4734
Sök

Visst ska jag köpa en volvo 245 till min flickvän?

564 Inlägg
22 februari 2010
MrEricsson skrev:
bara ge tjejen en 240 dom är ju kult nu..   
och de där med folk gnäller om att krocka .. 1 vem fan har som mål och krocka 2 bara för man tex krockar en bil från 2010 behöver de inte betyda man överlever för de. shit happens spec om man har riktigt otur men men uppenbart har ju folk igen hjärna här och kan tänka och alltid 1 jävla gnällade så fort 1 gammal volvo nämns

uppenbart är dom ju inte så dåliga som alla påstår efter som de rullar på vägarna än i detta land trots sin ålder . snarare 1 tecken på bra kvalite att de fortfarande existerar

Det är väl såklart ingen som har som mål att krocka, men det kan ju vara bra att minska risken att man avlider eller blir en grönsak? Med ditt resonemang behöver man ju inte använda säkerhetsbälten heller, eller hjälm när man kör MC. cool

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 februari 2010
evilaudio skrev:
blacken skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Wow vad är det jag hör? evilaudio säger något icke negativt om Volvo wink cool

"När fan blir gammal, så blir han religiös" sägs det..tongue

ja hatar volvo å kommer alltid att göra de.   

"retar" mest upp mig på folk som verkar utgå ifrån att man SKA krocka me bilar.. 240 va e rätt kocksäker bil när den byggdes.

em volvo 240 e ju 100ggr säkrare än en KIA pride.:P

Ja det är en sak vi kan enas om i denna tråd lol

Jonas

16 197 Inlägg
22 februari 2010
mr_Hasse skrev:
evilaudio skrev:
mr_Hasse skrev:

så sant men det finns så många idoter ute så att allt kan hända i dagens läge..

joo men ska man se så på saker så kan man ju sluta köra bil.  kvittar ju va man har för bil om de skulle komma en 18m långtradare ivägen.

man kan ju inte utgå ifrån att de SKA hända en olycka.

sant, själv har inga barn men kör mycket min syster barn och när jag e ute o kör så tänker jag hela tiden på att nåt kan hända. inte så att jag ska krocka, men kan hända att man kör av väggen, i alla fall här på tjörn finns d rätt så småla vägg så att man nästan för köra av pga den andra vill inte ge mera plats.. så darför väljer jag att åka lite säkrare.

fast de skiljer ju en hel del i pengar oxå om man vill ha en nyare å säkrare bil.   

svårt att få en säker bil för småpengar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
22 februari 2010
groze skrev:
MrEricsson skrev:
och de där med folk gnäller om att krocka .. 1 vem fan har som mål och krocka 2 bara för man tex krockar en bil från 2010 behöver de inte betyda man överlever för de. shit happens spec om man har riktigt otur men men uppenbart har ju folk igen hjärna här och kan tänka och alltid 1 jävla gnällade så fort 1 gammal volvo nämns

uppenbart är dom ju inte så dåliga som alla påstår efter som de rullar på vägarna än i detta land trots sin ålder . snarare 1 tecken på bra kvalite att de fortfarande existerar

Det är väl såklart ingen som har som mål att krocka, men det kan ju vara bra att minska risken att man avlider eller blir en grönsak? Med ditt resonemang behöver man ju inte använda säkerhetsbälten heller, eller hjälm när man kör MC. cool

säg för skoj skull att du blir ner manglad av 1 tåg kan trots allt hända ..

vad hjälper diverse airbags och skit just då när hela bilen är krossad av 1 tåg..

kvittar liksom om de är en über krocktestad bil från 2010 eller en rutten skithög från 50 talet 
garanterat lika död i båda bilarna för de.

så har man som mål att de ska hända nått i varje krossning / bil man möter kanske man ska sälja bilen och köpa en buss/tåg biljet.

3 259 Inlägg
22 februari 2010
evilaudio skrev:
mr_Hasse skrev:
evilaudio skrev:

joo men ska man se så på saker så kan man ju sluta köra bil.  kvittar ju va man har för bil om de skulle komma en 18m långtradare ivägen.

sant, själv har inga barn men kör mycket min syster barn och när jag e ute o kör så tänker jag hela tiden på att nåt kan hända. inte så att jag ska krocka, men kan hända att man kör av väggen, i alla fall här på tjörn finns d rätt så småla vägg så att man nästan för köra av pga den andra vill inte ge mera plats.. så darför väljer jag att åka lite säkrare.

fast de skiljer ju en hel del i pengar oxå om man vill ha en nyare å säkrare bil.   

mange_240 skrev:
pengar är inget problem så länge vi åker ståndsmässigt

lol

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

648 Inlägg
22 februari 2010
Volvo_Mannen  det får stå precis vad det vill men jag köper det inte....det där är säkerligen betyg från året bilarna var nya.

jag sitter helt klart hellre i tex A4 vid en krock än en gammal 240 det är en sak som är säkert

124 Inlägg
22 februari 2010
Ejan skrev:
Volvo_Mannen  det får stå precis vad det vill men jag köper det inte....det där är säkerligen betyg från året bilarna var nya.

jag sitter helt klart hellre i tex A4 vid en krock än en gammal 240 det är en sak som är säkert

Gör det då!

