2669
Sök

V40 vibrerar! hjälp

41 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Ja min bil vibrerar när jag kör den vet ej vad felet kan vara. den har inte gjort det förut kände av det nu idag. vad kan felet vara

obs ratten vibrerar inte!

kan det ha något med snö is att göra som har lagt sig i mellan något eller vad kan det vara??

Mvh T

716 Inlägg
4 februari 2010
Luft tryck i däcken kanske inte är samma. För mkt Is bakom däcken. Dålig balansering i däcken etc etc

Servicerådgivare
715 Inlägg
4 februari 2010
Kan mycke väl vara snö och is!  hade samma fenome på min saab!Jag körde med högtryck ordentligt på hjulen o runt där.. sen blev allt bra igen!

(Om det har kommit nu i samband med snön)

Annars kan det vara som föregående talare säger dålig balansering, skeva bromsskivor mm
mvh Christian

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

40 Inlägg
4 februari 2010
I vilka farter vibrerar det? Förmodligen snö/is eftersom det kom plötsligt men kan vara nåt annat...

41 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
okej ska kolla upp det ta bort all snö även fylla i lite luft..?

och det vibrerar väl i hastigheter från a 50 och uppåt!!

Servicerådgivare
715 Inlägg
4 februari 2010
-tC- skrev:
okej ska kolla upp det ta bort all snö även fylla i lite luft..?

och det vibrerar väl i hastigheter från a 50 och uppåt!!

Låter som en bra första åtgärd!

Om det är snö så kan de vara så att de känns mer ju fortare du kör..

41 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
okej tack för hjälpen så länge återkommer!! med svar

Mvh T

Servicerådgivare
715 Inlägg
4 februari 2010
-tC- skrev:
okej tack för hjälpen så länge återkommer!! med svar

Mvh T

Lycka till!

473 Inlägg
4 februari 2010
mkt troligt att det kan vara snö ! ställ in den över natten . om inte det hjälper så kan det vara  dålig drivaxel men då ökar det vid acceleration , vinna bromsskivor men då hör du skrapande ljud, det kan även vara så att du har ett däck som har separerat förmodligen i så fall i bak efter som du inte känner något i ratten .

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
5 februari 2010
är skivorna skeva vibrerar det mer när man bromsar. Är drivaxeln pajj på fwd vibrerar det i ratten. Nyare volvo = fwd.
Senast redigerat av KBerglund (5 februari 2010)

41 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
a det vibrerar iaf fortfarande det är kanske inte så kraftiga vibbar men det är vibrationer känner man och kanske lite mer när man bromsar ner. så vad trors att det är???

MVh T

2 982 Inlägg
8 februari 2010
Snö o is vid däcken

832 Inlägg
10 februari 2010
-tC- skrev:
a det vibrerar iaf fortfarande det är kanske inte så kraftiga vibbar men det är vibrationer känner man och kanske lite mer när man bromsar ner. så vad trors att det är???

MVh T

Är det mer när du bromsar så tippar jag på en skev bromsskiva. Om du hissar upp bilen och snurrar på hjulen så brukar det kännas om det går lite tyngre eller skrapar lite på något ställe.
Senast redigerat av Lurken_85 (10 februari 2010)

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

41 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
okok men nu känns bilen bra var typ ett styrled som var helt trasigt det hittade de på verkstaden efter att jag hade åkt av haha det gjorde jag för tvp 3 veckor sedan... kosta mig 6000kr! =/...

kolla gärna min andra fråga om hur man lossar en front på v40 om ni nu vet!...

tack för hjälpen!

Sök