Jag fick göra en tunnel för avgassystemet ut mot skärmen och det tog sin lilla stund men nu är det nästan färdigt.
Plåten runt själva utblåset är i 3mm för extra stadga.
Ungefär där kommer en ljuddämpare att sitta och sen kommer yttligare en avlång sitta i överdelen av kardantunneln. Alla rör kommer sen lindas med avgasbandage och väggarna runtomkring kommer kläs med värmematta.
Har inte hänt allt för mycket idag mer än att jag har lossat lite ljuddämpare och sånt som jag ska ha till Volvon från en annan bil där det redan satt i riktigt bra skick som tur är
Annars så har jag mest mätt och funderat. Kändes lite trist och vara i garaget när det var en sån fin dag idag så jag tog en långpromenad med hunden istället
Har varit lite dåligt med uppdateringar här på ett tag för jag har haft massa annat jag måste göra och ALLT har varit nåt med snö och göra... Jag HATAR snö
Iaf så körde jag lite ikväll.
Så här kommer den sitta sen kommer en modell längre sitta i kardantunneln.
Allt kommer vara omslutet sen precis som kardantunneln men öppet underifrån så man kommer åt om nåt måste bytas eller så.
intressant projekt . lycka till! åka brett med denna mantorp 2010
Tack så mycket Ja jag hoppas verkligen man hinner med allt så hjulhusen får smaka brännt gummi i sommar Satt och läste din projekttråd nyss innan jag såg att du hade skrivit här. Gillar dit projekt stenhårt måste jag säga!
Har inte hänt allt för mycket här. Fick ett ryck och göra lite ikväll igen. Har massa annat och tänka på då både jag och sambon ska studera nu så vi ska säga upp huset och flytta till lägenhet igen. Så jag måste hitta garage i Enköping!
Men till hur det har gått ikväll, tillsammans med en hel del öl kan jag säga
Blev lite ändrade planer då jag satte kapen i bilen igen för att stolarna inte fick plats så som jag ville. Så jag kapade bort lite mer.
Innan.
Då fick jag självklart lägga igen lite mer.
kommer självklart se bättre ut när jag är klar.
Har även lagt igen lite småhål i bilen.
Så här var det innan.
Blev även lite gjort på tanken. Gjorde klart påfyllnadsröret och stagen till det.
Ni får ha överseende med att jag är grymt onykter nu så efter en hel del öl så jag kanske redigerar en del imorgon. Det återstår och se
Har varit iväg och köpt några svetsrullar nu samt lite slipstift så nu är jag äntligen på gång igen! ' Har tillverkat ett växellådsfäste som ska monteras imorgon sen ska bilen ner på hjulen för att kolla höjden på allt innan bakvagnen rivs igen för att förstärkas i och med nya stötdämparna.
Tyvärr har jag inga bilder då regeringen är på fest och då ska hon absolut ha med sig kameran samtidigt så bilder kommer upp imorgon.
Gjorde klart växellåds fästet idag. Enda som ska göras om är att jag ska svetsa alltihop snyggare men jag måste buta svetshjälm först då min gamla inte ens är automatisk så jag ser inte ett skit vad och vart jag svetsar. Lite jobbigt...
Profilen är i 3mm stål.
Loppade i rör så jag kan dra åt bultarna ordentligt utan att röret sviktar.
Svetsade svetmuttrar inne i bilen så det bara är att dra åt bultarna underifrån sen.
Påbörjade även stolfästen för stolarna som jag ska besikta med så jag vet vart jag kommer sitta så jag får alla pedaler på rätt ställe.
Pedalerna sitter nästan där dom ska sitta. Måste flytta ner dom lite sen göra en fästanordning så dom kan lossas sen om man så vill. Gaspedalen är flyttad för att under lätta heal/toe växlingar.
Har inte hänt så mycket idag med bilen då jag har varit tvungen att fixa bränsleläkage på brukisen och då passade jag på och laga avgassystemet som fick sig en knäck när jag fastnade i snön förut.
Men jag plockade ifall ur motorn och lådan och kapade upp lite i torpedväggen. Har bestämt mig för att göra om ena hörnet där oljepåfyllningen satt förut. Så nu kommer bägge sidorna se likadana ut istället.
Imorgon ska jag hämta en ny svetshjälm sen ska jag börja helsvetsa allt så jag blir klar till sommaren