"Heeeeej dåååå"

x40
1 209 Inlägg
22 februari 2010
evilaudio skrev:
mr_Hasse skrev:
evilaudio skrev:

visst fan spelar pengar mycket roll nu.. men om man säger så att du köper dej en 240(245) för ca 8-10 tusen, hur bra e bilen då? motor? jag menar i dagens läge att 240 har ca gått mer än 30tusen mil, och de flesta e ju redan sönder kört... så till slut allt kommer att kosta lika mycket som att köpa en bil från 95 framåt...

Volvo S40 turbo.

3 259 Inlägg
22 februari 2010
MrEricsson skrev:

vad hjälper diverse airbags och skit just då när hela bilen är krossad av 1 tåg..

kvittar liksom om de är en über krocktestad bil från 2010 eller en rutten skithög från 50 talet 

så har man som mål att de ska hända nått i varje krossning / bil man möter kanske man ska sälja bilen och köpa en buss/tåg biljet.

Sådär kan man väl inte resonera heller... man får väl ta med det som är mest troligt i en beräkning... Att "små" krockar händer, att man blir påkörd i sidan eller krockar i en korsning nos mot nos tex..

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

x40
1 209 Inlägg
22 februari 2010
JonR skrev:
evilaudio skrev:
mr_Hasse skrev:

mange_240 skrev:
pengar är inget problem så länge vi åker ståndsmässigt

lol

ja just d.. han skrev ju d!!!
lol

Volvo S40 turbo.

17 Inlägg
22 februari 2010
Volvo_Mannen skrev:
Subw000fer--92 skrev:
mange_240 skrev:
ogillar volvo 850. kanske en jänk vore en bättre ide?

Det vore det verkligen wink varför inte en Caprice Hgw/Buick roadmaster?? Det är väll den rymligaste kombi bilen av alla som finns smile

Är inte 245 Transfer rymligare? wink
http://www.autowp.ru/pictures/volvo/245 … taxi_1.jpg

Det där var rena rama likbilen!

124 Inlägg
22 februari 2010
Salonen85 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Subw000fer--92 skrev:

Det vore det verkligen wink varför inte en Caprice Hgw/Buick roadmaster?? Det är väll den rymligaste kombi bilen av alla som finns smile

Om inte du sköter dig så kommer du säkert hamna där snart! wink

"Heeeeej dåååå"

x40
1 209 Inlägg
22 februari 2010
iBruce skrev:
Salonen85 skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Om inte du sköter dig så kommer du säkert hamna där snart! wink

lollol

Volvo S40 turbo.

564 Inlägg
22 februari 2010
MrEricsson skrev:
groze skrev:
MrEricsson skrev:

Hahaha, så då använder du själv aldrig bälte eftersom det enligt dig är onödigt, blir du påkörd av ett tåg så kvittar det ju om du har bälte eller ej.

Dags att ladda micron med en till omgång pop-corn, det här var ju riktigt underhållande tråd!
cool

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 februari 2010
Ejan skrev:

Nja, det baseras på verkliga olyckor.

http://www.folksam.se/testergodarad/hur … en/1.57836

Jonas

3 259 Inlägg
22 februari 2010
Volvo_Mannen skrev:
Ejan skrev:

Sen kan man ju fundera på hur dom fått reda på hur bilarna reagerar i exakt samma situationer.. för ingen situation lär väl ha varit den andra lik om det är verkliga krockar dom utgått ifrån... Och det enda som är intressant och som man kan ha som jämförelse är ju just hur två bilar reagerar i exakt samma situation med exakt samma förutsättningar!
Senast redigerat av JonR (22 februari 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 februari 2010
JonR skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Ejan skrev:

Sen kan man ju fundera på hur dom fått reda på hur bilarna reagerar i exakt samma situationer.. för ingen situation lär väl ha varit den andra lik om det är verkliga krockar dom utgått ifrån... Och det enda som är intressant och som man kan ha som jämförelse är ju just hur två bilar reagerar i exakt samma situation med exakt samma förutsättningar!

Så sant, men denna undersökning ger ändå en rätt bra överblick över bilars relativa krocksäkerhet.

Jonas

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 februari 2010
Orkar inte läsa allt såhär sent, men pengar inga problem och barnstol. Då låter 245 inte som en optimal bil... Volvo 855, v70, Saab 9000, 9-5sc är klart mycket bättre val.

Rock'n Roll

3 259 Inlägg
22 februari 2010
Volvo_Mannen skrev:
JonR skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Så sant, men denna undersökning ger ändå en rätt bra överblick över bilars relativa krocksäkerhet.

Jo det stämmer! Det ger ju en fingervisning helt klart! Men inget man kanske ska stirra sig blind på!smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

1 562 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
TenZer skrev:
Orkar inte läsa allt såhär sent, men pengar inga problem och barnstol. Då låter 245 inte som en optimal bil... Volvo 855, v70, Saab 9000, 9-5sc är klart mycket bättre val.

inte relevant.

Sök