3752
Sök

Köpråd: Japanare (utställningsbil) vilket märke?

7 120 Inlägg
15 februari 2010
#21
Lite mer tips.. 
Skyline R34 GT-R S-Tune http://www.pistonheads.com/sales/1385602.htm
Skyline R34 GT-R Mine's http://www.pistonheads.com/sales/1437530.htm
Skyline R34 GT-R Tomei http://www.pistonheads.com/sales/1185357.htm
Skyline R34 GT-R 700hk http://www.pistonheads.com/sales/1481083.htm
Mazda RX-7 med extra allt http://www.pistonheads.com/sales/1270615.htm
Toyota Supra http://www.pistonheads.com/sales/1361822.htm


JDMCRAZE - Skitsamma vart han får pengarna ifrån.. tongue

Rinnegan skrev:
Det är han som är ute efter bilen, am I right?
Om han vill ha 1000hp+ vilket inte är så svårt att hålla efter när det gäller 2JZ motorn, då de flesta oftast har både street och race mappningar.

Sen så kan du ju inte direkt uttala dig om att man lär sig på en dag, då han kanske inte är sådan, och du äger ingen postbil.

Ja självklart, men man bör inte vara helt säker på att det håller med 1000hk+. Finns alltid något som kan strula..
Nej, men jag känner många som kör högerstyrt. Varför skulle dem ljuga?

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
15 februari 2010
#22
K4F skrev:
du är ett geni.. jag har även kollat på rx-7or och dom är inte så dumma. men bodykittet jag vill ha kostar över 100 k till en sån. haha

FF tokyo drift bilen va ju till salu. den orange/svarta. den hade varit något.

men en rx-7a kan vara ett alternativ, helt klart wink

Mja, det är ju sant, de får snygga bodykitten som finns till RX-7 (RE-Amemiya/Veilside Fortune etc) kostar därefter också.

Sen så om du ska ha ut över 1000hk i den så är det rent utav billigare och lättare att trycka ner en LS1 V8'a istället för 13b rotor motorn. Annars så går det säkert att trycka upp en 13b till 1000hk+, men körbarheten och hållbarheten är inte värt det.

Ja självklart, men man bör inte vara helt säker på att det håller med 1000hk+. Finns alltid något som kan strula..
Nej, men jag känner många som kör högerstyrt. Varför skulle dem ljuga?

Sa jag att dem ljög?
Jag påpekade att han kanske inte lär sig lika snabbt, sen så skulle jag aldrig känna mig bekväm med att sitta i passagerar stolen och köra, snacka om död vinkel när det gäller omkörning.
Senast redigerat av Rinnegan (15 februari 2010)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

2 077 Inlägg
15 februari 2010
#23
K4F skrev:
JDMCRAZE skrev:
Vill inte verka dryg nu, men du kör just nu en bmw 525 och ska nu köpa en bil för 300-400k..
Ärvt pengarna?

Som sagt menar inte vara dryg e bara nyfiken av mig smile
Har själv ingen egen bil än så det behöver du inte påpeka då jag redan vet det ^^

Iaf så önskar jag dig lycka till med letandet smile

haha de är fan inget fel på bmwn. de blir vinterbil

min pappa är rätt rik så jag får de jag vill av han

men pengarna är mina och eftersom jag inte har någon mamma längre som ger mig kärlek så köper nu min dröm bil som jag länge velat ha. lever i nuet smile

varför har du ingen egen bil? och vad ska du ha för bil sen?

haha fan vad najs ändå wink
oouch låter inte bra det med din mamma, beklagar hmm

Nej jag e arbetslös just nu så och pluggar,pluggar dock till fotograf och som alla vet behövs vi ALLTID oavsett vad det rör big_smile hehe så hoppas det kan ge jobb smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Meister
6 763 Inlägg
15 februari 2010
#24
Rinnegan skrev:
K4F skrev:
de kan du nog ha rätt i men det ska ju vara utställingsbil också och då ska de vara lite unikt och över de vanliga. dom flesta ligger ju på 5-600 hk idag.

vad är de jag lär mig på en dag?

