dannnej skrev:
Jag kör svetsdiffat varje dag till jobbet, det är inga problem, men jag är inte så petig.
Bmw:s lamelldiffar suger tycker jag, det är för lite branthet på ramperna, och det gör att den inte låser upp som man vill vid belastning, duger inte när man ska sladda, blir för mycket enhjulingar
då lär du ha en riktigt sliten diff om du har de erfarenheterna..alla bmws originaldiffar har 25% spärr. vilket iofs låter lite. men det är ju en lameldiff som låser mer vid hårdare gaspådrag. en fräsch diffspärr från bmw ska absolut inte enhjula. men de är ju framtagna för att få både maximalt fäste samt vägegenskaper.
En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.