3009
Sök

Stöld ligan i uddevalla..

39 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Nu har jag tröttnat.. Har blivit av med ytterliggare ett par usa blinkers!

Och det e inte första gången jag blir av med nåt i uddevalla.. Har blivit av med bilstereos m.m..
och även ett addon pkt för några år sen..

Finns det fler som har drabbats av "ligisterna" ? Vet att det finns många fler, men alla kanske inte har garaget..

mvh Jonas

Licenssvetsare
927 Inlägg
4 februari 2010
vet att det är folk från lysekil som är ute runtomkring här o snor saker..

39 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
okay, har även hört lösa rykten om att det är folk från munkedal som härjar omkring..
Segt!

Supraman
2 300 Inlägg
4 februari 2010
ni får ställa er några bilar en natt och vänta på dom haha

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

39 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
Haha precis.. Lägga ut spikmattor när dom kör iväg sen..

Diktator
968 Inlägg
5 februari 2010
ni tror inte bara det är några tröga 18 åringar som inte har råd med grejerna själva som går och plockar av det från era bilar? finns ju inga som helst pengar i ett par blinkers.... hade det varit inbrott och fälgar och sånt, och många gånger = en liga, låter som ni har ett gäng volvo raggers efter er

39 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Kan visserligen vara "småglin"... Men eftersom så många bilar blivit drabbat så verkar det inte stämma riktigt.. Nej blir ju inga pengar i att sno ett par blinkers.. En gammal granne till mig blev av med ett par år gamla matta blinkers.. helt onödigt att sno.. Och vad kostar ett par begagnade liksom? inga pengar alls..

Hojstyling.se
72 Inlägg
8 februari 2010
I Lane bor det många idioter också. Brorsan blev av med mopeden för inte så längesedan. Sedan hittade vi delar från den på en annan moped som var köpt av en kille därifrån, som dessutom höll på att skita ner sig när farsan ringde. Tur att det finns bra försäkringsbolag!
Senast redigerat av NiWi (8 februari 2010)

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
8 februari 2010
är väl som någon sa oftast korkade småglin som snor saker som det inte finns några pengar i, skaffa en skylt med texten KAMERAÖVERVAKAT OMRÅDE och sätt upp lagom vid infarten till parkeringen, det i sig avskräcker en del, om man vill så kan man ju även sätta upp en "suspekt låda" nånstans också. sätt dock inte upp nån riktig kamera, för sånt krävs tillstånd, men bara folk tror att det finns en kamera brukar avskräcka en hel del...

edit: att sätta upp en riktig kamera genererar definitivt högre böter än vad korkade småglin skulle få för några stulna blinkers...
Senast redigerat av TS_quattro (8 februari 2010)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

1 697 Inlägg
8 februari 2010
Eller så skaffar man sig en stor jänkare i i hyfsat skick och sätter på lite Harley Davidson dekaler å liknande samt lägger ett baseboll slagträ där bak. DET avskräcker dem flesta tongue Åtminstonde har inge vågat sig på min bil i trestad smile

Hojstyling.se
72 Inlägg
8 februari 2010
Haha! Det låter som en bra idé! wink

Såg en film på nätet en gång, där en bil istället för att tjuta sprutade eld runt om hela bilen. Det skulle jag vilja ha på min faktiskt smile

1 697 Inlägg
8 februari 2010
Eller så kopplar du in el i dörrhandtag, torkararmar och lite andra random pryttlar på bilen. Elen går på när du låser och stängs av när du låser upp. Tänk va avskräckande när du ska sno nåt och får 10k Volt rätt igenom kroppen tongue

4 554 Inlägg
8 februari 2010
uppmaning till brott bryter mot forumsreglerna så tänk på va ni skriver..

mvh

1 489 Inlägg
8 februari 2010
Juvakka skrev:
Eller så kopplar du in el i dörrhandtag, torkararmar och lite andra random pryttlar på bilen. Elen går på när du låser och stängs av när du låser upp. Tänk va avskräckande när du ska sno nåt och får 10k Volt rätt igenom kroppen tongue

Skulle det komma en unge och pilla på bilen och ramlar ihop och dör, då åker nog ägaren rätt hårt? big_smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 697 Inlägg
8 februari 2010
MarcusL skrev:
Juvakka skrev:

Skulle det komma en unge och pilla på bilen och ramlar ihop och dör, då åker nog ägaren rätt hårt? big_smile

Behöver ju inte va så mycket, räcker om man får en liten obehaglig stöt. Blir nog dessutom lite svårt att ha så mycket. Sen e det lagom kul om det inte skulle funka en dag så man får det i sig själv. Men typ häststängsel eller mindre räcker nog att avskräcka.

39 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
haha tack för "tipsen".. Men den bästa lösningen är nog garage.. smile
Så kan man slå 2 flugor i en smäll och få nåt gjort på bilen oxå..

1 697 Inlägg
8 februari 2010
jooonte skrev:
haha tack för "tipsen".. Men den bästa lösningen är nog garage.. smile
Så kan man slå 2 flugor i en smäll och få nåt gjort på bilen oxå..

Helt klart, men det e inte alla som kan få tag på garage. Vilket e lite synd för det är det allra bästa smile Själv fick jag uppbruten bil bara för att dem skulle slanga bensin förra veckan. Att folk ska hålla på.

455 Inlägg
4 april 2010
nu är dom i lysekil med! har haft bilen en vecka efter stöldförsök! och nu har dom snott mina usablinkers med!

>syns man inte finns man inte<

1 523 Inlägg
4 april 2010
MarcusL skrev:
Juvakka skrev:

Det svenska rättssystemet funkar så att om du får inbrott i lägenheten/huset och tjuven sticker sig på en kniv ofrivilligt eller med flit så är det lägenhetsinnehavaren som åker dit på det.. tyvärr

Riktigt dum i huvudet
70 Inlägg
4 april 2010
NiWi skrev:
Tur att det finns bra försäkringsbolag!

Tänk lite nu vem fan betalar premien?

Det kanske farsan gör också!

Sök