okej, fått godkänt från bilens ägare o göra en uppdatering.. hände ett o annat förra helgen då Sini va här men sen blev det lite av en pollenattack på mig så jag har legat hemma nu hela veckan, FETT trist! iaf.. hände som sagt en del förra helgen då vill t.o.m övernatta i garaget
haha.. sen va jag ute i garaget i en sådär 2 timmar igårkväll o nån timme idag.. kändes lite bättre nu under medicinering men inte så jag kunde köra full rulle
iaf, lite bilder på vad som hände mest förra helgen o lite igår o idag..
börjar med att jag varit o plockat upp grund, härdare, färg o klarlack.. detta ligger nu o väntar på att jag ska bli klar med allt spacklande osv..
har osså en bild med locken öppnade men detta fick jag inte lov att visa
sen tänkte jag att bilen kunde få lite frisk luft
plus lättare o se ojämnheter o sånt i dagsljus
o så liten bonusbild
sen fick jag stänga av dom för det börja brinna i kablaget.. snacka hjärtattack!! =O
senare på kvällen efter lite slipande så insåg jag att jag varit jättedum o begått ett grymt misstag! mattade aldrig ner själva breddningen innan jag la på glasfiber o spackel så när garagepolaren blåste me tryckluft så blåste allting av! B**S! menmen, det va bara till att bita i det sura äpplet o va e det man säger? "Gör om, gör rätt!"
o sen massa slipande på det som förövrigt inte e klart än..
sen såg jag när fronten kom av att det hade spruckit i splittersen på insidan, så där får vi sätta lite förstärkningar
fixa lite bula!
sen e fronten nermattad o ska spacklas.. detta e redan påbörjat så där e lite slip nu
gjorde en liten "mall" i bonocell (stavning?) för att få samma form på båda sidorna
kom på ett sätt o fästa framskärmarna i framkant
sen har jag målat lite svart på breddarna bak för att lättare se ojämnheter.. alla har inte råd o använda sånt där fint modernt pulver
här ser ni varför detta e bra.. man ser var slippappret inte kommer åt pga bula
här har ni en bild på en av de snälla kompisarna som hjälpt till med slipa (tack, o tack även till dom som inte finns på bild)
lite bonusbild igen.. såhär tramsigt kan det bli efter att man slipat o jobbat i en hel dag
när jag höll på o skruva isär dörrarna så fann jag ännu mer rost.. falserna den här gången
sen ska vi ha lite kul med baklyktorna osså.. såhär kan det ju inte se ut
jag återkommer till detta
sen lite mer bonusbilder
o så för att demonstrera hur mycket kemikalier där går åt under ett sånt här projekt
då har vi ändå slängt 4 eller 5 burkar fogskum, 2 burkar spackel o typ 3 burkar polyster.. sen har där gått åt lite härdare osså
ja, det får va allt för den här gången.. imorrn blir där inte mycket skruvande då man har lite födelsedagsfirande man måste närvara vid o lite annat o göra innan det.. men på söndag kommer där mer