2710
Sök

Transportera bil från England

7 277 Inlägg
4 januari 2011
ohlzzon skrev:
Jag skickade mitt namn och adress  till han för han skulle kontakta export företaget i morgon.
jag blev lite osäker så googlade hans e-mail adress. han kan ju inte ta några pengar från mig när jag inte har skrivit på nått. han vet ju bara mitt namn adress och telefon nummer. Eller är tack sam för svar. mvh thommy

Sålänge som du inte har betalat nåt så händer ingenting...
Betalar du sedan pengar till honom så händer också ingenting wink
Förstår du?

22 Inlägg
4 januari 2011
hehe tack ja jag förstår smile

2 Inlägg
5 januari 2011
Misstänkt lika annons denna också:
http://www.blocket.se/jonkoping/VOLVO_X … =4&w=3

Samma billiga pris, bilderna tagna i England....jag har mailat honom/henne men ännu inte fått något svar..

38 Inlägg
5 januari 2011
Festnisse skrev:
Misstänkt lika annons denna också:
http://www.blocket.se/jonkoping/VOLVO_X … =4&w=3

Samma billiga pris, bilderna tagna i England....jag har mailat honom/henne men ännu inte fått något svar..

Förmodligen är annonsen redan borta smile

Subaru först O bäst på 4-hjulsdrift

38 Inlägg
5 januari 2011
sir_daniel skrev:
ligger motsv. annons ute på blocket på en bmw z3 coupe för 3XK

Han hade jag kontaktat han berättade samma historia för mig

Subaru först O bäst på 4-hjulsdrift

103 Inlägg
6 januari 2011
Jag håller på och driva med honom nu. Ska ta upp lite av hans tid är det tänkt.

5 Inlägg
11 januari 2011
Hej jag vart erbjuden en ATV Polaris 850 -09 för 39000kr av någon liknande skojare....

Hej,

När det gäller ditt intresse på min ATV vill jag låta dig veta hur jag vill gå vidare med transaktionen.
Som sagt jag är närvarande i Storbritannien och för leverans (transport) av ATV och betalning jag kommer att använda PAS Transport, är det ett
specialverktyg rederi. De erbjuder dig en 24 timmar inspektion period och rätten att avböja ATV om det inte 100% tillfredsställa dina behov.
Alla skatter Frakt betalas av mig så du behöver inte oroa dig mer kostnader för de avgifter eller extra-pengar. Företaget levererar 7-8 snöskotrar på en enda
lastbil så sjöfarten skatten är acceptabel för mig.
Alla ATV dokument är OK och du kommer att ha tillgång till dem när du kommer att få ATV. En snart jag kommer att ha dina personuppgifter Jag börjar transaktionen med företaget, kommer de att kontrollera de dokument och historia ATV, kommer
jag betala skatt för transport och jag kommer att underteckna köpeavtalet och från den stunden företaget kommer göra nästa steg:
De kommer att kontakta dig med information om transporter, spårning, betalning etc.You kommer att få köpeavtalet alltför redan undertecknat av mig.
När du fått deras kontakt måste du sätta in pengarna på PAS Transportföretag bankkonto som en garanti så att de kan kontrollera dig och vara säker på att du
har beställt den ATV!
Efter att betalningen är bekräftad i högsta 3-4 arbetsdagar (beror på din plats, väder och trafik) du kommer att få ATV inklusive alla dokument som
krävs och nycklar så att du enkelt kan flytta det till ditt namn.
Efter att du fått ATV kan du göra en lägesrapport vid en auktoriserad återförsäljare. Om du är nöjd att de kommer att registrera ATV på ditt namn och
efter det kommer att ge mig pengarna. Om du inte gillar ATV när du får det, kan du stänga affären och du kommer att få dina pengar tillbaka utan
problem eller avgifter. ATV kommer att skickas tillbaka på min bekostnad och affären är avstängd! Jag är säker på att du helt enkelt kommer att älska ATV och det vann "inte vara några problem med försäljningen. är det säkraste och snabbt sätt för båda att avveckla transaktionen!
Så om du håller med villkor enligt ovan skicka mig din fullständiga uppgifter (namn, gata / hus / lägenhet nummer, zip / kod, stad / stat, land, passnummer
och ditt telefonnummer där du kan nås) och efter att PAS Transport Company kommer att kontakta dig med nästa steg. Vänligen skicka mig dina uppgifter bara om du är 100% seriösa köpare. Jag vill inte alltför slösa tid och pengar om du inte ska köpa ATV.

