3616
Sök

740 turbo renovering

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 januari 2010
#21
bort med motståndet, 3"LMM, på med -968orna och kör grundtryck på 3.8 bar

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

309 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#22
NITROUS skrev:
bort med motståndet, 3"LMM, på med -968orna och kör grundtryck på 3.8 bar

okej nu börjar jag fatta:)
http://laga.se/delinfo.aspx?delindx=344 … elkod=7251 är detta rätt spridare?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 januari 2010
#23
Nissee skrev:
NITROUS skrev:
bort med motståndet, 3"LMM, på med -968orna och kör grundtryck på 3.8 bar

okej nu börjar jag fatta:)
http://laga.se/delinfo.aspx?delindx=344 … elkod=7251 är detta rätt spridare?

maila dom och fråga vilket nummer det är på spridarna

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
31 januari 2010
#24
Nej det är fel spridare, Det är Denso spridare, Sitter på  140/170 hk femmorna beroende på årsmodel.
Lg speed har te.x dem gröna -968 du söker. smile

Mvh


309 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#25
Equinox skrev:
Nej det är fel spridare, Det är Denso spridare, Sitter på  140/170 hk femmorna beroende på årsmodel.
Lg speed har te.x dem gröna -968 du söker. smile

Mvh

Vad sitter dom på för bilar org då:P? tänkte om man kunde hitta dom beg:)


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 januari 2010
#26
Nissee skrev:
Equinox skrev:
Nej det är fel spridare, Det är Denso spridare, Sitter på  140/170 hk femmorna beroende på årsmodel.
Lg speed har te.x dem gröna -968 du söker. smile

Mvh

Vad sitter dom på för bilar org då:P? tänkte om man kunde hitta dom beg:)

S60R/V70R och boschnumret ska sluta på 968, men det är inte lätt att hitta begagnade, och dom är ju inte direkt dyra nya heller.
Senast redigerat av NITROUS (31 januari 2010)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

309 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#27
NITROUS skrev:
Nissee skrev:
Equinox skrev:
Nej det är fel spridare, Det är Denso spridare, Sitter på  140/170 hk femmorna beroende på årsmodel.
Lg speed har te.x dem gröna -968 du söker. smile

Mvh

Vad sitter dom på för bilar org då:P? tänkte om man kunde hitta dom beg:)

S60R/V70R och boschnumret ska sluta på 968, men det är inte lätt att hitta begagnade, och dom är ju inte direkt dyra nya heller.

okej är det års- 00-04? ne det är sant:)


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 januari 2010
#28
vilka årsmodeller dom sitter på får någon annan svara på. vad ska du använda för bränslepump då?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
309 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#30
NITROUS skrev:
vilka årsmodeller dom sitter på får någon annan svara på. vad ska du använda för bränslepump då?

tänkte använda org men ska köpa en btr, borde la funka?


309 Inlägg
f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 januari 2010
#32
Nissee skrev:
NITROUS skrev:
vilka årsmodeller dom sitter på får någon annan svara på. vad ska du använda för bränslepump då?

tänkte använda org men ska köpa en btr, borde la funka?

originalpumpen kommer få det rejält svettigt med 3,8 bar grund plus laddtryck så flödet kommer inte vara bra, köp en bättre så slipper du problem. sen med BTRen, så köp ingen 400kronors från typ kl-racing, dom funkar inte heller bra, använde en sån själv och det höll på att sluta med motorras.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

309 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#33
NITROUS skrev:
Nissee skrev:
NITROUS skrev:
vilka årsmodeller dom sitter på får någon annan svara på. vad ska du använda för bränslepump då?

tänkte använda org men ska köpa en btr, borde la funka?

originalpumpen kommer få det rejält svettigt med 3,8 bar grund plus laddtryck så flödet kommer inte vara bra, köp en bättre så slipper du problem. sen med BTRen, så köp ingen 400kronors från typ kl-racing, dom funkar inte heller bra, använde en sån själv och det höll på att sluta med motorras.

åh fan så du tror inte det räcker? var ska man köpa btr då?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 januari 2010
#34
Nissee skrev:
NITROUS skrev:
Nissee skrev:

tänkte använda org men ska köpa en btr, borde la funka?

originalpumpen kommer få det rejält svettigt med 3,8 bar grund plus laddtryck så flödet kommer inte vara bra, köp en bättre så slipper du problem. sen med BTRen, så köp ingen 400kronors från typ kl-racing, dom funkar inte heller bra, använde en sån själv och det höll på att sluta med motorras.

