4385
Sök

Funderingar kring ljudvägg?

low_and_loud
31 januari 2010
Trådstartare
#21
Jonathan_lindgren skrev:
project_black_v70N skrev:
Holst skrev:
Om du skall bygga i en PV så kan jag rekommendera att kolla så att alla rutorna är bytta till en ganska ny modell då de gamla fan knappt håller för ett framsystem bestående av dubbla 6.5" samt att de e inte så jävla bra å plåten de heller. Dock ruggigt balla bilar men de kräver lika mkt dämpning å stgning som en ny bil för att inte rassla sönder tyvär

dock börrjar ju dessa skönheter bli rätt dyra om man inte ska svetsa ihjäl sig, kom gärna med förslag på udda bil o bygga i om nån har nån ide, fan tänk en cittra ds med vägg i ha ha

ford ka? roll

Nej inga småbilar för min del det får vara något stort och brett o bygga i en gammal merca 300 från slutet av 80 talet kanse kunde vara nåt,

4 693 Inlägg
31 januari 2010
#22
Caprice hgv?

Booyakasha!

Det heter STEREO
893 Inlägg
31 januari 2010
#23
Saab 95 eller saab 99! Klart balla bilar som inte syns så ofta nuför tiden

www.fermplast.se Fixar nästan allt som har med plast att göra! Möjligt som omöjligt!
www.stereospecialisten.se DD, Ground Zero, Rockford Fosgate mm
www.dbakuten.se SPL Dynamics. Kicker, Faitalpro mm
www.seastreamsgarage.se Din lokala bilstereohandlare i stockholm

low_and_loud
31 januari 2010
Trådstartare
#24
Holst skrev:
Saab 95 eller saab 99! Klart balla bilar som inte syns så ofta nuför tiden

ånej ingen gammal saab 95 måste vara nåt av det fulaste som någonsin byggts.saab är inte min grej.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
31 januari 2010
#25
Min 99a beetle är numera omreggad som tvåsitsig.
Det krävdes en registreringsbesiktning med vägning och så va det en vanlig besiktning oxå efter det.
kostade 1200kr med allt

Det dem sa till mig var att detta gick bra men att göra det omvända skulle bli svårare, antar att bälten och säten osv det ska monteras tillbaks av godkända mekaniker eller liknande?

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

low_and_loud
31 januari 2010
Trådstartare
#26
Frippe_L skrev:
Min 99a beetle är numera omreggad som tvåsitsig.
Det krävdes en registreringsbesiktning med vägning och så va det en vanlig besiktning oxå efter det.
kostade 1200kr med allt

Det dem sa till mig var att detta gick bra men att göra det omvända skulle bli svårare, antar att bälten och säten osv det ska monteras tillbaks av godkända mekaniker eller liknande?

men att bygga tillbaks till vanlig bil det är ju inte till att tänka på.ska väl köpa nån äldre bil dock utan rost
men allt annat i bilen kommer ju kastas ändå ut med rubbet smile har nog snöat in på en äldre mercedes e klass om jag nu hittar nån i vettigt skick.

low_and_loud
31 januari 2010
Trådstartare
#27
Softis skrev:
Caprice hgv?

amerikans likbil smile döpt till sex feet under

Offroad Racing
3 122 Inlägg
31 januari 2010
#28
En chevavan kanske tongue Då får du musik även med stereon avslagen, och bra lastvikt...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

4 693 Inlägg
31 januari 2010
#29
project_black_v70N skrev:
Softis skrev:
Caprice hgv?

amerikans likbil smile döpt till sex feet under

Precis, eller om du kan hitta någon gammal ambulans big_smile Ska vara bra generatorer i dom har jag hört.

Men en gammal jänkarkombi vore nog det grymmaste.

Booyakasha!

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
31 januari 2010
#30
vafför inte bygga i en bil du vill , kör in till bes. och få antingen igenom den, annars får du juh en arbetsbeskrivning som måste göras för att få den igenom...