Hm, jag har en idé. Vore en RX-7'a något?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-RX … 3efce2df7a

RX-7'a med LS1 motor. I med nya smidda kolvar och dylikt, eventuellt ett eftermarknadsblock beroende på om du vill plugga ut mer än 1000hk, och hitta en turbo och konvertera.

Kan lova dig att du har en unik bil, då det finns inga RX-7'or i Sverige vad jag vet av med LS1 samt att den har 50-50 viktfördelning. smile

Dubbelturbo Warhawk-maskin kunde ju vara något tongue De plockar ju dryga 1400hk ur den som sitter i Powers 57 Cheva och den ska ju tåla att smiskas ett antal mil i över 300 blås. Det är motorn du ska satsa på tongue


Meister
6 763 Inlägg
15 februari 2010
#25
Aerodynamik skrev:
Vill inte verka dryg men tror du får roligare i en välbyggd 500-600hk bil med fintrimmad väghållning och massa lull-lull. tongue Kommer bli mycket meka och skit med 1000hk+ men det är du väl beredd på smile

Ang. högerstyrt så är det inga problem, fråga alla Skyline och Supra ägare. Du lär dig på en dag!

Du har så rätt. Jag hade vant mig när när jag kom ut ur göteborg när jag hämtade min bil i hamnen där. Sen skulle jag precis som du säger sikta på 6-7-800hk för det håller mycket bättre en +1000hk maskiner även om 2jz ska hålla för effekter över det men saker går sönder. Ju mer effekt man har desto större slitage blir det


83 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
#26
Aerodynamik skrev:
Lite mer tips.. 
Skyline R34 GT-R S-Tune http://www.pistonheads.com/sales/1385602.htm
Skyline R34 GT-R Mine's http://www.pistonheads.com/sales/1437530.htm
Skyline R34 GT-R Tomei http://www.pistonheads.com/sales/1185357.htm
Skyline R34 GT-R 700hk http://www.pistonheads.com/sales/1481083.htm
Mazda RX-7 med extra allt http://www.pistonheads.com/sales/1270615.htm
Toyota Supra http://www.pistonheads.com/sales/1361822.htm


JDMCRAZE - Skitsamma vart han får pengarna ifrån.. tongue

Rinnegan skrev:
Det är han som är ute efter bilen, am I right?
Om han vill ha 1000hp+ vilket inte är så svårt att hålla efter när det gäller 2JZ motorn, då de flesta oftast har både street och race mappningar.

Sen så kan du ju inte direkt uttala dig om att man lär sig på en dag, då han kanske inte är sådan, och du äger ingen postbil.

Ja självklart, men man bör inte vara helt säker på att det håller med 1000hk+. Finns alltid något som kan strula..
Nej, men jag känner många som kör högerstyrt. Varför skulle dem ljuga?

tack för tipsen, uppskattar de verkligen. all hjälp är ju till nytta smile


83 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
#27
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:
Vill inte verka dryg men tror du får roligare i en välbyggd 500-600hk bil med fintrimmad väghållning och massa lull-lull. tongue Kommer bli mycket meka och skit med 1000hk+ men det är du väl beredd på smile

Ang. högerstyrt så är det inga problem, fråga alla Skyline och Supra ägare. Du lär dig på en dag!

Du har så rätt. Jag hade vant mig när när jag kom ut ur göteborg när jag hämtade min bil i hamnen där. Sen skulle jag precis som du säger sikta på 6-7-800hk för det håller mycket bättre en +1000hk maskiner även om 2jz ska hålla för effekter över det men saker går sönder. Ju mer effekt man har desto större slitage blir det

får fundera över de, men de ska ju vara lite unik och udda. impoterade du en bil från usa eller från vilket land hämtade du den?

vad går de på med alla utgifter och kostnader vid en import?


Meister
6 763 Inlägg
15 februari 2010
#28
K4F skrev:
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:
Vill inte verka dryg men tror du får roligare i en välbyggd 500-600hk bil med fintrimmad väghållning och massa lull-lull. tongue Kommer bli mycket meka och skit med 1000hk+ men det är du väl beredd på smile

Ang. högerstyrt så är det inga problem, fråga alla Skyline och Supra ägare. Du lär dig på en dag!

Du har så rätt. Jag hade vant mig när när jag kom ut ur göteborg när jag hämtade min bil i hamnen där. Sen skulle jag precis som du säger sikta på 6-7-800hk för det håller mycket bättre en +1000hk maskiner även om 2jz ska hålla för effekter över det men saker går sönder. Ju mer effekt man har desto större slitage blir det

får fundera över de, men de ska ju vara lite unik och udda. impoterade du en bil från usa eller från vilket land hämtade du den?

vad går de på med alla utgifter och kostnader vid en import?

Hämtade min i England. Tog hem den genom japcity och det kostade drygt 20k men då kollar de upp bilen och skickar den till göteborg. Sen ska det reggas och så måste man ha e-godkända lyktor för högertrafik. Så det är väll högt räknat 10k till. Så ta priset i england och lägg på typ 30k så är du rätt nära slut summan big_smile Men det är ju vad det kostar ifrån england. Usa så blir det en helt annan kalkyl big_smile


83 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
#29
camaro67 skrev:
K4F skrev:
camaro67 skrev:
Du har så rätt. Jag hade vant mig när när jag kom ut ur göteborg när jag hämtade min bil i hamnen där. Sen skulle jag precis som du säger sikta på 6-7-800hk för det håller mycket bättre en +1000hk maskiner även om 2jz ska hålla för effekter över det men saker går sönder. Ju mer effekt man har desto större slitage blir det

får fundera över de, men de ska ju vara lite unik och udda. impoterade du en bil från usa eller från vilket land hämtade du den?

vad går de på med alla utgifter och kostnader vid en import?

Hämtade min i England. Tog hem den genom japcity och det kostade drygt 20k men då kollar de upp bilen och skickar den till göteborg. Sen ska det reggas och så måste man ha e-godkända lyktor för högertrafik. Så det är väll högt räknat 10k till. Så ta priset i england och lägg på typ 30k så är du rätt nära slut summan big_smile Men det är ju vad det kostar ifrån england. Usa så blir det en helt annan kalkyl big_smile

okej, de va ju ändå inte så farligt. är de nissan du tog hem?

så tex denna är ju rätt intressant http://www.japcity.com/sweden/skyline28.htm

då blir de runt 330 när den landar i sverige att betala?


841 Inlägg
15 februari 2010
#30
http://www.blocket.se/jonkoping/Nissan_ … amp;last=1    skyline r32 med 700hk

http://www.blocket.se/orebro/Mazda_RX7_ … 17&w=3  rx7a  med 600+ hk

ja tycker de är rellevanta sen kan du själv styla och bygga om som är rätt kul enligt mig men du kanske vill ha fullt klar bil som du inte behöver modda va vet ja .


Meister
6 763 Inlägg
16 februari 2010
#31
K4F skrev:
camaro67 skrev:
K4F skrev:

får fundera över de, men de ska ju vara lite unik och udda. impoterade du en bil från usa eller från vilket land hämtade du den?

vad går de på med alla utgifter och kostnader vid en import?

Hämtade min i England. Tog hem den genom japcity och det kostade drygt 20k men då kollar de upp bilen och skickar den till göteborg. Sen ska det reggas och så måste man ha e-godkända lyktor för högertrafik. Så det är väll högt räknat 10k till. Så ta priset i england och lägg på typ 30k så är du rätt nära slut summan big_smile Men det är ju vad det kostar ifrån england. Usa så blir det en helt annan kalkyl big_smile

okej, de va ju ändå inte så farligt. är de nissan du tog hem?

så tex denna är ju rätt intressant http://www.japcity.com/sweden/skyline28.htm

då blir de runt 330 när den landar i sverige att betala?

