Jag har haft en S60R AWD, pappa har en 855 T-5R -95 och jag har en 850R -96.
Jag tycker att 850 är roligare att köra än S60n eftersom att jag finner S60n för komfort-inriktad.(jag hade sänkfjädrar från evolve och bussningar i delrin på min bil och körde alltid i advanced med antispinn osv AVSTÄNGT)
Visst är S60R snygg som få bilar(i mitt tycke) och har dessutom schysst utrustning osv..
Jag gjorde valet att sälja min S60 och lägga alla pengarna från den på en 850 istället, för att det blir en mycket roligare bil att köra, tyvärr långt ifrån lika snygg bil, men det beror väl på vad man prioriterar..
Fördelarna med S60 är väl mest utseende och utrustning, de är ju inte speciellt dyra idag..
Fördelar med 850 är att försäkringen brukar ligga lägre(nice price hos volvia tex(teckna halv o få hel))
Körmässigt hade jag valt en 850 alla dagar i veckan, speciellt om du jämför en 850 för 150k och en S60R för 150, då kommer 850n vara mycket roligare..
Utseendemässigt hade jag dock lätt tagit S60R!
Till slut är det ju helt upp till dig vad du värderar högst och om du överlever utan AWD(som brukar vara känsligt på volvo) och en massa finesser..
Du får gärna ställa mig specifika frågor om du vill ha reda på något
//Jerker