2621
Sök

Köpråd: Japanare (utställningsbil) vilket märke?

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
17 februari 2010
Aerodynamik skrev:
Kolla mina länkar överst på sida 2. Så dyra är dem inte längre.. Du får en 700hk R34 för ca 320k. smile

Edit: och killen verkar ju ha cash så då ska han ju självklart ha r34!

Visst så kan man hitta en för 320k, men jag skulle hellre punga ut lite mer pengar och vara säker på vad jag får än en hemmatrimmad R-34.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

7 120 Inlägg
17 februari 2010
Rinnegan skrev:
Aerodynamik skrev:
Kolla mina länkar överst på sida 2. Så dyra är dem inte längre.. Du får en 700hk R34 för ca 320k. smile

Edit: och killen verkar ju ha cash så då ska han ju självklart ha r34!

Visst så kan man hitta en för 320k, men jag skulle hellre punga ut lite mer pengar och vara säker på vad jag får än en hemmatrimmad R-34.

Ja fy vilka rednecks det måste vara som pular ihop 700hk RB26or tongue
Var ju annars en fabrikstrimmad S-Tune och en Mine's byggd R34.. Men "bara" 500hk.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
17 februari 2010
Aerodynamik skrev:
Ja fy vilka rednecks det måste vara som pular ihop 700hk RB26or tongue
Var ju annars en fabrikstrimmad S-Tune och en Mine's byggd R34.. Men "bara" 500hk.

Vem som helst kan pula ihop en 700hk motor, skillnaden är ju i hållbarheten.

Sen så om du är ute efter en S-Tune eller Mine's eller Z-Tune för den delen, så är det fan nära 700k. Sen så är ju Mine's R-34'an med "bara" 500hk optimerad på alla andra olika sätt. Sen så är det 621hk i Mine's R-34'an.

Men skit i dem, hittade just en Skyline som utklassar alla dem.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1974-Sky … 27af405205

Ballhetsfaktorn är ju helvetes hög, oldschool JDM anyone?
Senast redigerat av Rinnegan (17 februari 2010)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

827 Inlägg
17 februari 2010
K4F skrev:
Wilsgaard skrev:
K4F skrev:

haha de är fan inget fel på bmwn. de blir vinterbil

min pappa är rätt rik så jag får de jag vill av han

men pengarna är mina och eftersom jag inte har någon mamma längre som ger mig kärlek så köper nu min dröm bil som jag länge velat ha. lever i nuet :)

varför har du ingen egen bil? och vad ska du ha för bil sen?

Det oskönaste jag vet är när folk skryter om deras kapital, bättre o värka än o synas. Har man pengar ska man vara tacksam och inte skryta om de allt för mycket!

Om det nu är så att du inte pladdrar en massa skit bara för att få uppmärksamhet, utan verkligen har kapital så är ju Skyline R33 en sju-helvetes kärra o trimma! Jag menar du åker runt i en gammal BMW 525 och påstår du har gott ställt, förstår du vad jag menar? Missförstå mig inte helt.

Själv suger jag vetekli genom ett sugrör jag köpt för mitt indragna studiebidrag :P

haha intressant. jag skryter inte? men bara för att jag har de bättre ställt än dig så behöver du inte missvisa att du är lite avis.

haha uppmärksamhet får jag nog tillräckligt mycket utav i mitt liv så du behöver nog inte vara orolig för de.

och klandra gärna min bmw du. men jag såg ingen anledning till att köpa tex en lambo som första bil även om jag skulle kunnat de då man brukar krocka osv de första året.

fattar inte ens att jag tog mig tid att svara på detta

hahaha det här va kul! vi säger att snubben e drömmare men låt han få va det... förr eller senare kommer vi ju se vad han skaffat sig för tusen hästars bil... JAPANSKT.... vi ska inte stämpla honom iförväg

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

560 Inlägg
17 februari 2010
328cabbish skrev:
K4F skrev:
Wilsgaard skrev:

Det oskönaste jag vet är när folk skryter om deras kapital, bättre o värka än o synas. Har man pengar ska man vara tacksam och inte skryta om de allt för mycket!

Om det nu är så att du inte pladdrar en massa skit bara för att få uppmärksamhet, utan verkligen har kapital så är ju Skyline R33 en sju-helvetes kärra o trimma! Jag menar du åker runt i en gammal BMW 525 och påstår du har gott ställt, förstår du vad jag menar? Missförstå mig inte helt.

Själv suger jag vetekli genom ett sugrör jag köpt för mitt indragna studiebidrag tongue

haha intressant. jag skryter inte? men bara för att jag har de bättre ställt än dig så behöver du inte missvisa att du är lite avis.

haha uppmärksamhet får jag nog tillräckligt mycket utav i mitt liv så du behöver nog inte vara orolig för de.

och klandra gärna min bmw du. men jag såg ingen anledning till att köpa tex en lambo som första bil även om jag skulle kunnat de då man brukar krocka osv de första året.

hahaha det här va kul! vi säger att snubben e drömmare men låt han få va det... förr eller senare kommer vi ju se vad han skaffat sig för tusen hästars bil... JAPANSKT.... vi ska inte stämpla honom iförväg

Nä visst de är sant, och om människan skulle ha en massa stålar så kan man ju som svensk inte låta bli att bli avundsjuk!

Got VTEC?
1 593 Inlägg
17 februari 2010
Vad ska du med en utställningsbil med 1000hk till?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
17 februari 2010
Takashi skrev:
Vad ska du med en utställningsbil med 1000hk till?

Ställa ut samt ha lite körglädje.. ?

Got VTEC?
1 593 Inlägg
17 februari 2010
Lönt och ha 1000hk i en utställningsbil.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
17 februari 2010
Takashi skrev:

Lönt att ha 1000hk i en utställningsbil.

Han ska bruka den på sommrarna, så ja?

83 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
328cabbish skrev:
K4F skrev:
Wilsgaard skrev:

Själv suger jag vetekli genom ett sugrör jag köpt för mitt indragna studiebidrag tongue

om ni inte fattar de så är jag inte direkt "glad" över pengarna. jag hade hellre haft kvar min mamma.

men eftersom hon själv hade en japanare så tänkte jag att jag ska hedra henne och ställa ut "min mamma"

83 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Rinnegan skrev:
Takashi skrev:

Lönt att ha 1000hk i en utställningsbil.

Han ska bruka den på sommrarna, så ja?

helt rätt Rinnegan.. den ska brukas väl så ja, klart de ska vara pulver i tongue

8 881 Inlägg
17 februari 2010
4 sidor med tips och idér får nog anses som en bra början på ditt letande.
Låser härmed tråden.

Fotograf på tierpidag.se

Sök