Jag var väldigt missnöjd med min 900-94. Tankmätarn la av, backen hoppade ur hela tiden, motorn la av vid 20000 mil vilket gjorde att jag var tvungen att byta ut motorn mot en som oxå gått 20000 mil fast från en 98:a, rostade som fan, avgasen la av, låset till tanklocket la av, låscylindern på bagageluckan o passagerarsidan blev obrukbart, motorn läckte olja varje år, bogseröglan lossnade. Så missnöjd var jag med bilen. Det enda jag tyckte om bilen var att den toppade 200 km/h. Min 900-96 var bästa köpet jag gjorde av alla 900:or. Och EMS:en. Handbromsen o bromsarna va kassa, fläkten la av totalt, torkarbladen ur funktion, kopplingen la av helt. Min gamla 900-96 som min kompis har har snart gått 60000 mil utan motorbyte och stora problem. Min 900-96 var fullt utrustad med Viggen/Aero paket, ACC, färddator, Original stereo och DVD/TV/MP3=fick bygga om insidan, Elstolar, fjärrlås med larm och immobiliser, turbomotor på 185 hk, Saab original säkningssats på 20 mm(Från 9-3 Aero), dimljus, kromade innerhandtag, cd-växlare, 6 högtalar o liten baslåda, neon i bilen, mm. EMS:en jag hade var en riktigt bra bil. Men 1989 så voltade jag runt med den o bilen blev skrot! 9-3:an är jag jättenöjd med. Men i början så var det stora problem med bilen. Nr1:Check engine lampan lyste, sedan rasade turbon, senare rasade kopplingen, växellådan och startmotorn. Nu har jag rullat 8700 mil utan problem. Men på måndag så måste jag boka en plats för att serva bilen. Den 3:e Juli så ska jag till Polen vilket bilr kul. I Polen så kommer min farbror att fixa lite inredningen då han själv har en 900 Talladega-97. Min kompis tänker AAAldrig sälja bilen förrän motorn lägger av helt. Då motorn lagger av helt så tänker han göra ett motorbyte för att kunna använda bilen såååååååååå mycket som möjligt. Även efter 100000 mil på mätaren. Han ska lacka snygga till inredningen lite. Nästan alla jag känner har Saab. Vilket gör att nästan hela min familj, släkt och min kompisar har Saab. Det är roligt att se att nästan alla jag känner har en Saab.
Senast redigerat av Saabare (11 juli 2006)
Livet startar vid 220 km/h