håller på att lägga upp en plan för min framtida primera. i stort sett allt är klart förutom trimmet... jag är inte speciellt hemma på trim så jag vet inte riktigt vad jag ska köpa...
då frågar jag er proffs här på garaget om vad jag ska köpa för trim? bilen ligger på 150hk org, och vill gärna ha upp den i ca 250-300hk. om det är möjligt utan överladd.
vet ni vad jag ska köpa så skriv gärna vad t.ex kamaxeln heter EXAKT och om ni orkar så får ni gärna slänga upp en länk på var man kan få tag på den.
inga budget varor utan det ska vara riktiga kvalitetsvaror.
ni får gärna lägga upp en lista på i vilken ordning jag skall trimma bilen. t.ex: 1: ny kam 2: nya spridare 3: ny ECU
Oj.....300 sughästar....blir STCC klass på den motorn=du bör ha en SAFTIG budget. Vi snackar mycket specialgrejjer och en gissning att det inte räcker med några hundra tusen....
Det är inte så att du satt dina mål lite väl högt?
16v. okey, hade läst på nissanforu.se om att man kunde trimma upp en SR20DE till runt en 260-270hk för runt 60.000kr. har väll läst fel då kanske
då ändrar jag mig lite då, säg runt en 200-250hk.
eller de ni tipsar? är inte ute efter en mega delux primera som piskar alla på strippen. utan jag vill ha en primera med otroligt gött ljud och lite pulver under huven. men efter vad ni sagt om 300hk så sänker jag ribban lite
16v. okey, hade läst på nissanforu.se om att man kunde trimma upp en SR20DE till runt en 260-270hk för runt 60.000kr. har väll läst fel då kanske
då ändrar jag mig lite då, säg runt en 200-250hk.
eller de ni tipsar? är inte ute efter en mega delux primera som piskar alla på strippen. utan jag vill ha en primera med otroligt gött ljud och lite pulver under huven. men efter vad ni sagt om 300hk så sänker jag ribban lite
föresten, ang bensinskatteuppror
Du tror de kommer bli billigare att åka med den där motorn? med sylvassa kammar som inte går under halvgas och 5000rpm?
Du som verkar veta lite om primera gt.....hur vet man om det är en p10 eller p11? Vad har jag? Är det en p11?
du har en P11 tror jag, finns även P11-144 oxå men jag vet inte riktigt hurd en ser ut. men du har iaf en P11. P10 ser mer ut som en lite rundad Peugeot 405 Mi16.
angående bensinskatteupproret så vet jag att ska man ha pulver så kostar de att åka men de skadar ju inte att sänka bensinpriset ändå, allehur?
Du som verkar veta lite om primera gt.....hur vet man om det är en p10 eller p11? Vad har jag? Är det en p11?
du har en P11 tror jag, finns även P11-144 oxå men jag vet inte riktigt hurd en ser ut. men du har iaf en P11. P10 ser mer ut som en lite rundad Peugeot 405 Mi16.
angående bensinskatteupproret så vet jag att ska man ha pulver så kostar de att åka men de skadar ju inte att sänka bensinpriset ändå, allehur?
Synd att du inte är intresserad av överladdning, då har du ju Sunny GTi-R o 200sx-s14(SR20DET) att plocka över prylar ifrån. Med chippad org.box från SR20DET och sug motorns topp+kammar borde det hamna på ca.250-270hk beroende på mappning.
Porta/Plana Vassare kammar Störreventiler Bättre insug (Med allt omkring soppa tillförsel spridare osv) Lätta motorn med lättat svänghjul&Kamdrev Dubbla ventil fjädrar + ökat varvstopp Piggyback - eller annan typ av ecu modd så du kan "Mappa eller chippa" Bättre grenrör typ extraktor Bättre tändsystem Borra blocket + andra kolvar&stakar om du vill vara säker på att det håller
Finns hur mycket som helst å göra frågan är vad man har råd med samt att det blir dyrt om det ska hålla ordentiligt.
Porta/Plana Vassare kammar Störreventiler Bättre insug (Med allt omkring soppa tillförsel spridare osv) Lätta motorn med lättat svänghjul&Kamdrev Dubbla ventil fjädrar + ökat varvstopp Piggyback - eller annan typ av ecu modd så du kan "Mappa eller chippa" Bättre grenrör typ extraktor Bättre tändsystem Borra blocket + andra kolvar&stakar om du vill vara säker på att det håller
Finns hur mycket som helst å göra frågan är vad man har råd med samt att det blir dyrt om det ska hålla ordentiligt.
tack!! jo, pengarna var de ju... jag är inte gjord av pengar men kommer göra vad jag kan nu vet man lite mer va man kan göra under huven...
Born Looser: mjo, asså... ska jag ha överladd så ska den omreggas och jag vet inte hur mycke pengar de kostar? va tror ni? tror inte försäkringsbolaget blir så glada om dom hittar en turbo under min huv när jag smällt med någon
Porta/Plana Vassare kammar Störreventiler Bättre insug (Med allt omkring soppa tillförsel spridare osv) Lätta motorn med lättat svänghjul&Kamdrev Dubbla ventil fjädrar + ökat varvstopp Piggyback - eller annan typ av ecu modd så du kan "Mappa eller chippa" Bättre grenrör typ extraktor Bättre tändsystem Borra blocket + andra kolvar&stakar om du vill vara säker på att det håller
Finns hur mycket som helst å göra frågan är vad man har råd med samt att det blir dyrt om det ska hålla ordentiligt.
tack!! jo, pengarna var de ju... jag är inte gjord av pengar men kommer göra vad jag kan nu vet man lite mer va man kan göra under huven...
Born Looser: mjo, asså... ska jag ha överladd så ska den omreggas och jag vet inte hur mycke pengar de kostar? va tror ni? tror inte försäkringsbolaget blir så glada om dom hittar en turbo under min huv när jag smällt med någon
lessen du kan inte regga om den du måste göra amatörbyggt fordon det klarar du nog aldrig och så kostar det enormt mycket pengar....däremot kan du ta en överladdad motor från en annan nissan (i vissa fall) och regga den om du flyttar över bromsar osv....
okey, asså de e så att jag för tillfället inte har någon bil överhuvudtaget. men jag lägger upp en plan på nästa bil så därför frågar jag om ibland ganska så överdrivna grejjer men årsmodellen kommer nog ligga runt 91-93 ungefär.
okey, asså de e så att jag för tillfället inte har någon bil överhuvudtaget. men jag lägger upp en plan på nästa bil så därför frågar jag om ibland ganska så överdrivna grejjer men årsmodellen kommer nog ligga runt 91-93 ungefär.
okey, mjo... men finns de något som heter lagligt trim överhuvudtaget? är de inte så att du får "trimma" bilen max 4% av bilens orginal HK eller ngt sånt?
Med trimma menade jag byta motor till vassare ....Är det insrut kan du ha piggyback system men det används oftast bara på rejält trimmade turbo motorer som vill slippa LMM.....
Och nej man får inte trimma egentilgen inte ens använda andra tändstift än som sitter orginal på bilen...men det går att trimma till viss del utan att sbp och polisen ser nått annars är det bara åka olagligt....