sist jag kollar så gjorde inte QE någotsånt, o ingen i den britiska emperium har någonsin gjort något sådant.
Jodå har läst om han, och visst en del grejor var halvgrymma, men att klanta sig som han gjorde när han vart nitad sänker helhetsbetyget rejält. Och vad det Brittiska imperiet beträffar så är det oöverträffat i världshistorien, ingen kommer ens i närheten av deras bedrifter när det gäller att lägga rabarber på andra nationer och att kunna behålla det sedan. liasom dom ägde över en fjärdedel av denna planets land och nationer. Det var det största imperiet någonsin i världshistorien.
Men om det är härförare du syftar på så är nog Joshua (1450-1370 BC) den "värsta" av dom, det var han som satte "normen" så att säga vad expansiv politik anbelangar. Hans fälttåg, slag och taktik är dom som är mest studerat och kopierat av alla militärer och militärakademier genom tiderna..
Månlandningen 1969, Fotbolls-VM 1994, framförallt matchen mellan Sverige och Rumänien, ufokraschen (?) i Roswell 1947 samt Gyllene Tider live på Ullevi 2004.
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Ptja, hade vart en intressant upplevelse att se ett kärnvapenprov på lagomt avstånd.
Annars hade det varit intressant om man hade varit i Berlin 11:e november 1989 då Berlinmuren började rivas. Kanske roligare om man är tysk men ett starkt ögonblick ändå
Skulle nog helst viljat se vad som dödade alla dinosaurier, om det var en meteor eller sjukdom eller vafan det än nu var.
Var det inte en STOR meteor kan det ha varit konsekvenserna ett magnetiskt polskifte, och ett sådant lär mänskligheten få uppleva igen... En teori är att det orsakas av en himlakropp med en bana kring vår sol på omkr. 3600 år. Vissa av gångerna den passerar gör den det relativt "nära" vår planet... "Konspirationsteoretikerna" talar om år 2012.
Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor! ;)
Pyramidbygget i Egypten, så hade man fått veta på när, hur och varför det byggdes
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Jag skulle vilja suttit bredvid bombfällaren på Enola Gay över Hiroshima 1945 och strypt honom och räddat 200000 japsar som kunde byggt Toyotabilar istället för dött.
Jag skulle vilja suttit bredvid bombfällaren på Enola Gay över Hiroshima 1945 och strypt honom och räddat 200000 japsar som kunde byggt Toyotabilar istället för dött.
Vem fan vill ha fler leksaksbilar på vägana? Toy-ota. Fräckare med Mazda i så fall
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE