Incheck är på morgonen, mellan 9-10 har ja för mig det va ifjol iaf.
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Det är absolut ingan problem att köra Bass Race med en SQ bil, Rickard du vet uppenbarligen inte hur Bass Race funkar, är det då inte lite dumt att säga att han ev inte kan tävla i det?
Eller så kommer det kanske nån som vet o skriver här, dock är det kanske inte spikat 100% än.
Team-leader för Team1
Hade tänkt att sikta in mig på SQ men har en okey anläggning så skulle vara kul att ställa upp även i ngn av de andra tävlingarna ex. bassrace på 119.9 klassen.
HU: Pioneer 5100UB
Fram: DLS UP6i (Bak: Focal access 165 A1)
Sub: Kicker L5
Bör tillägga att mitt mål inte är att vinna hela skiten, bara se hur långt man kan ta sig osv. Tror dock att jag har hyfsat bra chanser i nybörjar klassen med tanke på att framsystem lirar riktigt schyst...
Svenska Bilstereoförbundet kommer under torsdag att spika de sista detaljerna för årets tävlingspremiär.
Vad som redan är klart är att SAMTLIGA deltagare som skall tävla måste vara föranmälda. Det är inga krav att man skall vara medlem i förbundet för att få tävla.
Dagspass - Ger er fritt inträde och möjlighet att tävla under EN dag - 300SEK Helgpass - Ger er fritt inträde och möjlighet att tävla SAMTLIGA dagar - 600SEK
OBSERVERA: INGEN ANMÄLAN PÅ PLATS 2010, detta pga att det missbrukades 2009
Senast redigerat av Bilstereoforbundet (26 januari 2010)
Svenska Bilstereoförbundet
EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dBDrag | Bassrace
Det är absolut ingan problem att köra Bass Race med en SQ bil, Rickard du vet uppenbarligen inte hur Bass Race funkar, är det då inte lite dumt att säga att han ev inte kan tävla i det?
Jag skrev inte bassrace, jag skrev spela högt. espl är väl spela högt??
Jag skrev inte att han inte kan tävla i det, Jag skrev att de är väldigt olika.
Säkert nått jag glömt men nu har ni en susning om vad jag har:)
Om allt är installerat i bagaget kan tävla i:
ESPL experienced Light dBDragRacing Street Stock
Dessa klasser är begränsade med en 100A huvudsäkring, vilken ingår i startavgiften.
Givetvis kan du prova på BassRace och har du ett framsystem installerat kan du även prova på SQ (det kan du även utan framsystem men jag tvivlar att du blir nöjd med resultatet;) )
DVS du platsar in i någon klass oavsett tävlingsformat.
Svenska Bilstereoförbundet
EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dBDrag | Bassrace
Man kan göra 160dB + med säkringar, har persolnligen gjort det.
Dumt o inte säkra av sina grejer rätt, eller ja man kan ha lite högre A än vad EMMAs reglemente säger är godkänt men då få avdrag, men en 2-300A säkring är det inte så lätt att bränna som folk tror.
Ska dock bli kul o träffa folk på Elmia som man bara sett o retats lite med på forum, välkomna alla.
/ Frippe Von Korrekt-avsäkrad
Team-leader för Team1