3643
Sök

Att dra pluskabel till slutsteget i en SAAB 9-3 -00'

5 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Hallå där

Har nyligen skaffat en SAAB 9-3 -00', problemet är att jag ska dra pluskabeln från slutsteget  där bak i bilen till batteriet fram i bilen, men jag hittar inte vart jag kan dra genom kabeln.

Finns det nån kabelgenomföring man kan använda eller ska jag borra nytt hål, isf vart? Skulle underlättat om det finns några bilder som instruerar en.

Tack

4 Inlägg
4 februari 2010
det finns en genomföring på passargerarsidan högt upp där ordinarie kabelstam går in i kupen, där går det att trycka in en kabel (iaf 21mm2 tongue )

inga bilder men hoppas du förstår iaf smile

5 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
RSkog skrev:
det finns en genomföring på passargerarsidan högt upp där ordinarie kabelstam går in i kupen, där går det att trycka in en kabel (iaf 21mm2 tongue )

inga bilder men hoppas du förstår iaf smile

den genomföringen är ju bara mer än fullproppad, omöjligt att få in min kabel där hmm

6 558 Inlägg
4 februari 2010
Du får igenom 50is kabel lätt men dra den under säkrings-boxen i motor-rummet på förar-sidan  lätt pjätt att dra där big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

692 Inlägg
6 februari 2010
Jag drog strömmen på min för ett par veckor sen just i det hålet, så det funkar=)

362 Inlägg
6 februari 2010
Dra in kabeln så den kommer vid alla säkringar sen i trösklarna och sen drar du bara bort innerklädseln vid vänster c stolpe vid passagerarsättet smile Fick igenom min 50mm2 lätt så smile Lycka till smile

3 466 Inlägg
6 februari 2010
Vill du göra det enkelt för dig så drar du den under bilen.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Sök