Tack,

1 Inlägg
11 januari 2011
ATV Polaris 850 -09 för 39000kr

Även jag har "varit utsatt" för den här skojaren, jag drev det till att personen i fråga som namngav sig själv som aib.noap, skickade över ett antal bilder på en Polaris. Vad han inte verkar känna till så är det Googles bildsökfunktion. Jag hittade samma bilder på Ebay - U.S.A. och har nu skickat över bilder från Ebay och frågat efter hur han kan förklara det, samtidigt som jag på ett fint sätt bad honom fara så långt vägen räcker. Jag lär väl inte få något svar.
Men till Er alla; ta det försiktigt därute och akta Er för Svindlare från Storbritannien

5 Inlägg
12 januari 2011
Det e samma som försöker sälja till mig,så jag erbjöd han att jag har en bekant i England som kunde åka och titta på den,då fick jag tillsvar.:big_smile

Hej,
Problemet är att jag jobbar och jag har inte tid att träffa dig och sälja skoter och därför jag vill använda sig av företaget eftersom den är den bästa lösningen i denna situation. Skotern och dokument är i deras ägo redan. Skotern har tillfällig registrering för export (röd plattor) Om du accepterar de villkor ge mig ditt fullständiga namn och adress komplett.
Företaget kommer att kontakta dig med mer information: s angående utbetalning, transporter, spårning etc.
Tack,

5 Inlägg
12 januari 2011
Fick kopia på killens pass idag.. (Alias: AIB NOAP )
PETER OWLER   och även bild på killens familj (Troligtvis någon helt annan stackare på bilderna)
Även flera bilder på Fyrhjulingen...
Om någon vill ha bild på killen kan jag maila över den!!

PlogisPerformance
13 Inlägg
12 januari 2011
Har kontakt med samma kille just nu... Precis samma tillväga gångsätt som alla i tråden antyder... FUCK ja som vill ha en Polaris hahahahahaha.

Tackar som fan för alla inlägg. Ni har just sparat mig 32 lax ; )

Drive it like you stoole it......

1 Inlägg
20 januari 2011
Jag har råkat ut för samma kille. Såg en fin RENAULT MEGANE II 1,9 dCi Tour Sport -07 med registreringsnummer MLO546 till ett ovanligt lågt pris på 45.000 kr Bilen borde kosta betydligt mer ... Hur som, vill bara varna för följande mailadress:
bengtk85928@hotmail.com Han kallar sig Bengt Kyrling och vill att jag skall använda mig av följande transportbolag för transport från England till Sverige.
www.worldcargologistics-ltd.co.cc tydlingen en gratisdomän.

Annonsen på blocket är anmäld, dock togs annonsen bort samma dag som jag svarade!?

Alltså en varningens ord på ovanstående.mad
Senast redigerat av Joachim_G (20 januari 2011)

30 Inlägg
24 januari 2011
Haha hittade en Honda Civic Type från 2008 för ca 80 000kr.
Självklart så är den nu borta. Killen skickade iaf ett långt brev som liknande dom som postas här tidigare.
Nu har jag iaf skrivit att min polare som är i England för att tävla i MMA ska komma förbi och titta på den då killen skrev sin "adress" i mailet hähä:P

1 Inlägg
26 januari 2011
Nu är namnet Vacul Batin. Han säljer en Polaris 850XP sist ja såg annonsen hette denne AIB NOAP.

Detta var det sista mail ja fick.

