3420
Sök

Intag av kreatin

1 581 Inlägg
11 februari 2010
Timjoh skrev:
fattar inte varför många är är negativa mot creatine och protein pulver? som han ovan skrev 6 stora kyckling file elle typ 14 ägg vem i hela världen har tid att stå och göra så mkt mat hela tiden och vem orkar allt det ? Sen som creatine visst det binder vatten kan jag gå med på och många tycker det är fejk och det bara försvinner när man slutar, men tänk ett steg längre då. Några bra saker med det, Man får stora muskler ganska snabbt elle ökar i muskelmassa, sen så får man även synligare muskler snabbare eftersom dom växer snabbare man orkar mkt mkt mer på gymmet samt att man blir piggare i övrigt.
Något dåligt med det kan jag inte se.  Samt att det man inte tänker på är att eftersom du kan pressa mer på gymmet jobba hårdare så bygger du ju mkt mer "riktiga" muskler under allt det vattnet som binds, än om du inte tagit tlx creatine. då får du ju ut mer grund muskler pluss att eftersom du binder vatten blir du starkare snabbar och får en mer vältränad kropp, på en snabbare tid.

Så förstår inte varför många klagar på det.Tycker det är toppen att man kan köpa typ creatine som är lagligt samt inte farligt.

Sen om man tänker sig en kille/tjej som tränat i 5 år säger vi första 2 åren höjdes dom skapligt i vikt sen år 3 började det gå allt segare sen år 4-5 står dom på samma vikt och ökar inte i vikter elle något, är det inte bra att kunna ta lagliga produkter för att kunna få ut något av sin träning? Jag hade ielefal blivit trött på att gymma om det inte händer något.

Btw detta är mina åsikter!

Sen att mycket av kreatinets effekter är placebo. Det har ingen större effekt alls på de som har ett bra tillskott av det egna kreatinet kroppen tillverkar. Men jävligt bra på de som har kass kreatintillskott.

Proteindrycker däremot är alltid bra.

Prova Rage istället. Där kan vi snacka effekt:P
Senast redigerat av Fellow (11 februari 2010)

453 Inlägg
11 februari 2010
Fellow skrev:
Timjoh skrev:
fattar inte varför många är är negativa mot creatine och protein pulver? som han ovan skrev 6 stora kyckling file elle typ 14 ägg vem i hela världen har tid att stå och göra så mkt mat hela tiden och vem orkar allt det ? Sen som creatine visst det binder vatten kan jag gå med på och många tycker det är fejk och det bara försvinner när man slutar, men tänk ett steg längre då. Några bra saker med det, Man får stora muskler ganska snabbt elle ökar i muskelmassa, sen så får man även synligare muskler snabbare eftersom dom växer snabbare man orkar mkt mkt mer på gymmet samt att man blir piggare i övrigt.
Något dåligt med det kan jag inte se.  Samt att det man inte tänker på är att eftersom du kan pressa mer på gymmet jobba hårdare så bygger du ju mkt mer "riktiga" muskler under allt det vattnet som binds, än om du inte tagit tlx creatine. då får du ju ut mer grund muskler pluss att eftersom du binder vatten blir du starkare snabbar och får en mer vältränad kropp, på en snabbare tid.

Så förstår inte varför många klagar på det.Tycker det är toppen att man kan köpa typ creatine som är lagligt samt inte farligt.

Sen om man tänker sig en kille/tjej som tränat i 5 år säger vi första 2 åren höjdes dom skapligt i vikt sen år 3 började det gå allt segare sen år 4-5 står dom på samma vikt och ökar inte i vikter elle något, är det inte bra att kunna ta lagliga produkter för att kunna få ut något av sin träning? Jag hade ielefal blivit trött på att gymma om det inte händer något.

Sen att mycket av kreatinets effekter är placebo. Det har ingen större effekt alls på de som har ett bra tillskott av det egna kreatinet kroppen tillverkar. Men jävligt bra på de som har kass kreatintillskott.

Proteindrycker däremot är alltid bra.

Prova Rage istället. Där kan vi snacka effekt:P

Jo visst är det så funka rinte på alla med för det mesta funkar det på alla.

Elle så äter man ryss femmor så kan man ju skita i allt annat wink hehe

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 februari 2010
Låter lite väl extremt med sådana jämförelser som ovanför^^.

Måste man trycka i sig ett helt stort paket kyckling och en kartong med ägg om dagen extra för att kunna prestera något på gymmet så är något väldigt fel. Den saken är klar...

Känner flera som gymmar regelbundet och bara äter vällagad mat och bygger bra muskler ändå.

Ni måste vara väldigt spinkiga och i behov att se extremt uppblåsta ut om inte riktig mat räcker till? :S

Kanske för svårt för en annan att förstå isåfall. Har gått från 138Kg och stor övervikt till idag 85Kg med bra fysik så massan har alltid funnits hela vägen så att säga wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Fire And Silk
2 254 Inlägg
11 februari 2010
Sök lite flashback det finns MÄNGDER med trådar som är väldigt intressanta. Men framförallt så finns det väldigt många personer som besitter jätte mycket kunskap om ämnet.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

stahre
11 februari 2010
Martin 9-3 skrev:
Låter lite väl extremt med sådana jämförelser som ovanför^^.

