har fått tipps om att montera en guldbox i min 945 turbo och chipa den. min set upp idag ser ut.
Vikingchip ecomax wastgate från turbomek Hårdare tryckplatta 712 med original lamell. bsr öppet filter med avskärmning. 3" från turbon utan katalysator och med en ljuddämpare.
min fråga är vad blir det för skillnad med en guldbox och gör den så stor skillnad. hur får jag reda på vilken box jag ska ha i så fall och vilket chip köper ja då, köper man chip som är anpassat efter min bil eller efter boxens nummer.
oki hur tar jag reda på om jag har en men jag är nästan helt 100 på att den va silvrig eller svart som satt ovanför gaspedalen. kan bensin förbrukningen påverkas på grund av chipet.
jag tycker guldbox å tändchip e överskattat... orginal tändning duger gott å väl...du har inte ens större snurra än orginal.. lägg du pengarna på något vettigt istället .
jag tycker guldbox å tändchip e överskattat... orginal tändning duger gott å väl...du har inte ens större snurra än orginal.. lägg du pengarna på något vettigt istället .
Utan bra tändning för att backa upp bränsleboxen så är man bara halvklar med trimningen. Och visst är väl skillnaden på den här nivån melln original och chipat kanske inte enorm, men det blir ju absolut inte sämre.
oki men kan man ta vilken guldbox som helst att stoppa in i min 945 turbo och hur blir det med chipet hur väljer man det ska det va anpassat efter bilen eller boxen.
jag tycker guldbox å tändchip e överskattat... orginal tändning duger gott å väl...du har inte ens större snurra än orginal.. lägg du pengarna på något vettigt istället .
vid 2 kilo börjar org tändning sega ur. så de är gött om man har lite extra
jag tycker guldbox å tändchip e överskattat... orginal tändning duger gott å väl...du har inte ens större snurra än orginal.. lägg du pengarna på något vettigt istället .
vid 2 kilo börjar org tändning sega ur. så de är gött om man har lite extra
vid 2kg ladd funkar orginal tändning jävligt taskigt å de blir inte bättre av en guldbox som ändrar tändkurvan. gnistan e dålig.
orginal tändbox duger gott å väl åt han även om han slänger på större snurra osv..
Vad jag har hört sitter den guldfärgade boxen bara i bilar med manuell låda och att det finns en svart som också har löst chip i vissa med automatlåda. Det går alltså lika bra med den svarta lådan om man ska chippa.
Vad jag har hört sitter den guldfärgade boxen bara i bilar med manuell låda och att det finns en svart som också har löst chip i vissa med automatlåda. Det går alltså lika bra med den svarta lådan om man ska chippa.
Nja, inte riktigt..
Hade svart låda i min 97:a och det var inga lösa prom i den. Men kompisen som köpte en oskruvad 94:a hade guldbox. Vet inte riktigt vilka bilar som hade och inte...
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
Vad jag har hört sitter den guldfärgade boxen bara i bilar med manuell låda och att det finns en svart som också har löst chip i vissa med automatlåda. Det går alltså lika bra med den svarta lådan om man ska chippa.
Nja, inte riktigt..
Hade svart låda i min 97:a och det var inga lösa prom i den. Men kompisen som köpte en oskruvad 94:a hade guldbox. Vet inte riktigt vilka bilar som hade och inte...
det kan va för att guldboxen gjordes 94-96 å det finns 2 stycken 0227400219 0227400207 aut
Hade svart låda i min 97:a och det var inga lösa prom i den. Men kompisen som köpte en oskruvad 94:a hade guldbox. Vet inte riktigt vilka bilar som hade och inte...
Jag menade inte att alla svarta har det utan att det finns en svart box med samma innehåll som guldboxen, 207-boxen som turboforssen skrev.
Det har labbats en hel del med boxar både med och utan dotterkort/eprom. i 2/7/9 serien. "Vanliga" svarta tändboxar med dotterkort/eprom är nog vanligare än vad man tror, är som en triss-lott.
Enligt göran på vikingchip är det onödigt att röra org.tändningen när man håller sig under 300hk.. Ja har åkt 2 somrar med ca 300hk med org. tändingen och det har gått klockrent..
Nu har ja dock bestältt guldbox och tändchip men de är för ja ska upp över 300hk annars hade ja inte rört i det.., så enligt min erfarnhet så skulle ja lägga pengarna på ngt annat kul..
jag har köpt en 945 ltt -96 och tittade på boxen idag men den såg inte klarguldig ut men inte ren silver heller.. såg lite mittemellan ut. men är de dom siffrorna som är skrivet i tidigare inlägg man ska gå efter?
jag har köpt en 945 ltt -96 och tittade på boxen idag men den såg inte klarguldig ut men inte ren silver heller.. såg lite mittemellan ut. men är de dom siffrorna som är skrivet i tidigare inlägg man ska gå efter?
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
jag har köpt en 945 ltt -96 och tittade på boxen idag men den såg inte klarguldig ut men inte ren silver heller.. såg lite mittemellan ut. men är de dom siffrorna som är skrivet i tidigare inlägg man ska gå efter?
vem av er ska man gå efter nu? lr ska man gå på siffrorna iaf? :p
om du är säker på att det är tändboxen du kollar på ( den till höger om rattstången ) och den inte är svart så har du en guldbox. men för att va helt säker att det är rätt box så går man efter nummrena