Hej,

När det gäller ditt intresse på min ATV vill jag låta dig veta hur jag vill gå vidare med transaktionen.
Som sagt jag är närvarande i Storbritannien och för leverans (transport) av ATV och betalning jag kommer att använda PAS Transport, är det ett specialverktyg
rederi. De erbjuder dig en 24 timmar inspektion period och rätten att avböja ATV om det inte 100% tillfredsställa dina behov.
Alla skatter Frakt betalas av mig så du behöver inte oroa dig mer kostnader för de avgifter eller extra-pengar. Företaget levererar 7-8 ATV's på en enda
lastbil så sjöfarten skatten är acceptabel för mig.
Alla ATV dokument är OK och du kommer att ha tillgång till dem när du kommer att få ATV.
En snart jag kommer att ha dina personuppgifter Jag börjar transaktionen med företaget, kommer de att kontrollera de dokument och historia ATV, kommer jag
betala skatt för transport och jag kommer att underteckna köpeavtalet och från den stunden företaget kommer göra nästa steg:
De kommer att kontakta dig med information om transporter, spårning, betalning etc.You kommer att få köpeavtalet alltför redan undertecknat av mig.
När du fått deras kontakt måste du sätta in pengarna på PAS Transportföretag bankkonto som en garanti så att de kan kontrollera dig och vara säker på att du
har beställt den ATV!
Efter att betalningen är bekräftad i högsta 3-4 arbetsdagar (beror på din plats, väder och trafik) du kommer att få ATV inklusive alla dokument som krävs och
nycklar så att du enkelt kan flytta det till ditt namn.
Efter att du fått ATV kan du göra en lägesrapport vid en auktoriserad återförsäljare. Om du är nöjd att de kommer att registrera ATV på ditt namn och efter
det kommer att ge mig pengarna. Om du inte gillar ATV när du får det, kan du stänga affären och du kommer att få dina pengar tillbaka utan problem eller
avgifter. ATV kommer att skickas tillbaka på min bekostnad och affären är avstängd!
Jag är säker på att du helt enkelt kommer att älska ATV och det vann "inte vara några problem med försäljningen. är det säkraste och snabbt sätt för båda att
avveckla transaktionen!
Så om du håller med villkor enligt ovan skicka mig din fullständiga uppgifter (namn, gata / hus / lägenhet nummer, zip / kod, stad / stat, land, passnummer
och ditt telefonnummer där du kan nås) och efter att PAS Transport Company kommer att kontakta dig med nästa steg. Vänligen skicka mig dina uppgifter bara om
du är 100% seriösa köpare. Jag vill inte alltför slösa tid och pengar om du inte ska köpa ATV

Jag svara att det blir inget köp förens den står framför mej.
sen får vi se om idioten svarar.

1 Inlägg
17 februari 2011
jonasBerg skrev:
Hej!

Jag har hittat en bil på blocket som jag är väldigt intresserad av, men problemet är det att ägaren bor i England och har bilen där.
Bilen är reggad här i Sverige m.m.
Personen som äger bilen rekommenderade ett shipping företag uk-i-lgs.t35.com. Han menar att jag ska betala företaget så att dom håller i pengarna innan jag får bilen.
Men ska jag våga lita på detta?
Någon som vet något om denna firman uk-i-lgs.t35.com?
Kan ni ge mig lite tips angående sånna här transporter?

// Jonas

hej
e det en bmw han säljar den till mig vill att betala 85000 på nån företag konto det är ett bluf gör inte

94 Inlägg
21 februari 2011
Nu är det en Audi A6 2,7 Biturbo han försöker sälja till mej...HAHAHA vilken dum jävel!
Genomskådade han redan innan ja mejla, fabian grace heter han, inget regnr på bilden och korten va dåliga.
här är mejlet jag fick:

Hej,

Tack för ditt intresse för min bil!
Annonsen är korrekt och fortfarande tillgänglig.
Bilen är i perfekt skick inne / ute.
Interiören är i stort sett fläckfritt skick. Ingen rökt i bilen. Sätena är rena och inte slitna.
Exteriören är i utmärkt skick, har inga tekniska skador, inga repor eller bucklor och bilen aldrig varit inblandad i någon olycka.
Mekaniskt är bilen i mycket gott skick, däcken är i bra form (4 vinterhjul ingår), bromsar fungerar mycket bra och bilen ger ett mycket bra bränsle economy.I alvarligt att det i detta ögonblick vet jag inte något problem att denna bil kan ha och jag ger dig mitt ord på att jag aldrig tvingat det och jag gjort alla ändringar på gång.
Jag har arbetat i Sverige och jag köpte bilen därifrån. Min familj ville att jag hemma, så nu är jag i Oxford, Storbritannien som jag sa.
Om bilen fortfarande intresserar dig så skicka mig ett mail så jag kan ge mer info om bilen och att ordna processen för utbetalning / export så snart som möjligt!
Jag kommer naturligtvis att leverera bilen till dig på min kostnad. Vi kan ha en affär om du verkligen är intresserad att köpa den.

Tack på förhand och hoppas höra från dig snart!

Följ mitt projekt Buick Special -65 renovering

335 Inlägg
22 februari 2011
saabmaffian skrev:
Nu är det en Audi A6 2,7 Biturbo han försöker sälja till mej...HAHAHA vilken dum jävel!
Genomskådade han redan innan ja mejla, fabian grace heter han, inget regnr på bilden och korten va dåliga.
här är mejlet jag fick:

Japp, en dumjävel... dock finns det dem som är ännu dummare och går på hans bluff..   
Är helt övertygad om att det ligger någon öststatsmaffia bakom hela denhär grejen, och att dom har tjänat hundratals miljoner på denna bluffen...

