kan ju konstatera att jag kommer överskrida maxlast på 390 kg. bara batteribanken med 6 running bull 95 ah väger 6x35 kg plus batterilåda cirka 220 kg då har man bara 170 kg kvar räkna bort min egna vikt på 110 så är det 60 kg kvar.då blire det bara massa ström o nästan inget mer.
kan ju konstatera att jag kommer överskrida maxlast på 390 kg. bara batteribanken med 6 running bull 95 ah väger 6x35 kg plus batterilåda cirka 220 kg då har man bara 170 kg kvar räkna bort min egna vikt på 110 så är det 60 kg kvar.då blire det bara massa ström o nästan inget mer.
Nja nu tänker du fel.
I tjänstevikten är 75kg förare medräknad. Men du måste ha minst 75kg per passagerarsäte kvar innan du når maxvikt.
kan ju konstatera att jag kommer överskrida maxlast på 390 kg. bara batteribanken med 6 running bull 95 ah väger 6x35 kg plus batterilåda cirka 220 kg då har man bara 170 kg kvar räkna bort min egna vikt på 110 så är det 60 kg kvar.då blire det bara massa ström o nästan inget mer.
Nja nu tänker du fel.
I tjänstevikten är 75kg förare medräknad. Men du måste ha minst 75kg per passagerarsäte kvar innan du når maxvikt.
så en förare ingår inte i maxlast då utan bara en passagerare måste se hur mycket man ka riva ur bilen först huvudsaken är väl att man inte överskrider totalvikt.
man måste ju kunna trolla bort runt 100 kg på tjänstevikten o fylla på med ljudgodis istället. ut med baksäte, div mattor, inredning, reservhjul,andra stolar (lättviktare)
Jo föraren ingår. Men i tjänstevikten så är 75kg förare inräknat. Så om tjänstevikten ligger på 1275kg och maxlasten är 600kg så bilr totalvikten 1875kg. Om du väger 110kg och bilens tjänstevikt är 1275kg så kommer din bil väga 1310kg när du sitter i den, inte 1385kg.
man måste ju kunna trolla bort runt 100 kg på tjänstevikten o fylla på med ljudgodis istället. ut med baksäte, div mattor, inredning, reservhjul,andra stolar (lättviktare)
Vem har sagt att du måste ha full tank när du bes/väger bilen? Det går lika bra med 2L som 70L
oki då är jag med så då blir det ju bara 35 kilo + passagerare på 75 kilo som jag ska dra av från maxlast.men vad fan man behöver ju inte vara fullt . lite extravikt märker ingen ute i trafiken
man måste ju kunna trolla bort runt 100 kg på tjänstevikten o fylla på med ljudgodis istället. ut med baksäte, div mattor, inredning, reservhjul,andra stolar (lättviktare)
Vem har sagt att du måste ha full tank när du bes/väger bilen? Det går lika bra med 2L som 70L
funderar faktiskt på att plocka bort hela orginaltanken, gissar på 55 kilo ungefär 1 kilo per liter bensin. placera en minitank i motorummet på 12-15 liter eller nåt där orginalbatteriet suttit då alla batterier ska sitta bak ändå
man måste ju kunna trolla bort runt 100 kg på tjänstevikten o fylla på med ljudgodis istället. ut med baksäte, div mattor, inredning, reservhjul,andra stolar (lättviktare)
Vem har sagt att du måste ha full tank när du bes/väger bilen? Det går lika bra med 2L som 70L
funderar faktiskt på att plocka bort hela orginaltanken, gissar på 55 kilo ungefär 1 kilo per liter bensin. placera en minitank i motorummet på 12-15 liter eller nåt där orginalbatteriet suttit då alla batterier ska sitta bak ändå
Byter man tank så måste man dessvärre se till så att original påfyllningsrör används vad jag vet!
Vem har sagt att du måste ha full tank när du bes/väger bilen? Det går lika bra med 2L som 70L
funderar faktiskt på att plocka bort hela orginaltanken, gissar på 55 kilo ungefär 1 kilo per liter bensin. placera en minitank i motorummet på 12-15 liter eller nåt där orginalbatteriet suttit då alla batterier ska sitta bak ändå
Byter man tank så måste man dessvärre se till så att original påfyllningsrör används vad jag vet!
funderar faktiskt på att plocka bort hela orginaltanken, gissar på 55 kilo ungefär 1 kilo per liter bensin. placera en minitank i motorummet på 12-15 liter eller nåt där orginalbatteriet suttit då alla batterier ska sitta bak ändå
Byter man tank så måste man dessvärre se till så att original påfyllningsrör används vad jag vet!