3425
Sök

Ny xenonsats, hur ska jag koppla dehär?

17 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
#1
Halloj!

Har köpt ett xenonkit till extraljusen och packade upp dem för att jag skulle förstå hur det hela fungerade innan jag gav mig ut i kylan för att försöka. Det ska vara idiotsäkert eftersom det är snabbkopplingar tillmestadels men jag måste vara en idiot.

Från lampan till ballasten är jag med, snabbkopplingar där. Sen att man ska ha ström och jord på de andra kablarna från ballasten förstår jag men vart kopplar jag in relät? Har kliat mig i huvudet i en timme nu men kan inte begripa...

(Beskrivningen som kom med var till en stereo....)

BILD på ena sidans delar: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=846723

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
26 januari 2010
#2
avsäkrad plus från batteriet in till stift 30 på ett relä, jord på stift 85, plussignal från helljus på stift 86, sen från stift 87 till pluskabeln till ballasten.
jordkabeln från ballasten jordar du såklart.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 867 Inlägg
26 januari 2010
#3
I dom flesta fall behövs inget relä, tryck in kabelskorna från ballasten i originalkontakterna så ska det funkar.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
26 januari 2010
#4
Koop skrev:
I dom flesta fall behövs inget relä, tryck in kabelskorna från ballasten i originalkontakterna så ska det funkar.

blir lite jobbigt när han ska ha extraljus wink

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 749 Inlägg
26 januari 2010
#5
Koop skrev:
I dom flesta fall behövs inget relä, tryck in kabelskorna från ballasten i originalkontakterna så ska det funkar.

Han ska ha dem i extraljusen så jag föreslår ett relä, för att spara på originalkablarna och strömställaren.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

1 867 Inlägg
26 januari 2010
#6
Oops. jag läste nog inte riktigt då tongue
Då är det som Nitrous säger.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

17 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
#7
NITROUS skrev:
avsäkrad plus från batteriet in till stift 30 på ett relä, jord på stift 85, plussignal från helljus på stift 86, sen från stift 87 till pluskabeln till ballasten.
jordkabeln från ballasten jordar du såklart.

Självklart.... Jag kanske ska ta och göra något annat för tillfället då det är ganska uppenbart att jag inte tänker klart just nu. Har hört att man inte ska skarva någon kabel längre än 60 cm, stämmer det? Det måste isf vara mellan ballasten och lampan, right?

1 749 Inlägg
26 januari 2010
#8
OM du ska skarva högspänningskabeln så tycker jag att du ska använda dig av färdiga skarvsladdar som finns till dem.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

38 Inlägg
27 januari 2010
#9
patrikke skrev:
OM du ska skarva högspänningskabeln så tycker jag att du ska använda dig av färdiga skarvsladdar som finns till dem.

Instämmer, skarva med färdiga längder coh bara en skarv sladd. Risken är stor för överslag genom isoleringen till kaross eller extraljushölje om det är jordat.

Saab4ever


Sök