4185
Sök

Volvo 855 t5r -95 startar inte

28 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
min volvo 855 t5r -95a startar inte. har malat på jätte mkt men den vill inte strarta. jag kollade då tändstiften och ingen av dom ger gnista och bara två av tändstiften var det soppa på dom tre andra var torra. har dragit isär alla stickkontakter som har något att gör med insprut och tändstiften och och gjort rent dom och smörjt dom och kollat alla säkringar och relän. någon som vet vad det kan var för fel?

1 854 Inlägg
6 februari 2010
kamlägesgivaren är ett vanligt fel

28 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
okej tavk då får jag kolla det tongue

28 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
jag skulle faktiskt behöva mer hjälp med kamaxelgivaren tongue har kollat i böcker och letat efter instruktioner på hur och vart den sitter men hittar inte ngt. någon som skulle kunna hjälpa mig eller ge tips på annat fel? det är en manuell bensin och motorn går runt men startar inte. tack på för hand smile

4 824 Inlägg
7 februari 2010
kamaxelgivaren sitter på avgaskammen och fördelaren sitter på insugningskammen så hittar du den så hittar du kamaxelgivaren.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

28 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
jo har hittat den och tgit av den nu men den såg fräsch ut men kan den vara trasig ändå? och isf kan det vara en bra idé att åka till skroten och hita en ny där eller skall man köpa en? smile

Lastbilsmekaniker
5 278 Inlägg
28 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
okej okej! men alltså det är inget man kan se som är trasig? för kan nämligen inte kolla felkoder heller såg idag att bilen inte hade någon felkodläsarpinne för kabeln hade gått av så får fixa en imorgon

28 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
men har nu kollat lite på trådar där andra 850 förare haft problem och dom har fått tipsen kamaxelgivaren, varvtalsgivaren och pulsgivaren. har kollat kamaxelgivaren och den skall bytas har kollat varvtalsgivaren och har gjort rent den och satt tillbaka den men har ingen aning om vart pulsgivaren sitter... kan någon vara snäll och hjälpa mig med att förklara vart den sitter tongue

Sök