Finns ju som i ALLA länder.. tro inte att blocket.se är deras "main target.." ;P

42 Inlägg
22 februari 2011
Det finns några olika infallsvinklar. Den ena är att någon
blivit utsatt och lurad, med polisanmälan som följd. Då kan
Svensk polis få ut IP-loggar ifrån Blocket och MSN/Hotmail/Microsoft.
Det lär ju dock inte få så högt värde hos polisen att lägga resurser
på denna typ av brott.

Så den väg man kan gå är att få en god kontakt med de som drabbas
negativt av detta. Dvs alla platser som dessa personer använder.
Man får anmäla till Blocket, webhotellet, söka rätt på riktiga ägaren
och mailadressleverantören. Blocket, webbhotellen och Hotmail bör
ha kontroll på vilka IP, som ansluter för respektive sak. Då bör man
även kunna komma åt ett land/stad eller liknande.

Ju mer information man kan samla, ju enklare blir sökandet.
Att göra en standardmall på ett mail till samtliga Abuse@ kan vara
en delplan. Samma sak att alltid försöka få personliga kontaktpersoner
som kan kolla ip-adresser på "sitt bolag".

Sedan får folket här på forumet hjälpas åt att sammanställa informationen
man får fram.

Det som man har nytta av i mailen är väll mailadressen och adressen till fraktbolaget och
eventuellt telefonnummret. Brödtexten är rätt ointressant i övrigt.

Blockets reklamationssida:
http://www2.blocket.se/support/form/0?ca=11&id=4

Webbhotellets reklamationssida:
http://www.co.cc/prosecution/prosecution.php

Webbhostinghotellet t35
http://www.t35.com/   

Söka uppgifter om fordon (Transportstyrelsen)
https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Ratsit: Söka information på namn
http://www.ratsit.se

Hitta.se, söka efter telefonnummer
http://www.hitta.se

Abusemailadresser:
abuse@t35.com
abuse@hotmail.com

// Andersson

18 Inlägg
14 april 2011
Hej,
Efter att ha läst denna tråd blir jag skapligt irriterad på alla inavlade idioter som håller på lura folk...!
Nåja här för några dagar sen så hittade jag en Volvo S40N 2.4i‏ som hade gått 10000 mil, den bilen var i "toppskick" och var nästan fullt utrustad. Eftersom jag var inne på tankarna att köpa ny bil så blev jag givetvis intresserad av den, dock fanns inget telefonnr så jag fick snällt maila. Efter 3 dagar fick jag då ett svar av personen i fråga och det här är svaret jag fick ::

"Hej,

Först och främstvill jag be om ursäkt för eventuella grammatikfel eller dialektala uttryck som jag kanske använder då jag försöker att ge dig så många detaljer som möjligt om bilen för en eventuell försäljning av bilen. Jag vill precisera att jag kommer från Sverige (båda mina föräldrar är svenska medborgare), men jag föddes i England och bor där sedan födseln. Därför pratar jag inte svenska särskilt bra och jag har svårigheter att uttrycka mig. Jag hoppas att detaljerna jag anger både om tillståndet som bilen befinner sig i för närvarande om villkoren för en eventuell försäljning av bilen är lätta att förstå klart och tydligt. Jag ska försöka att illustrera dessa detaljer både på svenska och på engelska. Om du behöver klargöranden, ber jag dig kontakta mig på engelska (helst på engelska om möjligt) eller på svenska (om du inte pratar engelska), så ska jag göra allt jag kan för att beskriva detaljerna på ett så tydligt sätt som möjligt.

Jag tänker börja med detaljerna som gäller orsaken till att jag säljer bilen:
Precis som jag skrev ovan, är mina föräldrar svenska och jag har haft ett hus och en egendom i Sverige till förra månaden. Som en konsekvens av den ekonomiska krisen och av familjeskäl, jar huset och egendomen i Sverige sålts. Bilen som nu är till försäljning använde vi i Sverige på semester för privat bruk. När jag sålde huset, försökte jag sälja bilen, men jag hittade ingen köpare som var intresserad av den just då, eftersom jag behövde åka tillbaka till mitt arbete i England så snart som möjligt (jag arbetar som byggnadsingenjör). Därför fick jag avstå från försäljningen av bilen i Sverige och ta med den till England. Arbetet i denna svåra tid är mycket viktigt för mig och därför tvingades jag avstå från försäljningen av bilen i Sverige där jag hade kunnat få ett mycket bättre pris än vad jag begär nu. Då jag kom till England, försökte jag sälja bilen, men ingen är intresserad av en vänsterstyrd bil här (i England är alla bilar högerstyrda) och priset man har föreslagit mig är alltför lågt i förhållande till dess faktiska värde. Därför tänkte jag sälja bilen på Internet till en svensk medborgare (eftersom bilen fortfarande är registrerad i Sverige) till ett pris som till och med ligger under det svenska marknadspriset.

