23 februari 2010
Trådstartare
tjenare tänkte höra med er garagetmedlemmar om en sak.. lite lång formulering men hppas det går bra ändå..
blev stoppad för ett par helger sen men min farfars bil på kvällen..
hade glömt slå på ljuset.
bilen i säg e en volvo 745a.. denna går att stänga av ljuset på om man sätter knappen i nollans läge då tänds dimljuserna om man har slått på den knappen.
men til min fråga. jag blev ju såklart stannad av herr blå då jag hade glömt slå på ljuset å körde på dimljus såklart... dom ville ge mig 1200 kr i böter men jag nekade å dom skulle skriva en primärrapport. för det första skrev dom ner allt i ett anteckningsblock inte direkt i en primärrapport då dom inte hade nåt med sig. och jag gick med på ett straffföreläggande å nu har jag fått hem ett papper där jag fick böter och förklaringen lyder.. ej haft föreskriven bel, tänd på mörklagd gata...
för det förta så e det belyst på båda sidor vägen av lyktstolpar så det e tilfredsställande bel, och sen står det inte vilken bel, jag har haft tänd.
har detta gått rätt till eller ska jag överklaga?? jag har inte ens sett den verkliga primärrapporten som han skicka till åklagaren??