3733
Sök

Köp råd på högtalare 6x9!

32 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
Hejsan!

Tänkte byta ut mina 6x9 i bilen har tittat på Sony XS-F6935 http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hemm … y-XS-F6935 eller Blaupunkt GTx 693 6x9 http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 10,4695%29

Vilken av dessa ger bäst ljud? eller finns det någon annan högtalare som ger bra ljud för runt 500 kr st ?

MVH
Sputnick

stahre
26 januari 2010
antar att du dka driva dom med din stereo? är det nån eftermarknads eller original då?
I vilket fall tycker jag du ska skippa åtminstånde sony. Dessa är ett bättre val än båda dom du länkat till enligt mig
Dls X-CB692
Senast redigerat av stahre (26 januari 2010)

32 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
stahre skrev:
antar att du dka driva dom med din stereo? är det nån eftermarknads eller original då?
I vilket fall tycker jag du ska skippa åtminstånde sony. Dessa är ett bättre val än båda dom du länkat till enligt mig
Dls X-CB692

Precis driver dom direkt från stereo (Sony GT430U), den du föreslog var lite för dyr hade tänkt mig runt 500!

stahre
26 januari 2010
Okej men det skiljde ju bara 50kr mellan dom blaupunkt o DLS. Tror inte det blir så jätte stor skillnad på högtalare i den prisklassen, förutom sony som jag inte har bra erfarenhet av. Kolla in GAS Alpha på www.brl.se dom kan du nog kunna komma över billigt nu när dom butikerna lägger ner. Dessa är lättdrivna o kan drivas av stereon, annars kolla på några högtalare med hög känslighet.

32 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
stahre skrev:
Okej men det skiljde ju bara 50kr mellan dom blaupunkt o DLS. Tror inte det blir så jätte stor skillnad på högtalare i den prisklassen, förutom sony som jag inte har bra erfarenhet av. Kolla in GAS Alpha på www.brl.se dom kan du nog kunna komma över billigt nu när dom butikerna lägger ner. Dessa är lättdrivna o kan drivas av stereon, annars kolla på några högtalare med hög känslighet.

blaupunkt kan jag få tag billigare tog bara sidan som referens.
okej tack för tipset ska å kolla upp det!

32 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
har någon något annat förslag eller ska man satsa på GAS ALPHA6925X ?

Sök