Jag gör d sista tongue , orka inte tjabbla med dom, bättre o testa o bessa den så får dom gnälla big_smile


low_and_loud
31 januari 2010
Trådstartare
#31
Softis skrev:
project_black_v70N skrev:
Softis skrev:
Caprice hgv?

amerikans likbil smile döpt till sex feet under

Precis, eller om du kan hitta någon gammal ambulans big_smile Ska vara bra generatorer i dom har jag hört.

Men en gammal jänkarkombi vore nog det grymmaste.

fan ambulans är ju perfekt spela så jävla högt så man får hjärtsvikt,sen är det bara på med sirenerna o blåsa t sjukan

4 693 Inlägg
31 januari 2010
#32
project_black_v70N skrev:
Softis skrev:
project_black_v70N skrev:

amerikans likbil smile döpt till sex feet under

Precis, eller om du kan hitta någon gammal ambulans big_smile Ska vara bra generatorer i dom har jag hört.

Men en gammal jänkarkombi vore nog det grymmaste.

fan ambulans är ju perfekt spela så jävla högt så man får hjärtsvikt,sen är det bara på med sirenerna o blåsa t sjukan

Hahaha aa, eller använda dom som diskanter på taket big_smile Det går säkert på något sätt

Booyakasha!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
31 januari 2010
#33
Innan Cliff & jag byggde i CRX:en så var vi & kollade på en 960 Ambulans/Likbil, hade de prutat lite så hade blivit den.

Var rätt trevlig att köra, dock misstänker jag att de inte är direkt billiga i drift med 3L 6:a & ett luftfång som en lastbil wink

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

low_and_loud
31 januari 2010
Trådstartare
#34
ExtraKim skrev:
Innan Cliff & jag byggde i CRX:en så var vi & kollade på en 960 Ambulans/Likbil, hade de prutat lite så hade blivit den.

Var rätt trevlig att köra, dock misstänker jag att de inte är direkt billiga i drift med 3L 6:a & ett luftfång som en lastbil wink

ska ju inte ha det som pendlarbil precis smile men det ska gå att åka till utställningar o sånt mm fullt lagligt utan att släpa ljudbilen på kärra.

Det heter STEREO
893 Inlägg
31 januari 2010
#35
ExtraKim skrev:
Innan Cliff & jag byggde i CRX:en så var vi & kollade på en 960 Ambulans/Likbil, hade de prutat lite så hade blivit den.

Var rätt trevlig att köra, dock misstänker jag att de inte är direkt billiga i drift med 3L 6:a & ett luftfång som en lastbil wink

Sen att det e plåt som wellpapp å rangliga som fan utan ambulansinredning i e ju en annan femma tongue


//Gammal ambulans sjukvårdare

www.fermplast.se Fixar nästan allt som har med plast att göra! Möjligt som omöjligt!
www.stereospecialisten.se DD, Ground Zero, Rockford Fosgate mm
www.dbakuten.se SPL Dynamics. Kicker, Faitalpro mm
www.seastreamsgarage.se Din lokala bilstereohandlare i stockholm

low_and_loud
26 augusti 2010
Trådstartare
#36
på tapen igen. nu är det på gång planerna för väggbygge det blir en äldre golf 2. för att omregga denna nu krävdes det vägning, men hur fasen blir det när man har sliter ut allting då kommer ju bilen väga ännu mindre?
kommer jag då kunna få mer maxlast i den tro ? väger idag 990 kg säg att den kan bantas till 900 blankt
för totalvikt kommer väl fortfarande få vara samma eller ?

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
26 augusti 2010
#37
jag regga in min på 1285 då jag tog ur mina 4 bakre batterier


low_and_loud
26 augusti 2010
Trådstartare
#38
Stickan skrev:
jag regga in min på 1285 då jag tog ur mina 4 bakre batterier

men hade du resten kvar i då eller? för du kan väl inte last utöver detta ?

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
26 augusti 2010
#39
resten var i, Svar JA!

lasta får jag göra upp till tills jag blir stoppad och blir tagen på vågen wink


4 693 Inlägg
26 augusti 2010
#40
Stickan skrev:
resten var i, Svar JA!

lasta får jag göra upp till tills jag blir stoppad och blir tagen på vågen wink

Haha, samma som här då. Fast jag höjde bilen bak så det inte ska synas tongue Synd bara att väghållningen suger istället

Booyakasha!


Sök