åh fan så du tror inte det räcker? var ska man köpa btr då?

nej originalpumpen skulle jag aldrig våga köra med, lägg hellre 1500 på en ny som kommer funka för trimning, än att lägga det tredubbla på en renovering när motorn går snålt och spikar sönder.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
31 januari 2010
#35
wallden88 skrev:
NITROUS skrev:
wallden88 skrev:
är det inte -968 med orginal 3 bar soppa och 3" 960lmm -012 som gäller???

då det e lite skillnad på 3 och 3,8   rätta mig om jag har fel?

har man 2,5" LMM innan och byter till 3" så ökar arean med 50%, då behöver spridarna öka flödet med 50%, originalspridarna flödar 300(337?)cc och -968orna flödar 465cc vid 3,8 bar grundtryck.

jag vill inte vara katig nu men.

hur räknar du 50% på 2,5" till 3"

kan va jag som räknar galet men jag får det till att 50% på 2,5" är 1,25"            2.5"+1.25"=3,75".

alltså om man ska köra 3,8 i soppa tryck så bör man ha 3,75" lmm.
jag kan vara ute å cykla men haha a det går inte ihop i mitt huvud. nån mer som vill sprida ljus i detta?? Marlboroman  kanske? för mig det var han som skrev nångång att man just skulle ha 3" med -968 och 3bar.

ökar du med 50% från tex 62mm orginal llmhus så blir det.
31*31*3,14=3017.54
3017.54*1,5=4526,31
4526,31/3.14=1441,5
roten ur 1441,5=37,9670
37,9670*2=75,93418202627852
eller 76mm och 3" då big_smile


räknar man 2,5" + 50% blir det ju 3.75" och det blir väldigt fel.
Senast redigerat av tal0n (31 januari 2010)

309 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#36
NITROUS skrev:
Nissee skrev:
NITROUS skrev:

originalpumpen kommer få det rejält svettigt med 3,8 bar grund plus laddtryck så flödet kommer inte vara bra, köp en bättre så slipper du problem. sen med BTRen, så köp ingen 400kronors från typ kl-racing, dom funkar inte heller bra, använde en sån själv och det höll på att sluta med motorras.

åh fan så du tror inte det räcker? var ska man köpa btr då?

nej originalpumpen skulle jag aldrig våga köra med, lägg hellre 1500 på en ny som kommer funka för trimning, än att lägga det tredubbla på en renovering när motorn går snålt och spikar sönder.

jo det är fan sant, vore surt som fan ju


309 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#37
NITROUS skrev:
Nissee skrev:
NITROUS skrev:

originalpumpen kommer få det rejält svettigt med 3,8 bar grund plus laddtryck så flödet kommer inte vara bra, köp en bättre så slipper du problem. sen med BTRen, så köp ingen 400kronors från typ kl-racing, dom funkar inte heller bra, använde en sån själv och det höll på att sluta med motorras.

åh fan så du tror inte det räcker? var ska man köpa btr då?

nej originalpumpen skulle jag aldrig våga köra med, lägg hellre 1500 på en ny som kommer funka för trimning, än att lägga det tredubbla på en renovering när motorn går snålt och spikar sönder.

var köper man en bra soppa pump då?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
1 februari 2010
#38
Nissee skrev:
NITROUS skrev:
Nissee skrev:

åh fan så du tror inte det räcker? var ska man köpa btr då?

nej originalpumpen skulle jag aldrig våga köra med, lägg hellre 1500 på en ny som kommer funka för trimning, än att lägga det tredubbla på en renovering när motorn går snålt och spikar sönder.

var köper man en bra soppa pump då?

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … cts_id=206 bosch -984 orkar med runt 500 hk enligt ppf, sen har dom en walbromodell, en 500ing billigare, men tål inte E85.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

309 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
#39
NITROUS skrev:
Nissee skrev:
NITROUS skrev:

nej originalpumpen skulle jag aldrig våga köra med, lägg hellre 1500 på en ny som kommer funka för trimning, än att lägga det tredubbla på en renovering när motorn går snålt och spikar sönder.

var köper man en bra soppa pump då?

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs … cts_id=206 bosch -984 orkar med runt 500 hk enligt ppf, sen har dom en walbromodell, en 500ing billigare, men tål inte E85.

okej okej, fler sidor?


Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
1 februari 2010
#40
http://www.raidopower.se

billiga walbro pumpar..


Sök