4558
Sök

Antennen på Saab 9-3 -02

27 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Hej,
har köpt en Saab 9-3 2,0t -02:a med avbruten antenn. Den är stum och vägrar att röra sig uppåt eller nedåt.
Antennen som Skruvat.se säljer, är detta en så kallad teleskopisk antenn som går upp och ner? Bolt on? Svårt att byta?
http://www.skruvat.se/Antenn-P12679.aspx

Whatever :)
1 652 Inlägg
7 februari 2010
nej de är inte alls svårt att byta.. du får ju lossa sen lilla muttern som sitter på utsidan, sen är de ju bara att koppla loss strömkablarna och antennen som går till sterion sen ska de bara vara att lyfta bort den..

sen när du har gjort de så får du öppna lådan, om jag inte minns fel så sitter de ett par små skriv som håller ihop de. sen kommer du till den här hjulet som drar kuggremmen ( vita plast kugg grejjen )

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

27 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
XeptiQ skrev:
nej de är inte alls svårt att byta.. du får ju lossa sen lilla muttern som sitter på utsidan, sen är de ju bara att koppla loss strömkablarna och antennen som går till sterion sen ska de bara vara att lyfta bort den..

sen när du har gjort de så får du öppna lådan, om jag inte minns fel så sitter de ett par små skriv som håller ihop de. sen kommer du till den här hjulet som drar kuggremmen ( vita plast kugg grejjen )

Okej tack! Men antennen jag länka till på skruvat är alltså till för eldrivna motorn?
Vad menar du med lådan?
Tack!

Whatever :)
1 652 Inlägg
7 februari 2010
asbus skrev:
XeptiQ skrev:

Okej tack! Men antennen jag länka till på skruvat är alltså till för eldrivna motorn?
Vad menar du med lådan?
Tack!

Jajjemen de är den till för ... wink
jo men när du har monterat ut hela den eldrivna antennen så är den en låda kan man sä'ga.. där den här plast kugg biten snurras ihop i.. du får dra ur den gamla och försöka pilla iden nya.. men glöm inte att du får smörja upp den med lite ojla så den inte fryser sönder eller går för varmt.. de kan ge sig på de lilla med..
Senast redigerat av XeptiQ (7 februari 2010)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Sök