Nedan följer information om bilens aktuella skick.
Bilen är registrerad i mitt namn på den adress där mina föräldrar hade hus i Sverige. För eventuella kontroller, kan du kontrollera bilens registreringsnummer vid svenska myndigheter: URO 313. Bilen är i perfekt skick, utan repor eller andra skador. Bilen har aldrig varig med i en olycka. Invändigt är den oklanderlig, eftersom jag inte röker och jag har bara använt den då och då, endast för privat bruk. Motorn fungerar perfekt. Besiktningen har genomförts i rätt tid och endast vid auktoriserade verkstäder. (Besiktningsbeviset med alla besiktningsdata är giltig och kommer att överlämnas tillsammans med fordonets övriga dokumentation). Bilens egenskaper har beskrivits i försäljningsannonsen, men om du vill kan jag upprepa dem. Säg bara till i så fall. Jag tror att många av bilens tillbehör samt dess aktuella skick även framgår i fotot i försäljningsannonsen.

Bilens försäljningspris är 50 000 svenska kronor. I priset är bilens transportkostnad till Sverige inkluderad samt kostnaderna för att registrera bilen i ditt namn enligt svensk lagstiftning. För en eventuell transaktion, föreslår jag följande:
- Ägarbytet och överlämnandet av bilen i Sverige bör utföras av ett internationellt transportbolag (ett av de huvudsakliga internationella transportbolagen som erbjuder sådana tjänster) med kontor i Manchester, England (jag bor i Manchester och bilen befinner sig i staden). Tjänsterna som dessa bolag erbjuder är mycket säkra för båda parterna, både för säljaren och för köparen. Genom att du använder dig av denna typ av företag, har du möjlighet att kontrollera bilen innan jag får betalningen för den. Företaget överlämnar bilen direkt till din adress på bara 7 dagar. Bilen åtföljs av ett dokument som kallas ”återlämningsförsäkring” (ett dokument som påminner om ett garanticertifikat). Detta dokument ger dig rätt att prova bilen i 10 dagar och om du inte är nöjd med dess skick, har du rätt att lämna tillbaks den utan att behöva betala något. Tack vare detta dokument, kan du vara säker på att bilen du köper exakt motsvarar den beskrivning du får av mig. Detta transportbolag erbjuder ett antal tjänster som skyddar både köparen och säljaren. Om du anser att transaktionen bör utföras, ber jag dig kontakta mig och begära ytterligare information både om företaget och om transaktionen.
- Den andra möjligheten för att slutföra transaktionen är att komma till Manchester och testa bilen här. I så fall, ska betalning sker i kontanter och biltransporten får köparen stå för. Om du vill köpa bilen på detta sätt, ber jag dig kontakta mig för att bestämma tid för transaktionen.
Detta är informationen jag kan tillhandahålla för närvarande. Om du är intresserad av köpet eller om du vill få mer information om transaktionen och om bilen, kan du gärna kontakta mig.

Slutligen ber jag dig att kontakta mig på engelska om du kan,e terso det är mycket svårt för mig att tillhandahålla detaljer tydligt på svenska. ( Som nämnts ovan, mina föräldrar är svenska medborgare och de hjälpte mig att skriva om detta budskap på svenska, men jag talar inte det språket, eftersom jag föddes när jag bor i England. Jag skulle verkligen vilja att kontakta mig på engelska eftersom mina föräldrar är mycket gamla och sjuka också och jag vill inte störa honom mitt personliga problem ).
Tack för ditt intresse och tålamod att läsa hela meddelandet, men jag ville göra det mycket klart

Sen fanns det en skum adress längst ner i mailet. Detta kändes inte direkt seriöst och bilen försvann samma dag som jag fick svar på mailet.
Vad tror ni? Bedragare?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
14 april 2011
Johan_90 skrev:
Hej,

Vad tror ni? Bedragare?

Tror inte det minsta men vet absolut

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Sök