4003
Sök

Funderingar kring ljudvägg?

365 Inlägg
26 augusti 2010
Softis skrev:
Stickan skrev:
resten var i, Svar JA!

lasta får jag göra upp till tills jag blir stoppad och blir tagen på vågen wink

Haha, samma som här då. Fast jag höjde bilen bak så det inte ska synas tongue Synd bara att väghållningen suger istället

hade samma problem och kommer bli ännu värre. är skit att väghållningen försvinner totalt:P

low_and_loud
26 augusti 2010
Trådstartare
kan ju konstatera att jag kommer överskrida maxlast på 390 kg. bara batteribanken med 6 running bull 95 ah väger 6x35 kg plus batterilåda cirka 220 kg då har man bara 170 kg kvar räkna bort min egna vikt på 110 så är det 60 kg kvar.då blire det bara massa ström o nästan inget mer.

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
26 augusti 2010
min tjänstevikt ligger enligt papper på 1355 och har 85kg maxlast tongue

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
28 augusti 2010
project_black_v70N skrev:
kan ju konstatera att jag kommer överskrida maxlast på 390 kg. bara batteribanken med 6 running bull 95 ah väger 6x35 kg plus batterilåda cirka 220 kg då har man bara 170 kg kvar räkna bort min egna vikt på 110 så är det 60 kg kvar.då blire det bara massa ström o nästan inget mer.

Nja nu tänker du fel.

I tjänstevikten är 75kg förare medräknad. Men du måste ha minst 75kg per passagerarsäte kvar innan du når maxvikt.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

low_and_loud
28 augusti 2010
Trådstartare
ExtraKim skrev:

Nja nu tänker du fel.

I tjänstevikten är 75kg förare medräknad. Men du måste ha minst 75kg per passagerarsäte kvar innan du når maxvikt.

så en förare ingår inte i maxlast då utan bara en passagerare smile måste se hur mycket man ka riva ur bilen först huvudsaken är väl att man inte överskrider totalvikt.

low_and_loud
28 augusti 2010
Trådstartare
man måste ju kunna trolla bort runt 100 kg på tjänstevikten o fylla på med ljudgodis istället. ut med baksäte, div mattor, inredning, reservhjul,andra stolar (lättviktare)

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
28 augusti 2010
Jo föraren ingår. Men i tjänstevikten så är 75kg förare inräknat.
Så om tjänstevikten ligger på 1275kg och maxlasten är 600kg så bilr totalvikten 1875kg.
Om du väger 110kg och bilens tjänstevikt är 1275kg så kommer din bil väga 1310kg när du sitter i den, inte 1385kg.

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
28 augusti 2010
man måste ju kunna trolla bort runt 100 kg på tjänstevikten o fylla på med ljudgodis istället. ut med baksäte, div mattor, inredning, reservhjul,andra stolar (lättviktare)

Vem har sagt att du måste ha full tank när du bes/väger bilen? Det går lika bra med 2L som 70L wink

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

low_and_loud
28 augusti 2010
Trådstartare
oki då är jag med så då blir det ju bara 35 kilo + passagerare på 75 kilo som jag ska dra av från maxlast.men vad fan man behöver ju inte vara fullt .smile lite extravikt märker ingen ute i trafiken

low_and_loud
28 augusti 2010
Trådstartare
ExtraKim skrev:

Vem har sagt att du måste ha full tank när du bes/väger bilen? Det går lika bra med 2L som 70L wink

funderar faktiskt på att plocka bort hela orginaltanken, gissar på 55 kilo ungefär 1 kilo per liter bensin.
placera en minitank i motorummet på 12-15 liter eller nåt där orginalbatteriet suttit då alla batterier ska sitta bak ändå smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 augusti 2010
ExtraKim skrev:

funderar faktiskt på att plocka bort hela orginaltanken, gissar på 55 kilo ungefär 1 kilo per liter bensin.
placera en minitank i motorummet på 12-15 liter eller nåt där orginalbatteriet suttit då alla batterier ska sitta bak ändå smile

Byter man tank så måste man dessvärre se till så att original påfyllningsrör används vad jag vet!

low_and_loud
28 augusti 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
ExtraKim skrev:

Byter man tank så måste man dessvärre se till så att original påfyllningsrör används vad jag vet!

kan det vara så noga på en gammal bil?

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
28 augusti 2010
Tror inte du får ha vad som helst som bensintank och frågan är om du får ha den i motorutrymmet.

Men hur har du tänkt? Ska det vara en Trailer Queen? Jag menar 15L kommer du inte långt på.

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 augusti 2010
_DamnIt skrev:

kan det vara så noga på en gammal bil?

Är nog lika noga, oavsett bil

low_and_loud
28 augusti 2010
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Tror inte du får ha vad som helst som bensintank och frågan är om du får ha den i motorutrymmet.

Men hur har du tänkt? Ska det vara en Trailer Queen? Jag menar 15L kommer du inte långt på.

15 liter bör räcka för att tanka en gång i veckan för att pendla fram o tebax till jobbet.

4 693 Inlägg
28 augusti 2010
Kan aldrig tänka mig att du får ha den i motorrummet. Däremot en liten fuelcell i reservhjulsbaljan kan nog igen gnälla över.

Booyakasha!

2 914 Inlägg
28 augusti 2010
haha 15L räcker ju knappt hem och till stan igen utan överdrift *skrattar*

low_and_loud
28 augusti 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Kan aldrig tänka mig att du får ha den i motorrummet. Däremot en liten fuelcell i reservhjulsbaljan kan nog igen gnälla över.

besikta före sen byta ut ha ha.

4 693 Inlägg
28 augusti 2010
Softis skrev:

Ja det går ju wink

Men OM det skulle skita sig så skiter det nog sig rätt rejält hmm

Booyakasha!

low_and_loud
28 augusti 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Softis skrev:

Ja det går ju wink

Men OM det skulle skita sig så skiter det nog sig rätt rejält hmm

ingen som kollar när jag tankar=) dock får man ju slänga dit orginaltanken vid varje bes

Sök