Låter som om verkstaden "lurat" er...En bil som gått 14000 mil skall man inte behöva lyfta toppen på för att "sota ur". Mitt råd är följande: Gör en ordentlig service (olja,samtliga filter,tändstift samt fördelarlock om sådant finnes).Varmkör sedan bilen ORDENTLIGT genom att ligga på lägre växlar mellan 3500-4000rpm hela tiden under minst 4 mil, kör inte fortare än 90...Tajma körningen så ni kommer precis till besiktningen med smällvarm motor. Hjälper inte detta så kan man misstänka en strulande tempgivare till motorstyrningen, åk till en kompetent verkstad o be de läsa av felkoder samt kontrollera att relevanta "live-värden" är rimliga. Och till sist: skippa verkstaden ni anlitade förra gången...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure