2352
Sök

Rostskydda bilen

767 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
Undrar vad det kan kosta att rostskydda bilen, har en Saab 9-3ss Aero 03:a
Vill inte göra det själv och när det någon som vet nån bra i halmstad området som kan sådan?

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

70 Inlägg
7 februari 2010
har jobbat på dinitrol för några år sen... men minns ej exakta priser.. gissar på 5000-7000

767 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
oj så pass ändå...ok tack iaf

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

Mitnik
9 februari 2010
Jag lät rostskydda min bil för två veckor sedan. Kostade 6500:- för en volvo 855:a

271 Inlägg
9 februari 2010
Vad exakt innebär en rostskyddsbehandling om man lämnar in den?

Sir
291 Inlägg
9 februari 2010
Rostskyddade en av mina bilar tidigare. Det fanns 3 olika nivåer på rostskydd. En som var till för redan rostskyddade bilar typ en förbättring eller förlägning av skyddet. Detta är mest på underredet som golv och skärmkanter. Sen var nummer två det "normala" man gör på en rostfri bil (import som inte gått på salt eller liknande) där det rostskyddas upp till midjan på bilen. Sen den med allting på. Det var även i stolparna upp till taket. Nästan som att doppa bilen i rostskyddsbadet sas det. ;-)
Priserna lär ju skilja sig då med naturligtvis precis som mellan behandlare. Priset för nummer två låg runt sex tusen lite beroende på hur stor bil det var.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Cupra_
12 februari 2010
Finns nån kille på Färingsö som tar 2500 om jag inte minns fel.. Då rostskyddas det upp till midjehöjd, alla hålrum m.m. med linolja.. Visst, en bra bit att åka men klart värt det om du ska betala 7-8000 "hemma"..

1 853 Inlägg
12 februari 2010
Fy f*n! 6000-7000kr då gör man ju det hellre själv, så svårt är det inte!

Så vilka garantier lämnar dom på sådana jobb livstids garanti hoppas jag?

/mvh soyd

70 Inlägg
12 februari 2010
soyd skrev:

/mvh soyd

Med all respekt men det är ganska stor skillnad... exempelvis det medlet som vi täckte hela underredet med var "levande" det torkade aldrig... = inga sprickningar med tiden..
Och JA det var livstidsgaranti om du följer programmet... fick in en 142 som hade följt programmet, den var i toppskick. detta är i sthlm också.. hittar du en 142 här utan rost så säger jag att gud finns.

8 883 Inlägg
12 februari 2010
soyd skrev:

/mvh soyd

Med all respekt för hemmafixare, men just rostskydd är inget man gör själv och definitivt inte med samma resultat som en yrkesman.
Att bara klabba på "rostskyddsmedel" kan alla göra och resultatet och funktionen blir därefter.
En ordentlig första behandling kostar från ca 6000 efterbehandlingar och komplettering av skyddet är givetvis billigare.
Verktyg för efterkontroll är det nog inte många hemafixare som har i sin ägo, jag känner då ingen som har det.
Senast redigerat av Hamilton (12 februari 2010)

Fotograf på tierpidag.se

1 853 Inlägg
13 februari 2010
Livstidsgaranti är ju värt lite pengar med satt, då vart det en liten annan femma... Men sedan skulle jag nog inte säga att det var billigt.... Jag gör det själv så får jag det precis som jag vill ha det...

/mvh soyd

Besserwisser
263 Inlägg
13 februari 2010
Jag tycker det är överskattat. Om man har en såpass ny bil som en Saab -03 så anser jag att det inte behövs mer än ömt vårdande av bilen för att den ska hålla sig fin.

Äldre bilar? Okej, det kan jag köpa.
Senast redigerat av Siqqe (13 februari 2010)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
13 februari 2010
Siqqe skrev:
Jag tycker det är överskattat. Om man har en såpass ny bil som en Saab -03 så anser jag att det inte behövs mer än ömt vårdande av bilen för att den ska hålla sig fin.

Det är just dom som vårdar sina nya bilar ordentligt, med rostskydd och liknande som ser till att den kommer leva ett långt och bra liv. (det är mkt lättare att förebygga rost än att laga sån som redan blivit)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Besserwisser
263 Inlägg
13 februari 2010
henke_99 skrev:
Siqqe skrev:

Det är just dom som vårdar sina nya bilar ordentligt, med rostskydd och liknande som ser till att den kommer leva ett långt och bra liv. (det är mkt lättare att förebygga rost än att laga sån som redan blivit)

Men om du underhåller en ny bil ordentligt så räcker det med det rostskydd som finns från fabrik.

26 Inlägg
13 februari 2010
Finns ju inget härligare än att lägga ner en dags arbete att spruta bilen med linolja! 500 kr för allt + hanskarna;) Så luktar det gudomligt så du sparar en hel wunderbaum!!

Kör bara!

Lagerchef/latsbilschaufför
5 Inlägg
17 februari 2010
Jag gjorde en optimabehandling på min Celica, kostade 8000kr och då är det ett heltäckande skydd som håller i 7 år. Lagade lite rost på en gång och fick 15% rabatt på Svensk bilvård (Gävle)

Jag tror inte jag skulle lägga de pengarna på en så ny bil som din. De borde ha ett hyffsat rostskydd. En gammal Toyota som i mitt fall dock, hehe, den behövde det verkligen smile

14 Inlägg
27 september 2010

236 Inlägg
1 november 2010
jobbat med rostskydd i flera år så det är inget man gör själv... lämna in bilen om du få det bästa resultat kolla på www.svenskbilvard.se

de kostar att ligga på topp...

I got Dubs!
2 423 Inlägg
1 november 2010
Siqqe skrev:
henke_99 skrev:
Siqqe skrev:

Men om du underhåller en ny bil ordentligt så räcker det med det rostskydd som finns från fabrik.

HAHA
vilket rostskydd? nya bilar har obefintligt rostskydd

Sök