Måste man trycka i sig ett helt stort paket kyckling och en kartong med ägg om dagen extra för att kunna prestera något på gymmet så är något väldigt fel. Den saken är klar...

Känner flera som gymmar regelbundet och bara äter vällagad mat och bygger bra muskler ändå.

Ni måste vara väldigt spinkiga och i behov att se extremt uppblåsta ut om inte riktig mat räcker till? :S

Kanske för svårt för en annan att förstå isåfall. Har gått från 138Kg och stor övervikt till idag 85Kg med bra fysik så massan har alltid funnits hela vägen så att säga wink

Vad är det som är fel? jag väger 102kg o är 194 lång, för att få i mig tillräckligt med protein så ska jag äta så mkt, lite mindre om jag inte tränar så mkt men så mkt om jag ligger på topp. Det handlar inte om att prestera på gymmet, utan att underlätta att få en bättre fysik snabbare och få i sig dom mängder viktiga ämnen som kroppen behöver. Kreatin hjälper att bygga muskler snabbare för vissa, och det är väl upp till var och en att använda det eller inte. Rätt många elit idrottare gör det med, för att dom inte har tillräckligt med egna ämnen i kroppen.
"riktig" mat räcker till, men med tanke på vad det skulle kosta så går det fet bort.

Adder
972 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
... Ingen OT i denna tråden eller så smile

Kör med en skvätt yogurt och de funkar prima.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

1 926 Inlägg
11 februari 2010
Timjoh skrev:

Käkar du själv kreatin eller har du hört vad dina polare säger?

Du får det nämligen att låta som kratin är som ryssfemmor - " "man får stora muskler ganska snabbt" orkar mkt mkt mer på gymmet" osv.

Det syns knappt skillnad när du äter kreatin, du lyfter inte 10 kilo mer i bänk heller. Det handlar om att du kanske får upp det 0,5 kilo extra, eller den 12e sista repet istället för 11 som du bara skulle orka utan..

Stor FAQ om kreatin; https://www.flashback.org/t1030867
Stor FAq om protein; https://www.flashback.org/t1031067
Stor FAQ om EAA; https://www.flashback.org/t1031204

Sanizz
11 februari 2010
Team-Adolfsson skrev:
de kreatinet jag kör med löser sig inte heller i kallt vatten men prima i vrmt vatten så kör på det

Jo, visst om man vill bli kopparförgiftad så. Man ska absolut inte dricka varmt vatten ifrån kranen. Isåfall koka upp kallvattnet.

Vilket kreatin du ska välja? Är du ute efter monohydrat? köp den billigaste du hittar. Ja själv köper för 119kr 500g. Ingen skillnad på den o nån annan för dyrare pengar, förutom att företag gör större vinst.
Kreatin är ingen mirakelprodukt heller för den delen.

Larmtekniker
307 Inlägg
12 februari 2010
GÅ in på mmsports och testa Full blown extreme, krealkalyn enligt den en renare form av kreatin, körde på de ett tag och tyckte det var bra, band lite för mycket vätska tycker jag så slutade med det.

/ Wången

59 Inlägg
12 februari 2010
Köp massacra det finns på gymgrossisten och pf(Proteinfabriken) och det funkar kanonbra,och det bästa med det är att du bara tar det träningsdagar.Märkte skillnad direkt...
Senast redigerat av Mathsa (12 februari 2010)

Sanizz
13 februari 2010
Mathsa skrev:
Köp massacra det finns på gymgrossisten och pf(Proteinfabriken) och det funkar kanonbra,och det bästa med det är att du bara tar det träningsdagar.Märkte skillnad direkt...

Massacra är en PWO produkt dvs inget fullvärdigt kreatin. Man bör ta extra doser med kreatin utöver det man får ifrån massacran. Dessutom är den svindyr o du betalar massa extra för nästan ingenting. Klart du märker skillnad, antar att det är kofeinet som gjort dig pigg & B-Alanine  som gett stickningar.

59 Inlägg
19 februari 2010
Sanizz skrev:
Mathsa skrev:

Massacra är en PWO produkt dvs inget fullvärdigt kreatin. Man bör ta extra doser med kreatin utöver det man får ifrån massacran. Dessutom är den svindyr o du betalar massa extra för nästan ingenting. Klart du märker skillnad, antar att det är kofeinet som gjort dig pigg & B-Alanine  som gett stickningar.

Vet inte vad du bladdrar om men stickningar??har inga stickningar men däremot ett jävla gott pump och styrka sen jag började ta det.Och så länge det verkar på så sätt som jag vill ha så fortsätter jag med det och lyssnar inte på lekmansproffesorer...har du ens läst och förstår hela innehållet i massacra....flera som provat det efter mig säger samma sak....

Sanizz
19 februari 2010
Mathsa skrev:
Sanizz skrev:
Mathsa skrev:

Vet inte vad du bladdrar om men stickningar??har inga stickningar men däremot ett jävla gott pump och styrka sen jag började ta det.Och så länge det verkar på så sätt som jag vill ha så fortsätter jag med det och lyssnar inte på lekmansproffesorer...har du ens läst och förstår hela innehållet i massacra....flera som provat det efter mig säger samma sak....