Japp de va Nissan. Den där står i Göteborg för 300k. Det står överst i annonsen. Men om du skulle titta på typ pistonheads så får du lägga på ungefär 30k. Men den där bilen kan du glömma att regga utan att stoppa i en originalmotor. Men har man 1200hk så behöver man kanske inte bry sig om poliserna blinkar på en tongue


162 Inlägg
16 februari 2010
#32
Köp en Nissan 350z, smäll på ett APS Dubbelturbo-kit och ett Mastergrade Widebody kit. Då får du en unik bil. smile Finns bara fem i hela världen, och jag har ett på ingång (om jag någonsin får det och inte blivit blåst av företaget tongue)
http://www.importtuner.com/features/060 … to_01.html

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

Random Hero
4 047 Inlägg
16 februari 2010
#33
dadooo skrev:
http://www.blocket.se/jonkoping/Nissan_skyline_R32_GTR_710_HK__764NM_24924190.htm?ca=17&w=1&last=1    skyline r32 med 700hk

http://www.blocket.se/orebro/Mazda_RX7_ … 17&w=3  rx7a  med 600+ hk

ja tycker de är rellevanta sen kan du själv styla och bygga om som är rätt kul enligt mig men du kanske vill ha fullt klar bil som du inte behöver modda va vet ja .

rx7a med 600hk ? service en gång i veckan då eller?

Dog food lid. Backwards

517 Inlägg
16 februari 2010
#34
På mobile.de finns det supror från 50k-500k med allt mellan 238hk till 1200hk+

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc … mp;lang=en <-- kolla här

202 Inlägg
16 februari 2010
#35
Ska du ha en Supra så kan du ju kolla på andra sidan atlanten.
Där finns de fetaste suprorna.

http://www.supraforums.com/forum/

Inte sällan dom lägger upp sjukt fina exemplar i utställningsskick, samt riktigt mycket mos!

83 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
#36
camaro67 skrev:
K4F skrev:
camaro67 skrev:

Hämtade min i England. Tog hem den genom japcity och det kostade drygt 20k men då kollar de upp bilen och skickar den till göteborg. Sen ska det reggas och så måste man ha e-godkända lyktor för högertrafik. Så det är väll högt räknat 10k till. Så ta priset i england och lägg på typ 30k så är du rätt nära slut summan big_smile Men det är ju vad det kostar ifrån england. Usa så blir det en helt annan kalkyl big_smile

okej, de va ju ändå inte så farligt. är de nissan du tog hem?

så tex denna är ju rätt intressant http://www.japcity.com/sweden/skyline28.htm

då blir de runt 330 när den landar i sverige att betala?

Japp de va Nissan. Den där står i Göteborg för 300k. Det står överst i annonsen. Men om du skulle titta på typ pistonheads så får du lägga på ungefär 30k. Men den där bilen kan du glömma att regga utan att stoppa i en originalmotor. Men har man 1200hk så behöver man kanske inte bry sig om poliserna blinkar på en tongue

aha så pass.

haha ja regga blir nog svårt men behöver man de då? haha

hur gör alla andra med så många hk?

och hur gör man när man ska till bilprovningen?


83 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
#37
HalfShell skrev:
Köp en Nissan 350z, smäll på ett APS Dubbelturbo-kit och ett Mastergrade Widebody kit. Då får du en unik bil. smile Finns bara fem i hela världen, och jag har ett på ingång (om jag någonsin får det och inte blivit blåst av företaget tongue)
http://www.importtuner.com/features/060 … to_01.html

gillade verkligen förslaget och bodykitet.. vad är de du har på gång? bil med de bodykitet eller bara bodykitet?


83 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
#38
Ghost_Face skrev:
På mobile.de finns det supror från 50k-500k med allt mellan 238hk till 1200hk+

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc … mp;lang=en <-- kolla här

grym sida ju. hittade lite riktigt intressanta exemplar som faktiskt inte va alls dyra.

tack smile


83 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
#39
merl skrev:
Ska du ha en Supra så kan du ju kolla på andra sidan atlanten.
Där finns de fetaste suprorna.

http://www.supraforums.com/forum/

Inte sällan dom lägger upp sjukt fina exemplar i utställningsskick, samt riktigt mycket mos!

bra sida. mycket intressant att läsa smile

har du hämtat din supra själv?


Bilmekaniker
805 Inlägg
16 februari 2010
#40
Varför inte köpa en bil som är i vanligt skick och sen total renovera och bygg efter din fantasi och hur du själv vill att den ska se ut och hur du vill att den ska gå , lite roligare än att köpa en bil med 800hp och färdig stylad


Sök