2508
Sök

Rostskydda bilen

14 Inlägg
29 januari 2011
Titta på TV4 nyheterna här om de meningslösa rostskyddsgarantierna

Sedan kan du läsa om din bils rostskyddsgaranti

tummen mitt i handen
167 Inlägg
3 februari 2011
Siqqe skrev:
henke_99 skrev:
Siqqe skrev:
Jag tycker det är överskattat. Om man har en såpass ny bil som en Saab -03 så anser jag att det inte behövs mer än ömt vårdande av bilen för att den ska hålla sig fin.

Äldre bilar? Okej, det kan jag köpa.

Det är just dom som vårdar sina nya bilar ordentligt, med rostskydd och liknande som ser till att den kommer leva ett långt och bra liv. (det är mkt lättare att förebygga rost än att laga sån som redan blivit)

Men om du underhåller en ny bil ordentligt så räcker det med det rostskydd som finns från fabrik.

Dessvärre så är det väl just detta som är det stora problemet. Låt så vara att Norden/Skandinavien har världens tuffaste klimat för bilarna, men det innebär ju inte att biltillverkarna bara kan skita i att rostskyddsbehandla bilarna för den Nordiska marknaden. Sedan om biltillverkarna ger 3 år, 6 år, 12 år eller 100 års rostskyddsgaranti eftersom själva rostskyddsgarantin inte är vatten värd. mad

Tidningen "Vi Bilägare" hade i senaste pappersutgåvan ett stort reportage om hur Ford Focus rostar. Bilen såg ny o fin ut både till lacken o sett underifrån men när de började såga i balkarna så visade det sig att balkarna var helt upprostade INNIFRÅN!!! Men tror du att Ford tog något ansvar trots att bilen fortfarande hade gällande rostskyddsgarant!??

Läs hela reportaget här: http://i17.photobucket.com/albums/b65/e … dfocus.jpg

Så det åligger nog bilägaren att själv ta ansvaret att fixa med rostskyddsbehandling ur egen plånbok!!!

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)

Sök