Jo. jag har noga läst vad massacra innehåller och jag uttalar mig inte om saker jag inte vet, vilket du verkar göra. Men vet du vad det är för ämnen och vad dom gör och påverkar kroppen? Som ja sa, massacra är en PWO produkt. Man bör ta extra kreatin vid sidan av. Det är absolut inte en mirakelprodukt.

Sanizz
19 februari 2010
Stickningar är en vanlig bi-effekt som orskas precis som ja sa utav B-alaninet. Många tycker det är skönt, andra hatar det. Vissa får det, andra inte.

Jag tycker du ska läsa på lite.

59 Inlägg
19 februari 2010
Som jag sa detta fungerar skitbra för mig och eftersom det gör det så kör jag vidare med det oavsett vad du säger.Jag delar bara med mig av mina erfarenheter,visst man kan käka andra sorter men jag tycker detta är perfekt då jag tar det träningsdagar och funkar så jädra bra.Extra kreatin får jag av maten jag käkar så det får man i sig ändå,detta är ett perfekt komplement och tas 45 min före träning.Käkar nu även andra grejer efter träning så kreatin får jag så det räcker och blir över.Och några stickningar har jag aldrig hört talas om från dom jag känner som använder det heller..over and out...
Senast redigerat av Mathsa (19 februari 2010)

59 Inlägg
19 februari 2010
http://www.svensktkosttillskott.se/prod … e38d533606
Här kan ni som är intresserade läsa om allt som finns i produkten,finns även lite kommentarer om produkten ...
Senast redigerat av Mathsa (19 februari 2010)

RS
886 Inlägg
20 februari 2010
Folk glömmer bort att kroppen behöver mängder energi också (kolhydrater), inte bara mängder protein... smile Mer energi = mer ork!

Focus RS

Sanizz
20 februari 2010
Mathsa skrev:
Som jag sa detta fungerar skitbra för mig och eftersom det gör det så kör jag vidare med det oavsett vad du säger.Jag delar bara med mig av mina erfarenheter,visst man kan käka andra sorter men jag tycker detta är perfekt då jag tar det träningsdagar och funkar så jädra bra.Extra kreatin får jag av maten jag käkar så det får man i sig ändå,detta är ett perfekt komplement och tas 45 min före träning.Käkar nu även andra grejer efter träning så kreatin får jag så det räcker och blir över.Och några stickningar har jag aldrig hört talas om från dom jag känner som använder det heller..over and out...

Jag sa aldrig att det inte funkar. Det gör det, men tycker man att det är värt 500kr för en energidricka med kreatin så visst. Man kan köpa kreatin för 119kr halv kg och dricka en kopp kaffe. Massacra för 10ggn är en PWO produkt, vad gör du vilodagar? du bör kompletera det med annat kreatin fortfarande. OCH jag sa aldrig att du inte skall ta det. Är man nybörjare fattar jag helt seriöst inte varför man börjar trycka i sig en massa shit som kostar mängder med pengar när man ändå kommer öka stadigt i början. Jag hindrar som sakt ingen. Och jag säger inte att massacra är dåligt, men däremot kostar det mer än man får ut.

1 926 Inlägg
20 februari 2010
Sanizz skrev:
Mathsa skrev:

Jag sa aldrig att det inte funkar. Det gör det, men tycker man att det är värt 500kr för en energidricka med kreatin så visst. Man kan köpa kreatin för 119kr halv kg och dricka en kopp kaffe. Massacra för 10ggn är en PWO produkt, vad gör du vilodagar? du bör kompletera det med annat kreatin fortfarande. OCH jag sa aldrig att du inte skall ta det. Är man nybörjare fattar jag helt seriöst inte varför man börjar trycka i sig en massa shit som kostar mängder med pengar när man ändå kommer öka stadigt i början. Jag hindrar som sakt ingen. Och jag säger inte att massacra är dåligt, men däremot kostar det mer än man får ut.

Det är just nybörjare som köper mest kosttillskott... Dom är ej pålästa och går på allt som står på etiketterna

Sleeper
3 084 Inlägg
20 februari 2010
Spelis skrev:
Timjoh skrev:

Käkar du själv kreatin eller har du hört vad dina polare säger?

Du får det nämligen att låta som kratin är som ryssfemmor - " "man får stora muskler ganska snabbt" orkar mkt mkt mer på gymmet" osv.

Det syns knappt skillnad när du äter kreatin, du lyfter inte 10 kilo mer i bänk heller. Det handlar om att du kanske får upp det 0,5 kilo extra, eller den 12e sista repet istället för 11 som du bara skulle orka utan..

Stor FAQ om kreatin; https://www.flashback.org/t1030867
Stor FAq om protein; https://www.flashback.org/t1031067
Stor FAQ om EAA; https://www.flashback.org/t1031204

Det är ju roligt att man kan bli sådan expert på bara någon månad haha
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159178

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök