3530
Sök

Hyresvärden kysste min bil lite lätt

88 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Det är så att jag jobbar säsong och då bor i ett privat hus. hyresvärden bor ovanför och vi delar parkering. I fredags morse när jag skulle till jobbet såg jag att något gått emot min bil på kofångaren vänster fram. Bilen var/är rätt smutsig men man såg i smutsen att något hade snuddat min bil och skrapat bort snön och skiten. Jag såg rätt snabbt att släpkärran som står bredvid min bil va borta och såg även att det va den som nuddat min bil tackvare hjulspåren i snön. Jag tvättade av skiten på jobbet och ser att det inte va så farligt som jag trott. Tror det mesta går att polera bort, men så är det en liten repa på 8cm som färgen har skrapats bort ifrån. Vad ska jag kräva/säga till hyresvärden? Har inte hunnit träffa honom än, men ska säga det så fort jag ser honom.

Fisketokig
2 997 Inlägg
31 januari 2010
Fråga om han hade lika tur med skadorna. Att de inte blev värre än dina. wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

BMW ///M3
404 Inlägg
31 januari 2010
det man kan börja undra över (iaf jag) är ju vad de är för hyresvärd som inte en kommer och berättar vad som hänt utan bara sticker?!

5 198 Inlägg
31 januari 2010
jag skulle ha anmält han för smitning,,, allvarligt det .. men INNAN jag flyttat bilen

458 Inlägg
31 januari 2010
laaaarsson skrev:
det man kan börja undra över (iaf jag) är ju vad de är för hyresvärd som inte en kommer och berättar vad som hänt utan bara sticker?!

Det är inte lika lätt att känna att man slår emot ngt med en släpkärra såvida du inte backar rakt bak i något som att slå emot med bilen. Så antingen har han inte känt av det lr oxå smitit, att fråga hur hans skador blev är en bra idé tycker jag som ngn tidigare skrev i tråden. smile!

Jävel
2 018 Inlägg
31 januari 2010
fråga om han inte märkte något? och hur ni ska lösa detta på lämpligaste viset.. Kanske reducerad hyra om han inte har pengar i handen..

You got to risk it, to get the biscuit :)

88 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
kan lova att han inte märkt det, 75åring. Tog några kort innan jag rörde bilen, men sen va jag tvungen att åka

40 Inlägg
31 januari 2010
prata med han först.. genom att anmäla han så skapar det nog bara osämja mellan er.. men är det sista utvägen så är det ju det ända rätta.. men att anmäla han för smitning så finns risken att han förlorar körkortet. och då blir du nog inte så jätte populär i hans ögon.

88 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Jonnsard skrev:
laaaarsson skrev:

Det är inte lika lätt att känna att man slår emot ngt med en släpkärra såvida du inte backar rakt bak i något som att slå emot med bilen. Så antingen har han inte känt av det lr oxå smitit, att fråga hur hans skador blev är en bra idé tycker jag som ngn tidigare skrev i tråden. smile!

enligt spåren att dömma och så som parkeringe är uppbygd så har släpet inte tagit samma spår som hans bil när han kört ut, och därför trot jag hjulet har varit på min kofångare. har kollat på släpkärran som nu är tillbaka parkerad och det finns inga skador på den. men vad är en rimlig peng att kräva. känns ju inte som man vill kräva honom på hans självrisk utan att man skulle göra upp det utan försäkringsbolagen. som sagt, det går nog att polera bort men det är fortfarande en tunn repa där färgen är borta.

Jävel
2 018 Inlägg
31 januari 2010
Du kan ju inte låta det vara iaf, för sånadär småsaker kan man ju störa sig på i oändlighet. Självrisken e la 1000 spänn? säg 700?

Edit: stavfel
Senast redigerat av Plankpojk (31 januari 2010)

122 Inlägg
31 januari 2010
Är väl bara att låta det vara.. det är ju bara en volvo...
Senast redigerat av Hallon1911 (31 januari 2010)

Jävel
2 018 Inlägg
31 januari 2010
Hallon1911 skrev:

mogen komentar!

Got N/A?
358 Inlägg
31 januari 2010
gamlingen skrev:
jag skulle ha anmält han för smitning,,, allvarligt det .. men INNAN jag flyttat bilen

Usch, är det detta som folk tänker på det första de gör i denna situation? Har vi verkligen blivit så amerikaniserade att vi ska dra in myndigheter INNAN man har haft ett civiliserat samtal och försökt lösa problemet. Sorgligt sad

OnT: Vänta tills du träffar din hyresvärd. Han kanske hade bråttom och visste att han ändå skulle träffa dig senare så att han ansåg att det gick lika bra att ta det då istället. Att dra in myndigheter osv tycker jag är sista utvägen.

2 182 Inlägg
31 januari 2010
Plankpojk skrev:
Hallon1911 skrev:

mogen komentar!

Håller med, väldigt moget.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

88 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
har pratat me honom nu, och de va som jag misstänkte att han inte märkt det. men de va inga problem, jag skulle bara visa kvittot om jag skulle fixa till den.

tysk.
592 Inlägg
31 januari 2010
avalanche skrev:
har pratat me honom nu, och de va som jag misstänkte att han inte märkt det. men de va inga problem, jag skulle bara visa kvittot om jag skulle fixa till den.

Här är ett praktexempel på hur bra det går och prata med folk!
Förstår inte varför halva tråden består av "anmäl honom för smitning"

74 Inlägg
31 januari 2010
När jag läste först trodde jag att han bokstavligt talat "kysst" bilen x)

Fritidsutforskare på heltid

1 468 Inlägg
31 januari 2010
Cromeaholic skrev:

samma här XD

88 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Leo86 skrev:
Cromeaholic skrev:

samma här XD

HAHA smile
Senast redigerat av avalanche (31 januari 2010)

Mästare
2 947 Inlägg
31 januari 2010
Förstår topic men fick ändå upp denna bilden i huvudet när jag läste den först. http://s153139690.websitehome.co.uk/fuck%20a%20car.jpg

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök