23 februari 2010
Trådstartare
Hej!
jag undrar om ni vet om det går att vinna en överklagan om parkeringsböter? fick en bot idag när jag höll på o lastade av, hade vart och handlat, så jag körde bilen fram till porten på baksidan av huset (bilvägssidan) och bar upp allt till mig, allt detta tog max 2min. När jag väl kommer ner så ser jag att jag fått en p-bot, så jag tar boten och går fram och frågar varför jag fick en bot, parkeringsvakten såg att bilen hade varningsblinkers samt att han såg att jag höll på att lasta ur bilen, eftersom att han var där. För att påpeka så att ni vet så ligger parkeringen en bra bit från min port, och jag hade handlat rätt så mycket, skulle bli otroligt tungt att bära alla kassarna samtidigt. Parkeringsvakten vägrade att svara på någon av mina frågor och vart nervös o drog därifrån. Sedan så såg jag att tiden som stod på boten inte stämde, det stod att han hade väntat i 9min vid min bil, vilket inte stämde, så jag ringde upp till bolaget och kom fram, då ställde jag samma frågor till i kundtjänsten, men hon sa att det finns bildbevis osv så jag bad dem att maila mig bilden, men hon sa att det är sekretess. Tiden som stod på boten var att han stod vid min bil från 10.57-11.06, jag pratade med kvinnan 11.04, hon vägrade att svara och sa att parkeringsvakten inte har gjort något fel och att jag måste betala boten inom 8dagar, annars så går det till inkasso.
Min fråga är då, hur fan kan man slippa undan detta? det är fan 800kr i böter för att jag lastade av bilen och bar upp allt, detta tog max 2min. Jag var bara uppe och lämnade över allt till brorsan och åkte ner igen. Kvinnan i kundtjänsten sa att jag måste betala parkering även om jag ska lasta ur i 10sek, men det är ju fan löjligt, parkeringsvakten så ju att jag hade flera ICA påsar och hade varningsblinkers på, vägen brevid min bil var helt fri och störde ingen. Kan man vinna en överklagan eller är det i stort sätt omöjligt så som alla säger?
PS: Europark suger!!