2275
Sök

Varför ta bort bilemblem vid styling?

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Någon har säkert en bra förklarning? Kan det vara för att folk ska undra vad det är för bil, så att man ska känna sig unik? roll Här är ett "fint" exempel på blocket http://www.blocket.se/halland/Ford_Esco … 10&w=3

Tycker själv att det är mesigt att ta bort, känns mer "vågar ej visa vadför bil jag har" Hade jag stylat hade jag definitivt haft kvar emblemet.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

593 Inlägg
27 januari 2010
Jag tar bort de för att jag gillar ett clean och rent stuk, helt o hållet en smaksak..

Det spelar nog ingen roll om jag hade haft en 2.5SE eller en R, tycker fortfarande att det är snyggast utan emblem..

Men jag skulle då aldrig hänga på R-grejer på en icke R, samma med bmw's M-serier och audis S/RS osv osv....
Senast redigerat av Jerk-R (27 januari 2010)

653 Inlägg
27 januari 2010
Tkr det e värre me folk som sätter på nya emblem för att lura folk att de e en annan bil, tex ett M3 emblem på en 316/18 ser man allt för ofta!

Smoke tires not drugs

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
27 januari 2010
Som Jerk-R skrev så vill dom som plockar bort allt få ett renare stuk på bilen. Själv kan jag tycka att det KAN vara snyggt att plocka bort modellbeteckningar, men när man plockar bort märkesemblemen har man kanske gått lite väl långt eller så kanske man inte är stolt över bilen (vad vet jag). Finns väll lika många förklaringar till varför man emblemstrippar som det finns folk som gjort det.

Själv plockade jag bort mina emblem för att dom såg för taskiga ut, nån hade lackat över dom...
Senast redigerat av TenZer (27 januari 2010)

Rock'n Roll

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 januari 2010
Det blir snyggt på en del bilar. Har gjort det på några av mina förra bilar.
Jag tänker inte ta bort mina emblem på MG'n.. För ovanlig bil för det. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

NissanMotorsport
27 januari 2010
Simpelt svar, snyggt? jag har en svart 940.. och då vill jag inte ha silvriga/kromade?? emblem på skuffen som sticker ut..om det va lagligt skulle ja även ta bort regskylten för att den är vit..

1 207 Inlägg
27 januari 2010
Det är helt enkelt oftast snyggare. Speciellt på de flesta VW bilarna där emblemet är stor som en snusdosa.

664 Inlägg
27 januari 2010
Håller med, det ser så mycket snyggare ut utan emblem, det gör mycket på en fräsch bakdel!
Ska ta bort mina när jag lackerar om bagageluckan smile.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
27 januari 2010
Som andra redan sagt, en cleanare, renare look. Tycker det är fult med emblem och har rensat på alla mina bilar och kommer även göra så på kommande. Om folk tycker det är "mesigt" eller inte är inte min huvudvärk.

4 586 Inlägg
27 januari 2010
Ifall man åker runt med flashiga emblem som säger hästkrafter rakt ut så får man alla möjliga bilar efter sig. Så skönt att vara diskret

2 271 Inlägg
27 januari 2010
Tycker att det är snyggt utan!
Har inga på 9-3:an förutom nya SAAB-emblem i svart där det nu faktiskt står Aero.
Och ja, det är en Aero! Skulle aldrig "dekaltrimma"

685 Inlägg
27 januari 2010
Själv tycker jag att det ser bra ut med välputsade emblem.

No turbo shit - just real power!

347 Inlägg
27 januari 2010
Jag tycker det är snyggast att behålla emblemen. Det känns som någonting saknas annars.

Dessutom tycker jag det är kul att kunna kolla på bilar vad det är för motor i dom och jag skulle inte vilja ta ifrån någon det nöjet att kunna se vad det är for motor i min bil.

88 Inlägg
27 januari 2010
Håller med tidigare talare.
Blir mycke renare när man tar bort dom.
Sen blir det enklare att tvätta bilen. Inte så kul att stå och putsa med tandbortse mellan siffror och bokstäver.

Renault Sport
Ljudbygge väntar!

2 788 Inlägg
27 januari 2010
Snyggt utan emblem på vissa bilar smile Blir ju lättare att komma åt och tvätta också precis som MSR_VOLVO skrev big_smile

Lite tråkigt är väl dock folk som sliter loss emblemen på lite "finare" bilar som tex. en Saab Aero eller så...Känner som att det nästan är "förbjudet" att ta bort på vissa bilar också, har aldrig sett en Viggen utan gripen- planet på sidan tror jag...tongue
Senast redigerat av _Fredrik (27 januari 2010)

Putsnisse
265 Inlägg
27 januari 2010
Tycker också att det är mycket snyggare utan emblem.Har själv tagit bort alla emblem på min bil, finns inte ett emblem kvar..och det är endast för att få fram så cleant stuk som möjligt..och inget annat..

8 197 Inlägg
27 januari 2010
Beror lite på vad det står också.. Står det typ. GL eller LX så kan det gott kvitta. smile

-Sir Jackie Stewart

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
27 januari 2010
Tycker det är snyggt utan! Dock har jag kvar ringarna och "quattro" där bak på min smile

/Mattias

8 197 Inlägg
27 januari 2010
matteeee skrev:
Tycker det är snyggt utan! Dock har jag kvar ringarna och "quattro" där bak på min smile

Det kan jag hålla med på. Nåt ska det ju stå iaf...
Står inte mycket bak på min bil... MG-emblemet är ju integrerat i handtaget på luckan, sen står det bara ZR och ett litet 160-emblem under.. Sen en flagga. smile
Funderar kanske på att ta bort 160-emblemet...

-Sir Jackie Stewart

Smurfen
103 Inlägg
27 januari 2010
Allt är ju en smaksak.
Beror ju även på hur bilen är stylad. Samma bil kan vara snygg med eller utan eller med vissa emblem kvar.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN

Sök