tycker du skulle satsa på nostalgistuk med dessa skärmar mm wink

godis från rally-PVn är "dyrgripar" det , iaf i mina ögon wink vad för godis är det & när kan jag hämta grejjorna? wink

Ja får se hur de blir smile

Amerika stötfångare å så wink Dom är mina cool

6 509 Inlägg
26 mars 2010
hahaha ja det förstår jag att dom är dina wink jag ska nog bocka till lite rostfria rör som "amerikatbögar" jag åxå wink

1 574 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
hahaha ja det förstår jag att dom är dina wink jag ska nog bocka till lite rostfria rör som "amerikatbögar" jag åxå wink

Fränare med saker som har lite historia wink ska förhoppningsvis väg å leta lite godis imorn ( om inte flickan min protesterar lol)

6 509 Inlägg
26 mars 2010
Japp men inte lätt & hitta saker med "historia" tyvärr sad skulle va mina dubbla SU till B16 då som suttit på en "vråltrimmad" B16 på 70talet i en Pv-gatbil då...

1 574 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Japp men inte lätt & hitta saker med "historia" tyvärr sad skulle va mina dubbla SU till B16 då som suttit på en "vråltrimmad" B16 på 70talet i en Pv-gatbil då...

Har turen att pappa kört rally med pv å har kvar lite saker.. annars e de svårt!

6 509 Inlägg
26 mars 2010
Brago skrev:
farbrorbozze skrev:

Har turen att pappa kört rally med pv å har kvar lite saker.. annars e de svårt!

Ja du har verkligen tur du smile

8 Inlägg
27 mars 2010
farbrorbozze skrev:

Fasen jag vill att min B16 ska va "vråltrimmad" big_smile

6 509 Inlägg
27 mars 2010
MartinE skrev:
farbrorbozze skrev:

Ja enl gubben som jag köpte mina PV-delar av så låg den på 110-115hk nåtning & det är bra mycke för en B16 sport det. Tyvärr hittade han inte kamaxeln i röran på garagevinden & visste inte ens om den fanns kvar där sad Han skulle leta till våren när det blev varmt sa han.

1 574 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
MartinE skrev:
farbrorbozze skrev:

Ja enl gubben som jag köpte mina PV-delar av så låg den på 110-115hk nåtning & det är bra mycke för en B16 sport det. Tyvärr hittade han inte kamaxeln i röran på garagevinden & visste inte ens om den fanns kvar där sad Han skulle leta till våren när det blev varmt sa han.

låter som när ja skulle få en topp.. han sa att de skulle ligga en steg4  på vinden nånstans roll haha tongue

6 509 Inlägg
27 mars 2010
Brago skrev:
farbrorbozze skrev:
MartinE skrev:

låter som när ja skulle få en topp.. han sa att de skulle ligga en steg4  på vinden nånstans roll haha tongue

Så kan det vara. gubben visste inte ens om den fanns kvar då han fått göra en snabbflytt från ett garage i början på 80talet & då kastat väldigt mycke saker från sitt bra&ha lager.
men han hade för sig att den "specialslipade" Hedlundkammen skulle finnas kvar på vinden.
Senast redigerat av farbrorbozze (27 mars 2010)

1 574 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Brago skrev:
farbrorbozze skrev:

Så kan det vara. gubben visste inte ens om den fanns kvar då han fått göra en snabbflytt från ett garage i början på 80talet & då kastat väldigt mycke saker från sitt bra&ha lager.
men han hade för sig att den "specialslipade" Hedlundkammen skulle finnas kvar på vinden.

samma sak som pappa då, han flyttade garage och la undan allt, men nu vet vi inte riktigt vart han har allt.. men tror vi vet några saker finns!

Update 27/3
Idag så börja dagen väldigt tung då en vän till mig tog sitt liv och därmed har man inte vart allt för peppad, men som tur har ja tjejen här som stöttar mig, de e ja väldigt glad över!
Händer inte så mycke på pv´n, men håller på med motorn till bubblan, rengör inför montering av topp osv..
http://img185.imageshack.us/img185/6348/foto0462a.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/6389/foto0461.jpg

Mvh/Robin

Gasglad
3 244 Inlägg
27 mars 2010
Beklagar sorgen men riktigt skojj att du uppdaterar endå! smile Keep up the good work!

//Carfreak

1 574 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
MrCarfreak skrev:
Beklagar sorgen men riktigt skojj att du uppdaterar endå! smile Keep up the good work!

Tackar! Jag gör mitt bästa...

Forummoderator
26 339 Inlägg
27 mars 2010
Lät ju förjävligt det där med vännen, men tur du har nåt att göra så du inte bara tänker på det smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 574 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
AirOne skrev:
Lät ju förjävligt det där med vännen, men tur du har nåt att göra så du inte bara tänker på det smile

Jo exakt..

Tog å byggde ihop en skyddsbur till remskivorna, hoppas den håller och inte tar i karossen roll
http://img717.imageshack.us/img717/9183/foto0464u.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/3353/foto0463d.jpg
Senast redigerat av Brago (27 mars 2010)

1 574 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Ja helt still står de inte... men de är mycke motgångar nu, men då får man ut i garage å tänka på annat!

Som pvn står nu

http://img17.imageshack.us/img17/8349/foto0468v.jpg

Ett jädra pussel...
http://img202.imageshack.us/img202/8886/foto0470s.jpg

Hittade en fönstervev å polera upp! kommer dock köra på elhissar, då ja vill ha bilen ganska modern innerst inne!
http://img69.imageshack.us/img69/6276/foto0471.jpg

Mvh/Robin

6 509 Inlägg
29 mars 2010
Beklagar sorgen med vännen men skönt att se att du orkar göra nåt för & fördriva tiden smile

Blir det en potent folkracebubbla?

Som fokrace "gurun" Reijo Nyrönen några mil från mig sa på sin finlandssvenska i en intervju för många år sedan när han var i final i Motalafestivalen..
*Inte rampa oppling para asa* med det menade han "inte koppla bara Gasa" för att bilen var så hårt trimmad så rörde han kopplingen gick drivaxlarna på folkan wink

---> http://www.marty.nu/nyronen/index1.php.htm

1 574 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Beklagar sorgen med vännen men skönt att se att du orkar göra nåt för & fördriva tiden smile

Blir det en potent folkracebubbla?

Som fokrace "gurun" Reijo Nyrönen några mil från mig sa på sin finlandssvenska i en intervju för många år sedan när han var i final i Motalafestivalen..
*Inte rampa oppling para asa* med det menade han "inte koppla bara Gasa" för att bilen var så hårt trimmad så rörde han kopplingen gick drivaxlarna på folkan wink

---> http://www.marty.nu/nyronen/index1.php.htm

Hoppas kan man göra.. ja kommer tillverka de mesta själv å därmed lära mig om ja gör fel!
Men den kommer bli driver av dubbla 40s osv..

ja men de e så de ska va wink

1 574 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Var iväg å drog hem min "fina" reservdels bil te bubblan.. haha ja bilden säger väl allt roll
http://img525.imageshack.us/img525/4381/foto0472.jpg
Mvh/Robin

Sök