Noiseprojekt skrev:
Seriöst?!
Kan inte någon göra en speciell tråd med rekommendationer och hur allt funkar??
det ploppar upp den ena tråden efter den andra med samma fråga...
1. Det går ej att skriva såna generaliseringar.
2. Jag är lika trött som du på det.
3. Beror det inte på att dagens ungdomar (inte alla!) är så in i helvete lata att de inte orkar ta tiden att försöka begripa nåt, eller söka. Nej, det skall serveras på silverfat. Med sån inställning kommer man ALDRIG KOMMA NÅN VART INOM NÅNTNG NÅNSTANS.
Jag personligen ställer ofta upp via PM och hjälper folk. Ser jag att det är nån som faktiskt försöker använda det som sitter bakom ögonen, mellan öronen får den personen mer hjälp. Tyvärr får de flesta en eller två rader max som svar, för man orkar liksom inte ge till nån som bara skall ta genvägar hela tiden.
Jag undrar ofta: Varför i helvete tror folk att allt kommer gratis TILL dem? Skall de rida på min tid? Men, jag tröstar mig med att såna personer kommer jag alltid ha en fördel emot. Sen tar jag en öl. Eller tre.
OBS! Detta gäller specielt fjantar med attityd. Folk som frågar mycket som är ödmjuka och som faktiskt minns vad man lärt dem och som inte ställer frågor utan att först tänka är en annan sak. Men när man för 3e gången på ett år frågar vad HP och LP egentligen betyder, eller hur man ställer gainet, då blir jag matt.
//Jonas