3655
Sök

Färga baslåda?

134 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Hallå Garaget!

Har fått på tyg på min baslåda nu och funderar lite på om man skulle "hotta" upp den med neonljus eller en dekal. Då slog det mig, kan man inte göra en mall av något plastaktigt material och spraya med färg?
Tex jag har en 12" kicker i lådan, Vore det inte snyggt om det stod "KICKER" på lådan då? Tyget är vanlig grå bil-matta

/Emil

stRaend
4 februari 2010
det går säkert, frågan är hur resultatet blir. kan tänka mig att det kan bli en aning stelt om du tar vanlig sprayfärg.

13 Inlägg
4 februari 2010
Tror detta är isf de du söker.
http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServ … AID=251200

Finns säkert styckvis med. Dock får du "måla" på denna färgen. Annars får du göra en mall och testa med vanlig sprayfärg. (Helst på nåt annat än lådan först)

1 150 Inlägg
4 februari 2010
Du kan sprutmåla på tyg. Det enda som händer är att det blir stelt. Men din idé där kan vara fräckt om du sprayar det med svart. Men det går, tyget blir lite hårdare eller vad man ska säga.. Prova på en bit först, så ser du hur det blir smile

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

134 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Tack för svaren smile Tror inte stelheten är något problem. Ska definitivt provmåla på en bit innan jag går lös på baslådan :d Snyggt det kommer bli! *drömmer mig bort*

/Emil

Sök