Xtravagant skrev:
Jag blir tvungen att hålla med widebody när det gäller detta.
Ska man foliera en bil på "riktigt" vis ska det vara utan kanaler.
För det första är utbudet enorm mycket större för film utan kanaler sen håller det bättre.
En film med kanaler kommer att ge en problem i skarpa veck och om filmen skulle skadas tex.
Det finns dock några fördelar med luftkanaler.
En person som inte får bra resultat med en "vanlig" film kan mycket väl få ett bra resultat med luftkanaler.
Att det skulle gå speciellt mycket snabbare är tveksamt.
Vet man vad man gör och är duktig på det spelar det ingen större roll.
En annan stor fördel är att filmen med luftkanaler är lite lättare att plocka bort.
Så ett tips till personer som ska få det gjort är att fråga om företaget använder film med luftkanaler eller ej. Jag skulle tänka både en och två gånger innan jag folierade min bil hos någon som folierar med luftkanler.
Sen undrar jag varför ingen tar bilder på sin folierade bil med tex dörrar, baklucka och huv öppna.
Att foliera den ytan som syns när allt är stängt är ingen kostsam historia.
Det som avgör priset är hur bra det blir på insidan av dörrar osv.
Så ni som fått er bil folierad kan väl ta nån bild på trösklarna på bilarna så man ser hur det är gjort.
Att foliera den delen som syns när allt är stängt kan man få gjort för ca 7000kr och upp..
Att foliera alla ytor även när dörrar och dylikt är öppet så får man nog räkna 15.000kr och upp.