26 februari 2010
Trådstartare
Hej.
Har nått konstigt problem med en 745gl -89..
Den står i varmgarage dygnet runt, och då man ska starta denna så är det som att startmotorn går tungt, knappt så att den går runt. Tillslut startar den dock.
Står denna ute och det är kallare än -5c så startar inte denna alls. Prövade ha över en kompis med startkablar och vi harvade tills kablarna nästan smälte. Och det är fortfarande som att startmotorn har problem att få snurr på allt.
Har köpt ett nytt batteri och bytte startmotor på denna.
För att pröva om problemet löste sig då vi bytte startmotor så lämnade jag bilen ute inatt och det är -15c.
Nu då jag satte mig i bilen och vred på nyckeln så lät det bara klick.. Startmotorn orkade inte gå runt alls.
Prövade att vrida på tändningen och försöka starta bilen flera gånger, bara ett klick och sedan händer ingenting.
Ström finns i batteriet eftersom stereon går, alla lysen lyser utan problem i cupen också.
Fick höra på nått håll att det kanske var dålig jord i motorn så jag prövade jorda med en startkabel från - på batteriet och sedan på motorn (spelar det någon roll vart på motorn jag stoppar denna?)
Så det som är testat är:
Nytt batteri
Ny startmotor
Jorda motorn.
Ingen av mina försök har hjälpt.
Någon som har någon ide hur man skulle kunna få rätsida på detta?