Att bilderna inte skulle vara tidigare visade fanns med i början, sen har jag missat när det togs bort. My bad.
Teman är bra och har många fördelar.
Men det har EN stor nackdel - det blir krångligare.
Och vi svenskar avstår hellre än att krångla i ett par sekunder.
Det måste vara enkelt. Och de teman som jag ser att man kan ha med som alla kan beskåda på olika sätt är årstiderna. Alla har möjligheten oavsett ekonomi att ta sig ut till större tillställningar. Men vår, sommar och höst kommer till alla.
Bilder på interiörer eller detaljer är vackra och fantastiska - men det gör att amatörerna inte kommer in i tävlingen riktigt. Om man istället kan komponera ett motiv och inte behöver ha den bästa utrustningen så är det ju bara bra. Bilden 2000tii visade är just så bra pga all komposition med den - men ytters få personer har den möjligheten.
Jag vill se denna tävling fortsätta - och jag vill se 10+ bidrag per tävling då det är riktigt bra bilder. Och riktigt kul att se hur olika folk väljer att fokusera på objekten - vilket gör att man tänker till mer själv.
Uppladdningen är egentligen enkel - alla laddar upp på sina gorgkonton och skickar den länken till Norde - som klistrar in den redan färdiga BBcoden i inlägget.
Ja det blir komprimering, bilderna blir inte perfekta, man kan ta reda på vem som gjort vilken bild - men det är lika för alla.
För tävlingen årets Gorg-fotograf borde man inte behöva lämna sidan gorg.
Ja - fotointresset gör det till en väldigt liten del för vissa - men uppenbarligen finns inte det intresset hos så många då det varit så få bidrag - då måste man göra något, och då tycker jag att det är viktigare med bidrag än bildkvalitet. Jag har själv inte ens förstorat bilderna innan jag röstat under ett enda tillfälle - och jag vet inte hur andra som sitter i forumet gör - men jag tror motivet betyder mer än bildkvalitet...
Förenkla, det är det bästa sättet att få in mer folk.