4086
Sök

Transportera bil från England

5 198 Inlägg
7 oktober 2010
Driftkungen skrev:
thombe skrev:
Jodå, han är fortfarande i farten!
Jag har svarat på en annons om en VW Touran 2007 med 8000 mil på mätaren, han ville ha 75.000:-.
Efter ett par mail, blandat på engelska och svenska, så framgår det att "bilen står just nu i England, men jag kan ordna ett fraktbolag". Pyttsan!!
Denna gång kallar han sig Walter Dahlstrom, jobbar som arkitekt i Tärnsjö.
Jag har oxå fått bilder på bilen, allt stämmer på Transportstyrelsen, men det blir nog ingen affär.....

Egentligen skulle man ringa till Walter Dahlström i Tärnsjö (han finns på Eniro) men det är nog inte samma person... eller vad tror ni??

Klart det inte är samma person.

Och du som snackar om ip spårning ovan? Tror killen vet vad han sysslar med, och skulle tippa på att han änvänder proxyserver = att han kan bestämma vad hans ip ska vara någonstans.

Det är jag helt övertygad om men det är iaf enda gången man får det spårat på lagligt sätt. va det som va svaret på frågan.. inte att man ser var han bor

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
7 oktober 2010
gamlingen skrev:
Driftkungen skrev:
thombe skrev:
Jodå, han är fortfarande i farten!
Jag har svarat på en annons om en VW Touran 2007 med 8000 mil på mätaren, han ville ha 75.000:-.
Efter ett par mail, blandat på engelska och svenska, så framgår det att "bilen står just nu i England, men jag kan ordna ett fraktbolag". Pyttsan!!
Denna gång kallar han sig Walter Dahlstrom, jobbar som arkitekt i Tärnsjö.
Jag har oxå fått bilder på bilen, allt stämmer på Transportstyrelsen, men det blir nog ingen affär.....

Egentligen skulle man ringa till Walter Dahlström i Tärnsjö (han finns på Eniro) men det är nog inte samma person... eller vad tror ni??

Och du som snackar om ip spårning ovan? Tror killen vet vad han sysslar med, och skulle tippa på att han änvänder proxyserver = att han kan bestämma vad hans ip ska vara någonstans.

Det är jag helt övertygad om men det är iaf enda gången man får det spårat på lagligt sätt. va det som va svaret på frågan.. inte att man ser var han bor

Syftade på killen ovan dig med min post smile...

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

5 198 Inlägg
8 oktober 2010
Driftkungen skrev:
gamlingen skrev:
Driftkungen skrev:

Syftade på killen ovan dig med min post smile...

OOh

18 Inlägg
11 oktober 2010
Nu är han i farten igen. Denna gång gällde en Volvo V70 D5 -01, men enligt hans mail är det en -02:a.
Jag har mailat lite med honom och fått en kopia på ett pass som ser allt annat än äkta ut. Han utger sig för att heta "Paul Owler" och någon sådan person existerar inte överhuvudtaget. Han utger sig för att bo i Stockton-on-tees utanför Middlesbrough.
Vi får se vad han gör med mina uppgifter han fick. För de var lika oäkta som hans pass. :-)

Tycker synd om Er som blivit lurade men förskottsbetala aldrig något. Jag upprepar: ALDRIG. Om det inte är ett stort välrenommerat företag typ IKEA, H&M m.m

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
11 oktober 2010
Detta e ju ganska sjukt. Han har ju hållt på en stund nu kan man säga.

Ok att det kan va svårt för polisen å stoppa han om det handla om ett eller 2 fall men när han fortfarande håller på så borde det ju inte va så svårt.

Men det enda svenska polisen kan e väll å jaga mopedister å fortkörare

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

5 198 Inlägg
11 oktober 2010
JaggaChafen skrev:

Ok att det kan va svårt för polisen å stoppa han om det handla om ett eller 2 fall men när han fortfarande håller på så borde det ju inte va så svårt.

Och fortfarande trots att det är 2010 så tror en del folk att samma poliser som jagar trafikförbrytare oxå skall jaga våldtäktsmän och mördare. Hur tror ni världen skulle se ut med laglösa mopedister och fri hastighet för alla.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
11 oktober 2010
gamlingen skrev:
JaggaChafen skrev:

Och fortfarande trots att det är 2010 så tror en del folk att samma poliser som jagar trafikförbrytare oxå skall jaga våldtäktsmän och mördare. Hur tror ni världen skulle se ut med laglösa mopedister och fri hastighet för alla.

Jag har aldrig sagt att det e samma poliser som gör det men dom får lön från samma ställe eller å då kanske det e lite felprioriterat..

5 Inlägg
11 oktober 2010
Hej!
Tydligen en bedragare ute igen!
Annonsen på en BMW Alpina B10 V8-97 låg inne på blocket i 2 timmar på Söndag morgon.
Priset var 37000:- vilket är superbilligt för en sådan bil.
Det fanns inget nummer bara mailkontakt , så jag mailade och fick svar på engelska.
Han kallade sig Faran Valen och annonsen var på dålig svenska.
Han ville skicka bilen med ett företag som hette PAS Transport company och ha betalt i förskott ,som företaget håller och betalar ut först när jag är registrerad på bilen.
Så det blir ingen affär för min del!!!!!!

