3422
Sök

Antispinn på Supra

95 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Hejsan har en Supra MKIV 97,Och undrar hur man får bort antispinn. Jag var ute och körde med supran häromdagen och det finns en knapp för antispinn/antisladd. Så fort bilen spinner så hoppar den i men det finns ju en offknapp. När jag stänger av den sen spinner igen så hoppar den i automatiskt och så lyser det en lampa som heter snow. Kommer det vara likadant på sommaren att den hoppar i så fort jag vill lägga ett häng? I så fall hur får jag bort det helt och hållet?  MVH / Albin

Rejsa ?
2 959 Inlägg
24 februari 2010
Finns ju säkert en säkring för det, det är väl kanske inte den bästa lösningen men om du vill sladda lite i snön så smile

Autotech

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
24 februari 2010
Busgrabb skrev:
Finns ju säkert en säkring för det, det är väl kanske inte den bästa lösningen men om du vill sladda lite i snön så smile

Inte för att vara negativ men alla bilar jag har velat koppla ur antispinn på har haft flera grejor kopplade på den säkringen.
Senaste var på en Toyota och den hade t.ex. abs, esp m.m. på samma säkring och det vill man ju inte vara utan i det här vädret iaf smile.

MVH. Alex

95 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Nej jag tänkte inte på nu i vinter utan var mest orolig för att antispinnen skulle förstöra mina häng och burnouter i sommar.. Nu i vinter blir det inget åka av

187 Inlägg
24 februari 2010
Samma för mig!

Rycker jag Antispinn säkringen så försvinner 4-hjulsdriften:(

Haldexen och antispinn ligger på samma säkring! sad

Rejsa ?
2 959 Inlägg
24 februari 2010
alexbenhard skrev:
Busgrabb skrev:

Inte för att vara negativ men alla bilar jag har velat koppla ur antispinn på har haft flera grejor kopplade på den säkringen.
Senaste var på en Toyota och den hade t.ex. abs, esp m.m. på samma säkring och det vill man ju inte vara utan i det här vädret iaf smile.

MVH. Alex

Det var det jag menade med "inte bästa lösningen" men nu tror jag inte supran har esp iofs.
Men vill man leka så kanske man kan leva utan abs.
För att slippa springa till säkringsboxen så kan man ju koppla den via en brytare och dra in i kupén.

Autotech

16 Inlägg
24 februari 2010
När snow kommer fram så tryck på off en gång till så kopplas den ur..

2 751 Inlägg
24 februari 2010
Är det inte likadant som på Audi och Bmw's antispinn, alltså att man ska hålla i knappen 3-5 sekunder.

Who Djaa bless no man curse

Sök