4574
Sök

Montering av Sportluftfilter

27 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
Hej,
har precis varit o inhandlat ett sportluftfilter. Nu ska jag montera det är det tänkt, jag förstår ju att luftboxen måste bort, vilket är den jag ringat in rött på bilden, right?
Kan man sedan montera filtret direkt på Luftmassemätaren med en skarvmuff? Annars har jag köpt en 90 graders böj i nödfall. Det är inga extra slangar eller något sådant som behövs kopplas på innan sportluftfiltret?
Tänkte självklart tillverka en egen avskärmning sen. Men vill först prova och se hur det låter, innan jag bestämmer mig om jag ska ha det original eller sportluft.

http://i48.tinypic.com/33w4p6u.jpg
Senast redigerat av asbus (9 februari 2010)

5 710 Inlägg
10 februari 2010
asbus skrev:
har precis varit o inhandlat ett sportluftfilter.

Jag antar att du menar öppet filter, sportluftfiltern brukar man annars stoppa i originalboxen.
asbus skrev:
Nu ska jag montera det är det tänkt, jag förstår ju att luftboxen måste bort, vilket är den jag ringat in rött på bilden, right?

Ja.
asbus skrev:
Kan man sedan montera filtret direkt på Luftmassemätaren med en skarvmuff

Det beror ju på vad du köpt för filter, storleken på det och vilken anslutningsdiameter det har.

asbus skrev:
Det är inga extra slangar eller något sådant som behövs kopplas på innan sportluftfiltret?

Nej.

I övrigt tycker jag det bästa till din bil är originalfilter i originalbox med omgjort tillluft (större rör)
Suger kalluft och flödar tillräckligt för de flesta, dock låter det kanske inte lika mycket......

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

RS
886 Inlägg
10 februari 2010
Håller med, originalfilter eller möjligtvis sportluftfilter i originalburken (för ökat ljud).

Focus RS

Sök