12 Inlägg
11 oktober 2010
Han verkar dum på riktigt!
Ny annons på en VW Touran -07 med 8000 mil på mätaren för 75000:- http://www.blocket.se/orebro/Volkswagen … 11&w=3
Förmodligen är annonsen borta i morgon.
Det roliga denna gången är att han skickat med sitt telefonnummer: 08 02715525.
När började ett Stockholmsnummer (08) med en nolla??
Jag har iaf mailat honom och bett om reg-numret.
Har även skickat ett mail till Blocket och anmält honom som oseriös säljare, med hänvisning till denna tråden.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
11 oktober 2010
thombe skrev:
Ny annons på en VW Touran -07 med 8000 mil på mätaren för 75000:- http://www.blocket.se/orebro/Volkswagen … 11&w=3
Har även skickat ett mail till Blocket och anmält honom som oseriös säljare, med hänvisning till denna tråden.

Kan provköras i Solna står det längst ner i annonsen så kanske inte eller.

2 Inlägg
11 oktober 2010
JaggaChafen skrev:
thombe skrev:

Och så var även den annonsen borta yikes

12 Inlägg
12 oktober 2010
JaggaChafen skrev:
thombe skrev:

"Provkörning i Solna" har det stått i tidigare annonser oxå.
Just nu väntar jag på nån kommentar från Blocket... kanske DOM har raderat annonsen??

12 Inlägg
12 oktober 2010

Garanterat!mad

8 Inlägg
12 oktober 2010

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
12 oktober 2010
Oooo det hoppas jag inte

Smutsa ner Tjörns rykte sådär

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
12 oktober 2010
men det va ju det ja

8 Inlägg
13 oktober 2010
är det någon som har pratat mer med polisen? av dom han har lurat!

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
14 oktober 2010
Här e mailet jag fick som svar angående BMWen

Svenn gunnar kallar han sig nu å han kan heller inte bra svenska smile

Hej,
               Jag uppskattar din avsikt att köpa min BMW. Bilen fungerar och står i perfekt skick, hade jag aldrig några problem med motorn. Priset är 75.000 kronor och jag tror att det är bekvämt för oss båda.
               Vi är ett trevligt par pensionärer från Storbritannien (jag har 64 och min älskade fru har 63 år gammal), kärlek Vi lägger vår tid (och pengar) som reser runt om i världen.
               Förra året jag och min fru hade ett trevligt ställe att bo under vårt sportlov i Sävedalen, Sverige. Vi köpte bilen där (i december) för 80.000 kronor. Det var ett mycket bra pris för en sådan bil och min hustru var mycket satisfited.We använt bilen där under vår vacantion (2 månader).
               Vi tog bilen i Storbritannien hopeing att registrera det här men vi möter några problem. Priset för att registrera en begagnad bil här i Newcastle, Storbritannien är mycket hög (cirka 35.000 kronor). Även vi inser att det är mycket svårt att köra vänster bil (som den här) över här (i Storbritannien bilarna är högerstyrd).
               Bilen är fortfarande registrerad i Sverige under mitt namn. Det har alla nödvändiga dokument (undertecknat av mig) för försäljning, inklusive service bok.
               Jag inser att det är ett billigt pris för en sådan bil, men min speciella situation tvingar mig att göra saker som jag inte skulle göra under normala omständigheter. Om du vill kan jag skicka dig fler bilder med fordonet.

PS: Min svenska är begränsad till några få ord så vill jag mycket för att fortsätta vårt samtal på engelska.

Hälsningar,
Sven!

Hello,

I appreciate your intent of buying my Bmw. The car works and stands in perfect condition,I never had any problems with the engine. The price is 75,000SEK and i believe it is convenient for us both.
               We are a nice couple of pensioners from United Kingdom (i have 64 and my beloved wife has 63 years old), we love spending our time (and money) travelling around the world.
               Last year me and my wife had a nice place to stay during our winter holidays  in Savedalen,Sweden. We bought the car there(in december) for 80,000SEK. It was a very good price for such a car and my wife was very satisfited.We used the car there during our vacantion(2 months).
               We brought the car in UK hopeing to register it here but we faced out some problems. The price to register a second hand car here in Newcastle,UK is very high(around 35,000SEK). Also we realise that is very hard to drive a left hand car(like this) over here(in the UK the cars are right hand drive).
               The car is still registered in Sweden under my name. It have all the necessary documents(signed by me) for selling,including service book.
               I realize that is a cheap price for such a car, but my special situation forces me do things that I wouldn’t do in normal circumstances. If you want I can email you more pictures with the vehicle.

PS: My swedish is limited at just a few words so i wish a lot to continue our conversation in english.

Regards,
Sven!

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
14 oktober 2010
Om nån som har en anmälan igång vill ha hjälp med min mailkorespondans så e det bara å säga till

Sök