2247
Sök

Kan en bas gå sönder pga. kyla?

40 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
Har en låda med en 12" reactor från märket Fusion på 600w som har gett sig. Kan den gå sönder pga. kyla? Bilen har stått ute i -10 grader, men kan inte förstå om kylan ska kunna vara orsaken. Någon erfaren som vet? Kan det vara något sönderbränt eller att någon sladd har kommit i kläm?

Jättetacksam för svar.

Mvh cool

stahre
15 februari 2010
minus 10 ska ju inte va nå problem, så länge den inte sått under bar himmel.. Däremot kan man paja basen om man börjar spela på som satan direkt när den e så pass kall. Men har den bara slutat spela så borde det vara någon annat som en knas. Har du kollat så steget går i gång o inte i protect?

214 Inlägg
15 februari 2010
Av mina erfarenheter så skulle det nog kräva en hel del kyla och att du skulle köra på högsta volym, de första du gör för att basaren ska kunna gå sönder tack vare kyla men då är de nog snarare pga. för hög volym.. Min bil stod ute under vintern, mellan -20 till -30 i 3 månader utan att gå sönder så..
Senast redigerat av Torgny (15 februari 2010)

40 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
japp, har från steget, provade med ett en lös 6,9" och den funka från steget. Visserligen kan det vara så att jag brassat på när den varit kall, vad kan ha hänt då?

756 Inlägg
15 februari 2010
kan vara dom små tunna "kabelarna" som har gått sönder tongue hände med min bas tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

stahre
15 februari 2010
kolla så att inga kablar till basens talspolar vibrerat eller hoppat ur eller andra anslutningar.

40 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
vill inte pilla med den för mycket då det finns garanti kvar på den. Men en utav de tunna kablarna såg väldigt konstig ut så antar att det är den då som är knas.

Jag får tacka för hjälpen!!

Sök