2233
Sök

Dra pluskabel (motorrum) volvo s40 t4 -00

30 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Hej!

Var precis ute i garaget och skulle koppla in mitt biljud.
Började med pluskabelen jag ska dra ifrån batteriet till bagagen.

MEN hittar inte ett enda hål i motor rummet jag kan dra PLUS kabelen in till kupén!
Ska jag borra ett hål? Eller finns det någon här som kan beskriva hur ni har gjort?
Tackar på hörhand!
Mvh Robert

241 Inlägg
23 februari 2010
Kommer inte ihåg exakt vart jag drog min plus kabel på v40n men har du en bild på ett motorrum kan jag nog visa dig. För de fanns ett bra hål där och du fick ut kabel under ratten typ..

2 982 Inlägg
23 februari 2010
du hittar en genomförning precis vid förarsätet. vid rattstången

30 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Calleklutt skrev:
Kommer inte ihåg exakt vart jag drog min plus kabel på v40n men har du en bild på ett motorrum kan jag nog visa dig. För de fanns ett bra hål där och du fick ut kabel under ratten typ..

ja okej, jag kan ta en bild. men det är vröl skitigt, har inte tvättat det sen jag köpte den.
vart ska jag skicka bilden? mvh

30 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Residence skrev:
du hittar en genomförning precis vid förarsätet. vid rattstången

Ja okej!
ska leta lite där då.
Mvh

241 Inlägg
23 februari 2010
Om du kollar lite där kommer du se att de är flera kablar som går in där

392 Inlägg
23 februari 2010
sitter till vänster ovanför pedalerna en bit upp. Hittade inte heller hålet från motorrummet, sitter under säkringslådan osv tror ja, så börja med att dra igenom den innifrån så blir det lättast.
Det är möjligt att du behöver skära hål i gummiskyddet som sitter runt de redan dragna kablarna där.. smile

Overloaded
60 Inlägg
23 februari 2010
På torpedväggen, på förarsidan, bakom fjäderbenstornet sitter det en liten pump upphängd i gummipluppar, tar man bort den ser man genomföringen.

Saab 9-5 Aero Kombi
Member of Team SFR
www.teamsfr.com

30 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Tackar alla för hjälpen!
Plus kabel är dragen och det låter ur högtalarna!
Mvh Robert

Sök