3249
Sök

Nybörjare, börja bygga ljud i 740

38 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
Tjena!
Som sagt, Är ganska ny inom detta område, skriver därför ett inlägg med lite frågor om hopp om att få fina svar! smile

Har justnu ett hemmabyggt slutsteg, och en egenbygd baslåda. Har en ny låda, och ska köpa mig ett nytt steg.

Har hört att om jag köper ett 4kanals-steg, så ska jag brygga 2 av kanalerna till baslådan, och dom andra 2 till fronthögtalarna. om detta så är, behöver jag då ett till steg till bakhögtalarna + skrikarna?

Även, hur ska jag då koppla in det andra steget? Ska jag brygga det med mitt första steg då eller?

Tack på förhand! smile

1 523 Inlägg
2 februari 2010
MLr_ skrev:
Tjena!
Som sagt, Är ganska ny inom detta område, skriver därför ett inlägg med lite frågor om hopp om att få fina svar! smile

Har justnu ett hemmabyggt slutsteg, och en egenbygd baslåda. Har en ny låda, och ska köpa mig ett nytt steg.

Har hört att om jag köper ett 4kanals-steg, så ska jag brygga 2 av kanalerna till baslådan, och dom andra 2 till fronthögtalarna. om detta så är, behöver jag då ett till steg till bakhögtalarna + skrikarna?

Även, hur ska jag då koppla in det andra steget? Ska jag brygga det med mitt första steg då eller?

Tack på förhand! smile

vad e det för bas?

Bas älskare
716 Inlägg
2 februari 2010
smidigast är egentligen att köpa ett 4 kanal till dörrhögtalarna, och ett 2 kanal eller monoblock till basen/basarna.

4 693 Inlägg
2 februari 2010
4-kanals till fram och bak högtalare och ett monoblock till basen/basarna

Vad exakt har du för högtalare fram och bak och vad är det för baslåda?

Booyakasha!

Trucker
1 220 Inlägg
2 februari 2010
enligt vad jag har fattat så för att få bra bas i en 740 så ska du ha en baslåda med 2 st 10" i och basarna vända bakåt spelandes mot bakluckan med 2 basrör genom hatthyllan detta kan du driva med ett 4 kanals bryggat steg el 2 kanals el mono de väljer du själv. och i dörrarna så sitter det 5,25" så detta kan oxå drivas med ett 4 kanals steg pch i instrumentpanelen så tro ja iaf att det ska vara galler iaf (kommer inte ihåg) men om så kan du sätta ett par 3,5" + 1" där! och till detta behöver du en sterio med 2 lågnivåutgångar på efter som du har 2 st steg

Vissa är bara bättre än andra!

4 693 Inlägg
2 februari 2010
teamvolvoracing skrev:
enligt vad jag har fattat så för att få bra bas i en 740 så ska du ha en baslåda med 2 st 10" i och basarna vända bakåt spelandes mot bakluckan med 2 basrör genom hatthyllan detta kan du driva med ett 4 kanals bryggat steg el 2 kanals el mono de väljer du själv. och i dörrarna så sitter det 5,25" så detta kan oxå drivas med ett 4 kanals steg pch i instrumentpanelen så tro ja iaf att det ska vara galler iaf (kommer inte ihåg) men om så kan du sätta ett par 3,5" + 1" där! och till detta behöver du en sterio med 2 lågnivåutgångar på efter som du har 2 st steg

Nej, baslådan vänd framåt spelandes mot sätet och tätat runt om. Porten ska vara i skidluckan wink
Baslådan ska drivas av ett monoblock.

5,25" i fram och bakdörrar. Koaxialer fungerar utmärkt.

Vill inte vara otrevlig, men ge inte råd om du inte är säker på det du skriver.

Booyakasha!

DLS
1 147 Inlägg
2 februari 2010
Och samt att han inte alls behöver två lågnivåutgångar.

Finns något som heter splitt och funkar bra. Kör själv med det.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 februari 2010
Kör som du sa, framsystem och bas på ett bryggat 4-kanals steg (eller om du har högre krav så kan du köra ett monoblock till basen/arna), baksystemet kan du driva på huvudenheten (om du nu inte vill ha rejält med rearfill, då kan ett steg vara att tänka på).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

260 Inlägg
2 februari 2010
Beror lite på vad det e för basar men en bandpass kan funka kanon i 740 har ju byggt några som ingen klagat över..

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

Sök