3600
Sök

Vad kan jag få ut för min kvaddade volvo 440SE 92 ?

Oturen själv
593 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Hej, Skulle upskatta om någon kunde ge mig en ungefär summa vad jag kan få ut för min Volvo 440SE 92, 21000 mil. Den var i fint skick innan den blev stulen och nu väntar jag på beslut från försäkringskassan. Någon som har liknande erfarenhet av likvärdig bil som kan säga va dem fick för sin bil?

( Han på värkstan sa att den kommer bli skrotad för inte värt å laga den ) Fattar ju jag med men det e ju vad dom säger som gäller.

Tackar smile

Brum

561 Inlägg
10 februari 2010
Var den helförsäkrad? Försäkringskassan betalar inte ut pengarna iallafall. Det är det Försäkringsbolaget som gör.

5.000-10.000 tippar jag på. Över det så har du tur.

1 207 Inlägg
10 februari 2010
Kolla på priserna på blocket och dra av någon tuss. Skulle gissa på att du kommer max få ut 8-10 kkr.

Oturen själv
593 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
5-10k är ju ett skämt, Har kvitton på stereon på 3k me. Och det är halvförsäkring. Men den håller för Stöld & Skada.

Fullt av verktyg hade jag med i bilen, synd att jag inte kan bevisa detta...

Brum

1 207 Inlägg
10 februari 2010
Jag har väldigt svårt att se att du får mer än 10k iaf. En del försäkringsbolag täcker inte bilstereo och liknande heller. Det finns inte mycket mer än att vänta och se vad de bjuder.

Redlinefoto
259 Inlägg
10 februari 2010
Det spelar ingen roll vilket skick bilen är i, samma summa för en skitbil som en fin...dom går på års modell och miltal.

Personliga saker får du självklart tillbaka, du får åka dit bilen står och snacka med dom få får du ta dina grejer du har i den.

Och har du bara halvförsäkring får du inte ut något! (förutom dina personliga saker)

Mvh/ Fredrik

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

Oturen själv
593 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Åka dit bilen står å hämta saker i den? Hämtade den i Gbg helt total lensad och söndrig. enda som fanns i bilen var hönsfjädrar å hundmat. smile  men tack för svaren smile

Brum

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
10 februari 2010
Vilket försäkringsbolag har du? Har du ett dokumenterat gott skick på bilen? Hur långt har den gått? Att sitta och gissa är helt omöjligt, gå ut på blocket och kolla efter bilar med samma miltal och årsmodell så kommer du få en fingervisning om vad du får ut, minus självrisk och ev avdrag för bristande skick.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Redlinefoto
259 Inlägg
10 februari 2010
Mreque89 skrev:
Åka dit bilen står å hämta saker i den? Hämtade den i Gbg helt total lensad och söndrig. enda som fanns i bilen var hönsfjädrar å hundmat. smile  men tack för svaren smile

Såg nu att den blev stulen tongue läste lite dåligt, trode du hade kvaddat den tongue

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

342 Inlägg
11 februari 2010
Marknadsvärdet för en Volvo 440 med över 20.000 mil på mätaren är så lågt att det knappt krävs någon större skada innan reparationskostnaderna överstiger bilens värde.

Känns lite som over the goal att helförsäkra en sådan, med hänsyn till att den inte lär värderas högre än någonstans mellan 5.000-10.000 kronor, närmast hur fin den än var.

Och nej, tyvärr är 5.000-10.000 kronor inget skämt. Jag skulle till och med tippa på att deras bud blir närmare 5.000 kronor än 10.000 kronor.
Har du under de senaste åren betalat mer än 10.000 kronor för själva bilen i sig så skulle jag säga att du köpt en osedvanligt dyr 440.
Det du sedan eventuellt lagt ned på bilen får man sällan igen ...

EDIT: Såg nu att TS bil enbart var halvförsäkrad.
Senast redigerat av 9Femma (11 februari 2010)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

64 Inlägg
11 februari 2010
Du får nog inte ut mer än 2-3 tusen för den bilen av försäkringbolaget. Om ens något alls, för det är ju en bil som kostar runda slängar 5 tusen. Sedan får du väl förhoppningsvis ut för sakerna du hade i bilen om du har tur så att säga.

3 259 Inlägg
11 februari 2010
Mreque89 skrev:
5-10k är ju ett skämt, Har kvitton på stereon på 3k me. Och det är halvförsäkring. Men den håller för Stöld & Skada.

Inte för att vara elak, men har du tittat på blocket dom senaste åren?

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=44 … h&sp=1

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 581 Inlägg
11 februari 2010
BARRET skrev:
Synd, för dom är jävligt snygga

De var väl en överdrift:P

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 februari 2010
Snygg? Pratar vi om samma bil? tongue

Som sagt, 400-serien är av någon väldigt konstig anledning inte speciellt populär som begagnad. Vilket naturligtvis påverkar priserna, du hittar inte många 18år gamla bilar med dessa mil för mycket mer än 10k ens om man kollar bland 400ans konkurrenter.

400 har inte alls samma genomslagskraft och fås därför för kaffepengar idag, så tyvärr får du nog hålla tummarna för att få över 5000:- smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Handledare
1 481 Inlägg
12 februari 2010
Mreque89 skrev:

Stereon får du inte en krona för. Bolagen räknar med att en stereo med värde upp till 3000:- är standard i bilen.  Fick en bil stulen i höstas. Hade ett kvitto på nyinköpt stereo för 1500:-. Fick ingenting för den....

Enda du kan göra är att försöka förhandla. Visa på vad likadana bilar kostar på ex. blocket eller bytbil.
Och vad jag kan se så är hamnar ett snittpris på 6-7 tusen.
Senast redigerat av saab_sonett (12 februari 2010)

Darth Vader
1 644 Inlägg
12 februari 2010
Tycker att du skall vara glad för 10.000, det finns endast 5 st till salu där de begär över 10.000, och en av dem är dessutom en turbo. (Och knappt någon av dem är värd >10.000)

Braaaaap?

Sök